Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Digital Promotion Strategies of Provincial Directorates of Culture and Tourism in Türkiye: ‘Do not Leave Without Doing’ Example

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 1, 196 - 220, 28.04.2025
https://doi.org/10.7460/turar.1650071

Öz

This study analyses the digital promotion strategies of the 'do not leave without doing' sections on the Provincial Directorates of Culture and Tourism websites in Türkiye. The study highlights the role of digitalization in tourism promotion and analyses how these sections reflect the touristic potential of destinations. Using content analysis, the study analyzed the websites of 81 provinces in Türkiye. It examined seven different regions regarding the presence of 'do not leave without doing' sections, content standards, visual support, and emphasis on tourism types. The results show that some provinces provide sufficient information and visual content in their 'do not leave without doing' sections. It was determined that 28 provinces in Türkiye do not have a 'do not leave without doing' section on their websites. In general, cultural and gastronomy tourism types are emphasized. In the word cloud made within the framework of the information provided in the 'do not leave without doing' sections, it was determined that words such as 'museum,' 'mosque,' 'castle,' 'history', and 'plateau' were the most repeated words. According to the results of the research, it is recommended that the Provincial Directorates of Culture and Tourism should develop their digital promotion strategies and standardize and enrich their content.

Kaynakça

  • Akdu, U., & Akdu, S. (2023). Turizm Tanıtımında Gastronomik Değer Vurgusu: Unesco Gastronomi Şehirleri Örneği. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 6(4), 933–952.
  • Akkuş, G. (2018). Kamu ve özel sektör turizm paydaşlarının destinasyon yönetimine bakış açısı: Erzurum örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), 557-573.
  • Akkuş, G., & Küçükahmetoğlu, M. (2022). Yerel Yönetim İnternet Sitelerinin Coğrafi İşaretli Ürün Bilgisi Paylaşımları Açısından Kıyaslanması. OCAK: Türk Mutfak Kültürü Araştırmaları Dergisi, 2(1), 35-53.
  • Alagöz, G., Güneş, E., Uslu, A. & Taş, M. (2023). Turizmin etkilerinin turizmin gelişimine destek üzerindeki etkisi: Yerel halkın yaşam kalitesinin aracı rolü. Business & Management Studies: An International Journal, 11(1), 270-291.
  • Armutcu, B., Tan, A., Amponsah, M., Parida, S., & Ramkissoon, H. (2023). Tourist behaviour: The role of digital marketing and social media. Acta Psychologica, 240, 104025.
  • Atılgan, S. S., & Karapınar, M. (2015). Turizm Destinasyon Pazarlama ve Tanıtımda Web Siteleri: Bir Web Portalı İncelemesi. Atatürk İletişim Dergisi, (9), 113-124.
  • Ayaz, N., Kırmızıkuşak, D., & Uslu, A. N. (2021). Yöresel Yemeklerin Tanıtımı: Valilik ve Belediye Web Siteleri Üzerine Bir İçerik Analizi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(2), 213-233.
  • Azadaliyev, S., & Demirkol, Ş. (2023). Turizm sektöründe artırılmış gerçeklik ve dijital dönüşümün değerlendirilmesi. Turizm Çalışmaları Dergisi, 5(1), 11-26.
  • Boyne, S. & Hall, D. (2004). Place Promotion Through Food and Tourism: Rural Branding and the Role of Websites. Place Branding, 1(1), 80-92.
  • Bükey, A., & Gökçe, Y. (2024). Turizm Sektöründe Dijital Pazarlama Örnekleri. İçinde A. Uyrun, Y. Ceylan & K. Coşkun (Eds.). Turizmde Dijitalleşme ve E-Turizm Pazarlama Stratejileri (ss. 167-187). Gaziantep: Özgür Publishing.
  • Çilesiz, E., & Arıkan, E. (2020). Destinasyon Tanıtımında Dijital Medya Kullanımı: Youtube Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 349-359.
  • Deniz, G. (2024). Turizm ve sosyoloji literatürünün Biblioshiny aracılığıyla bibliyometrik analizi: Eğilimler, temalar ve araştırma yönelimleri. International Journal of Contemporary Tourism Research, 8(2), 149-159.
  • Emir, O., & Avan, A. (2010). Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 204-219.
  • Ergün, G. S. (2022). Akdeniz ve Ege Bölgesi İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri Web Sitelerinin İçerik Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 5(3), 1229-1240.
  • Fiona, F., Susetyo, S., & Putri, A. M. P. (2022). Digital Marketing Through Social Media Instagram as a Promotion Means to Increase Interest in Visiting Bengkulu Tourism Objects. In 7th Sriwijaya Economics, Accounting, and Business Conference (SEABC) (pp. 63-70). Atlantis Press.
  • Geng, Y., Jiang, X., Bai, W., Yan, Y., & Gao, J. (2024). Research progress of tourism marketing over 30 years: Bibliometrics based on CiteSpace. Ecological Indicators, 162, 112059.
  • Gökdemir, S., & Erdem, S. H. (2017). Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı ve Sosyal Medya. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 23-38.
