Bu araştırmanın temel amacı, sosyal bilgiler
öğretmenlerinin derslerinde savaş ve barış kavramlarının öğretimine ilişkin
görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma,
nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik desene uygun olarak yürütülmüştür.
Araştırmanın çalışma grubunu 2014 - 2015 eğitim-öğretim yılında Sakarya ili
içerisinde kolay ulaşılabilirlik esasıyla seçilen 15 sosyal bilgiler öğretmeni
oluşturmuştur. Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeden elde edilen veriler
betimsel analize tabi tutularak değerlendirilmiştir. Araştırmadaki
sosyal bilgiler öğretmenleri savaş
kavramının öğretiminde sadece siyasal anlamı içeren olayların vurgulandığını,
barış kavramında ise herhangi bir olayın vurgulanmadığını, her iki kavramın
öğretiminde milli duygularının etkisiyle sübjektif davrandıklarını
belirtmişlerdir. Savaş ve barış konularının öğretiminde genel olarak buluş
yoluna ilişkin teknikleri kullandıklarını ancak ülkeler arası yanlı
politikalardan, toplumsal ortamdan ve dünya genelinde yaşanan olaylardan
kaynaklı sorunlar nedeniyle zorlandıklarını ifade etmişlerdir. Araştırma
neticesinde savaş ve barış kavramlarının bütün boyutları ile ele alınması ve bu
boyutların farklı teknikler ile öğrenciye öğretilmesinin gerekli olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Savaş Barış Sosyal Bilgiler Öğretmeni Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi
The main purpose of this research is to reveal
social studies teachers’ views related to the usage of war and peace concepts
in their courses. The research was conducted in accordance with
phenomenological pattern, a qualitative research method. The study group
consisted of 15 teachers that worked in middle schools from Sakarya in
2014-2015 academic year. The semi-structured interview form, developed by the
researchers, was used to collect data. The data obtained through the interview
were evaluated via descriptive analysis. They stated that while teaching war, mostly
political events are emphasized and while teaching peace no events are
emphasized. While teaching both subjects, influenced by their nationalist
emotions, they act subjective. They also stated that while teaching war and
peace concepts, they mostly use discovery-learning strategies but while doing
so they have some difficulties because of international politics, the social
environment and the problems arising from the events around the world. At the
end of the research, it was concluded that it is necessary to approach these
terms from all dimensions and those should be taught to students through
different methods.
War Peace Social Studies Teacher Middle School Social Studies Course
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 18 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.