Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 662 - 681, 20.10.2018

Öz

Profesör Keith C. Barton, Amerika Birleşik Devletleri’nde;
Indiana Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Müfredat ve Öğretim Bölümü, Sosyal
Bilgiler ve Müfredat Çalışmaları Programında çalışmaktadır. Çalışmaları
öğrencileri sivil hayata hazırlamak ve özellikle de tarih ve sosyal bilgilerin
demokratik katılımdaki rolü üzerine odaklanmaktadır. Öğrencilerin tarihsel
gündem, tarihsel önem ve milli kimlik gibi konuları anlamaları ve insan hakları
üzerine çalışmaları bulunmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri, Kuzey İrlanda,
Şili, Singapur, Yeni Zelanda, Makedonya, Kolombiya ve diğer ülkelerde
öğretmenlerle ve öğrencilerle çalışmalar yapmıştır.



Öğrencilerle
yaptığı araştırmalara ilaveten teorik ve özellikle de örnek öğretmenlerin
portreleri ile uygulamalı dersler de vermektedir. Indiana üniversitesinde bir
profesör olarak öğretmen adaylarını tarih ve sosyal bilgiler öğretimine
hazırlamanın yanında doktora öğrencilerine müfredat çalışmaları, sosyal
bilgiler ve tarih eğitimi konularında da danışmanlık yapmaktadır.

Kaynakça

  • N/A

INTERVIEW WITH THE PROF. KEITH C. BARTON

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 662 - 681, 20.10.2018

Öz

Keith C. Barton is a professor at Indiana University, School of Education, Department of Curriculum and Instruction, Programs of Social Studies and Curriculum Studies. His work focuses on preparing students for civic life, particularly the role of history and social studies in democratic participation. His research examines students’ understanding of topics such as historical agency, historical significance, national identity, and human rights, and he has worked with teachers and students in the United States, Northern Ireland, Singapore, New Zealand, Chile, Macedonia, Colombia, and other countries. 

In addition to research with students, his work includes curriculum theory and practical classroom applications, especially through portraits of exemplary teachers. As a professor at Indiana University, he prepares candidates to teach history and social studies, as well as guiding doctoral students in the areas of curriculum studies, social studies, and history education.

Kaynakça

  • N/A
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Röportaj
Yazarlar

Cemil Cahit Yeşilbursa

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 12 Ekim 2018
Kabul Tarihi 18 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yeşilbursa, C. C. (2018). PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ. Turkish History Education Journal, 7(2), 662-681. https://doi.org/10.17497/tuhed.472774



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT