Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Sayı: 9, 271 - 273, 27.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi. İstanbul: Ensar, 302 s.

Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi

Yıl 2020, Sayı: 9, 271 - 273, 27.06.2020

Öz

Türkiye’de Eğitim Felsefesi adı altında eserlerin daha çok Batı ve İslam filozoflarının eğitim anlayışları etrafında ayrı eserler oluşturulduğuna şahit oluyoruz. Ancak bu iki tür eserler
de Batı gözlüğü ile Doğu gerçekliğini aradığından oldukça bulanıktır. Batı’nın eğitim anlayışlarının kültürümüzle harmanlanmadan dikte edilmesinin fayda sağlamayacağı hususu oldukça önemlidir. Ancak yazar bunu yapmaya çalışmak yerine sadece bizlere İslam Medeniyetinde Eğitim Tarihçesini vermiş bulunmaktadır. Görüşlerinin felsefi arka planı oldukça sınırlıdır. Filozofların eğitim anlayışlarını ve bu görüşler etrafında oluşturulan eğitim yaklaşımlarını Batı gözlüğünden kurtulmak adına göz ardı etmektedir. Oysa bizim yapmamız gereken var olan gerçeklikleri geliştirerek kendi kültürümüze uygun hale getirmektir. Yazar bu eseriyle bundan ziyade uygulanan ve eğitim yaklaşımını besleyen, eğitim politikalarına yön veren temel anlayışları ortaya koymaya çalışmıştır. Bunun için de başlangıç zamanını İslam Medeniyetinde felsefi düşüncenin ortaya çıkışına dayandırmak yerine, İslam’ın zuhuruna ve bunun etrafında peygamberimizle başlayan eğitim anlayışlarına dayandırır. 

Kaynakça

  • Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi. İstanbul: Ensar, 302 s.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Kitap Tanıtımları
Yazarlar

Hacer Başak 0000-0003-1050-7609

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Başak, H. (2020). Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi(9), 271-273.

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.