Bu araştırmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin Kelime İlişkilendirme Testi aracılığıyla “Destek ve Hareket Sistemi”ne ilişkin bilişsel yapılarını ortaya koymak ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin kavram yanılgılarını belirlemek ve bilişsel ortaya çıkarmak için veri toplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Araştırma tarama modeliyle yürütülmüştür. Çalışma grubunu, İstanbul iline bağlı iki farklı devlet okulunun, 6. sınıflarında öğrenim görmekte olan 66 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere 5 adet anahtar kavram (kas, kemik, eklem, iskelet ve hareket) verilerek belirlenen sürede bu kavramlara yönelik KİT bağlamında zihinlerinde ilişkilendirdikleri kelimeleri yazmaları istenmiştir. KİT uygulanmadan önce pilot çalışma yapılarak öğrencilerin yönteme aşina olmaları sağlanmıştır. Asıl uygulama sonrasında anahtar kavramlarla ilgili öğrencilerin ilişki kurdukları sözcükler ayrıntılı olarak incelenerek frekans tablosu oluşturulmuştur. Oluşturulan frekans tablosundaki verilerden yararlanılarak öğrencilerin bilişsel yapılarını ortaya koyan kavram ağları çizilmiştir. Araştırmanın güvenirliliğinin sağlanması amacıyla veriler bir alan eğitimi uzmanı tarafından incelenmiş ve kodlayıcılar arası güvenirlik değeri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin destek ve hareket konusuna ilişkin olarak bilgi sahibi olmalarına rağmen bazı öğrencilerin anahtar kavramlarla ilgili kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir ve bu bağlamda önerilerde bulunulmuştur.
Fen Eğitimi Destek ve Hareket Sistemi Kelime İlişkilendirme Testi Kas- İskelet Sistemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |