PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt 21, Sayı 2, 451 - 464, 06.08.2017

Öz

Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerinde konuşma ve okuma prozodilerinin etkileri araştırılmıştır. Araştırma sürecine toplam 97 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi dâhil edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin bireysel hikâye anlatımları bağlamında konuşma prozodileri ve yazılı bir metne bağlı olarak sesli okumaları doğrultusunda ise okuma prozodileri değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları araştırmada toplanan veriye bağlı olarak okuma prozodisinin okuduğunu anlamanın % 42’sini, konuşma prozodisininse % 30’unu açıkladığını göstermiştir. Bu sonuçlar konuşma prozodisinin anlama sürecini kolaylaştıran ve okuma eğitimi sürecinde dikkate alınması gereken bir beceri olduğunu göstermektedir.

Yıl 2017, Cilt 21, Sayı 2, 451 - 464, 06.08.2017

Öz

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Çetin ÇETİNKAYA


Kasım YILDIRIM


Seyit ATEŞ
0000-0002-4498-0376

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2017
Yayınlandığı Sayı Yıl 2017, Cilt 21, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { tsadergisi347504, journal = {Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {1301-370X}, address = {}, publisher = {Akademisyenler Birliği Derneği}, year = {2017}, volume = {21}, pages = {451 - 464}, doi = {}, title = {İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ}, key = {cite}, author = {Çetinkaya, Fatih Çetin and Yıldırım, Kasım and Ateş, Seyit} }
APA Çetinkaya, F. Ç. , Yıldırım, K. & Ateş, S. (2017). İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ . Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , 21 (2) , 451-464 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/issue/31710/347504
MLA Çetinkaya, F. Ç. , Yıldırım, K. , Ateş, S. "İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ" . Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21 (2017 ): 451-464 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/issue/31710/347504>
Chicago Çetinkaya, F. Ç. , Yıldırım, K. , Ateş, S. "İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21 (2017 ): 451-464
RIS TY - JOUR T1 - İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ AU - Fatih Çetin Çetinkaya , Kasım Yıldırım , Seyit Ateş Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 451 EP - 464 VL - 21 IS - 2 SN - 1301-370X- M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ %A Fatih Çetin Çetinkaya , Kasım Yıldırım , Seyit Ateş %T İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ %D 2017 %J Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 1301-370X- %V 21 %N 2 %R %U
ISNAD Çetinkaya, Fatih Çetin , Yıldırım, Kasım , Ateş, Seyit . "İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21 / 2 (Ağustos 2017): 451-464 .
AMA Çetinkaya F. Ç. , Yıldırım K. , Ateş S. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2017; 21(2): 451-464.
Vancouver Çetinkaya F. Ç. , Yıldırım K. , Ateş S. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2017; 21(2): 451-464.
IEEE F. Ç. Çetinkaya , K. Yıldırım ve S. Ateş , "İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNDE KONUŞMA VE OKUMA PROZODİSİNİN ETKİSİ", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 21, sayı. 2, ss. 451-464, Ağu. 2017