Yıl 2020, Cilt , Sayı 9, Sayfalar 271 - 273 2020-06-27

Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi

Hacer BAŞAK [1]


Türkiye’de Eğitim Felsefesi adı altında eserlerin daha çok Batı ve İslam filozoflarının eğitim anlayışları etrafında ayrı eserler oluşturulduğuna şahit oluyoruz. Ancak bu iki tür eserler
de Batı gözlüğü ile Doğu gerçekliğini aradığından oldukça bulanıktır. Batı’nın eğitim anlayışlarının kültürümüzle harmanlanmadan dikte edilmesinin fayda sağlamayacağı hususu oldukça önemlidir. Ancak yazar bunu yapmaya çalışmak yerine sadece bizlere İslam Medeniyetinde Eğitim Tarihçesini vermiş bulunmaktadır. Görüşlerinin felsefi arka planı oldukça sınırlıdır. Filozofların eğitim anlayışlarını ve bu görüşler etrafında oluşturulan eğitim yaklaşımlarını Batı gözlüğünden kurtulmak adına göz ardı etmektedir. Oysa bizim yapmamız gereken var olan gerçeklikleri geliştirerek kendi kültürümüze uygun hale getirmektir. Yazar bu eseriyle bundan ziyade uygulanan ve eğitim yaklaşımını besleyen, eğitim politikalarına yön veren temel anlayışları ortaya koymaya çalışmıştır. Bunun için de başlangıç zamanını İslam Medeniyetinde felsefi düşüncenin ortaya çıkışına dayandırmak yerine, İslam’ın zuhuruna ve bunun etrafında peygamberimizle başlayan eğitim anlayışlarına dayandırır. 
Eğitim, Islam medeniyeti, egitim tarihi, felsefe, islam
  • Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi. İstanbul: Ensar, 302 s.
Birincil Dil tr
Konular Din Bilimi
Bölüm Kitap Tanıtımları
Yazarlar

Orcid: 0000-0003-1050-7609
Yazar: Hacer BAŞAK (Sorumlu Yazar)
Kurum: Sakarya Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 7 Ocak 2020
Kabul Tarihi : 28 Haziran 2020
Yayımlanma Tarihi : 27 Haziran 2020

Bibtex @kitap İncelemesi { tudear671768, journal = {Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-9845}, eissn = {2636-7807}, address = {tudear@gmail.com}, publisher = {Mehmet BAHÇEKAPILI}, year = {2020}, volume = {}, pages = {271 - 273}, doi = {}, title = {Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi}, key = {cite}, author = {Başak, Hacer} }
APA Başak, H . (2020). Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi . Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi , (9) , 271-273 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tudear/issue/55343/671768
MLA Başak, H . "Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi" . Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (2020 ): 271-273 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/tudear/issue/55343/671768>
Chicago Başak, H . "Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi". Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (2020 ): 271-273
RIS TY - JOUR T1 - Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi AU - Hacer Başak Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 271 EP - 273 VL - IS - 9 SN - 2149-9845-2636-7807 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi %A Hacer Başak %T Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi %D 2020 %J Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi %P 2149-9845-2636-7807 %V %N 9 %R %U
ISNAD Başak, Hacer . "Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi". Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi / 9 (Haziran 2020): 271-273 .
AMA Başak H . Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi. TUDEAR. 2020; (9): 271-273.
Vancouver Başak H . Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2020; (9): 271-273.
IEEE H. Başak , "Gözütok, Ş. (2019). İslam medeniyetinde eğitim felsefesi", Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sayı. 9, ss. 271-273, Haz. 2020