In this study, in which the use of historical
novels by Social Studies teacher candidates was examined over lesson plans, the
ability of teacher candidates in preparing lesson plans with various sources
was also observed. The study was designed by using the Case Study Design, which
is one of the Qualitative Research Methods. The Document Review Technique was
also used in the study. The data collected in the study were examined with the
Descriptive Analysis Technique. 12 female and 18 male teacher candidates were
included in the study, which made a total of 30 participants. 10 of the
historical novels which were read by the teacher candidates were used in the
study. The data collected in the study showed that teacher candidates preferred
to use historical novels mostly in teaching history topics in the social
studies classes. They also used Visual Reading Technique as well as Individual
and Group Treading Techniques in associating the historical novels with the
classes. They also included Creative Writing (letter, story formation, story
completion, poems, drawings, and compositions) to reinforce reading activities.
It was also determined in the study that historical novels affected the methods
and techniques that were selected for teaching the acquisitions of the lesson.
It was also observed that teacher candidates made quotations from historical
novels in teaching the values process; however, they did not use any other
value teaching methods besides Suggestopedia. Some mistakes that stemmed from
the lack of pedagogical field knowledge of the teacher candidates were also
observed in the lesson plans that were prepared by them by making use of historical
novels. In this context, Action Research may be conducted to improve the skills
of teacher candidates in using sources and materials aside from the course
books.
Lesson plan historical novel teacher candidate Social Sciences
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının tarihi roman
kullanımlarının ders planları üzerinden incelendiği bu araştırmada, öğretmen
adaylarının farklı kaynaklarla ders planı hazırlayabilme becerisini de
gözlemlenmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemi çerçevesinde durum çalışması
deseni kullanılarak tasarlanmıştır. Çalışmada doküman incelemesi tekniği
kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniğiyle incelenmiştir.
Çalışmaya, 12 bayan, 18 erkek toplam 30 öğrenmen adayı katılmıştır. Öğretmen
adaylarının okuduğu 10 tarihi roman çalışmada kullanılmıştır. Elde edilen
veriler; öğretmen adaylarının tarihi romanları sıklıkla Sosyal Bilgiler dersi
içerisindeki tarih konularının öğretiminde kullanmayı tercih etmişlerdir.
Tarihi romanları dersle ilişkilendirme sürecinde bireysel ve grupla okuma
tekniklerinin yanında görsel okuma tekniğini de kullanmışlardır. Okuma
etkinliklerini pekiştirmek adına yaratıcı yazma (mektup, öykü oluşturma, öykü
tamamlama, şiir, resim, kompozisyon)
etkinliklerine yer vermişlerdir. Tarihi romanların, derse ait kazanımın
öğretimi için seçilen yöntem ve teknikleri de etkilediği tespit edilmiştir.
Öğretmen adaylarının değer öğretimi sürecinde tarihi romanlardan alıntılar
yaptığı ancak telkin yöntemi dışında bir değer öğretim yöntemi kullanmadıkları
görülmüştür. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının tarihi romanlardan da
yararlanarak hazırladıkları ders planlarında pedagojik alan bilgisi
yetersizliğinden kaynaklı hatalar gözlemlenmiştir. Bu tarz beceri
eksikliklerinin temel sebebi ise hizmet öncesi eğitimde yeterli uygulamaya
katılmamış olmak olabilir. Bu bağlamda; öğretmen adaylarının ders kitabı
dışındaki kaynak ve materyal kullanımlarıyla ilgili becerilerini geliştirmeye
yönelik eylem araştırmaları yapılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.