  • Güripek, E. (2019). İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri. https://turkiyeturizmansiklopedisi.com/il-kultur-ve-turizm-mudurlukleri. Erişim Tarihi: 10.01.2025.
  • Gürsoy, M. N., & Çalhan, H. (2024). Konaklama sektöründe dijital teknolojiler üzerine bir değerlendirme. Selçuk Turizm ve Bilişim Araştırmaları Dergisi, 6, 1-20.
  • Hendrajana, G. M. R., Wahyundaru, S. D., Kharisma, L. M., & Parwati, K. S. M. (2024). The influence of digital marketing on tourism destination promotion. International Journal of Society Reviews, 2(10), 2906-2919.
  • Hunjet, A., Konjıć, M., & Vukovıć, D. (2020). The importance of online advertising when choosing tourist destinations. Economics Business and Organization Research, Special Issue-1, 478-489.
  • Kan, M. E., & Mert, E. (2024). Üniversite öğretim elemanlarının Z kuşağı kavramı algılarına yönelik metafor analizi: Artvin Çoruh Üniversitesi örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(3), 775-800.
  • Khan, M. M., Siddique, M., Yasir, M., Qureshi, M. I., Khan, N., & Safdar, M. Z. (2022). The significance of digital marketing in shaping ecotourism behaviour through destination image. Sustainability, 14(12), 7395.
  • Oğur, D., & Evren, S. (2023). İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin Web Sitelerinin Türkçe Yazı Dili Yeterliliği Açısından İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 403-420.
  • Önçel, S., & Boz, H. C. (2023). Türk Mutfağında Yemek Kültürü ve Yemek Ritüelleri Üzerine Bir Araştırma: İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Web Siteleri Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(2), 1043-1059.
  • Özdemir, Ö., Akyürek, S., & Çeken, H. (2024). İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin İnternet Sitelerinde Gastronomik Unsurların Kullanımı: Güneydoğu Anadolu ve Ege Bölgesi Karşılaştırması. Turizm Akademik Dergisi, 11(1), 61-80.
  • Raji, M. A., Olodo, H. B., Oke, T. T., Addy, W. A., Ofodile, O. C., & Oyewole, A. T. (2024). Digital marketing in tourism: a review of practices in the USA and Africa. International Journal of Applied Research in Social Sciences, 6(3), 393-408.
  • Sarikaya, İ. (2021). Teaching writing in emergency distance education: The case of primary school teachers. International Journal of Curriculum and Instruction, 13(2), 1923–1945.
  • Seçuk, B. & Tugay, O. (2021). Coğrafi İşaretli Gastronomik Ürünlerin Web Siteleri Aracılığıyla Bölgesel Tanıtımda Kullanımı: Akdeniz Bölgesi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 9(2), 835-854.
  • Soydaş, M. E., & Thıam, M. (2022). Destinasyon Web Siteleri Arasında Karşılaştırmalı Bir Çalışma; Fransa ve Türkiye Örneği. Journal of Internet Applications and Management, 13(1), 20-32.
  • Süzer, Ö. (2024). Sustainable eating behavior: An examination in the context of restaurant customers. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(52), 343-358.
  • Şahin, S., & Özdemir, Ö. (2018). İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri İnternet Sitelerinde Türkiye’nin Somut Olmayan Kültürel Miras Ürünlerinin Tanıtılması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 563-583.
  • Tuna, T., & Kurnaz, A. (2022). Kırklareli, Edirne ve Tekirdağ İllerinin Gastronomi Değerlerinin Yerel Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 52-64.
  • Uluçay, D. M. (2017). Gastronomi Turizmi İşletmelerinin Web Siteleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(2), 196-208.
  • Uyrun, A. (2024). E-Turizm Sektöründe Marka Değeri. İçinde A. Uyrun, Y. Ceylan & K. Coşkun (Eds.), Turizmde Dijitalleşme ve E-Turizm Pazarlama Stratejileri (ss. 69-84). Özgür Publishing.
  • Ünal, A. (2020). Yerli Turistlerin Algıladıkları Seyahat Risklerinin Destinasyon Satın Alma Süreçlerine Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 403-424.
  • Ünlü, H. (2025). Destinasyon Yiyecek İmajının Seyahat Motivasyonuna Etkisi: Doğu Karadeniz Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 9(1), 276-297.
  • Ünlü, H., Kıvanç, M. İ., Nazikgül, M., & Apak, Ö. C. (2024). Kamu Misafirhanelerinde Konaklayan Müşterilerin Hizmet Kalitesi Algısının ve Tercih Etme Nedenlerinin Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 21(3), 630-648.
  • Vengesayi, S., Mavondo, F. T., & Reisinger, Y. (2009). Tourism destination attractiveness: Attractions, facilities, and people as predictors. Tourism Analysis, 14, 621-636.
  • Xia, L., Baghaie, S., & Sajadi, S. M. (2023). The digital economy: Challenges and opportunities in the new era of technology and electronic communications. Ain Shams Engineering Journal, 15(2), 102411.
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2014). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

TÜRKİYE'DEKİ İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜKLERİNİN DİJİTAL TANITIM STRATEJİLERİ: “YAPMADAN DÖNME” ÖRNEĞİ

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 1, 196 - 220, 28.04.2025
https://doi.org/10.7460/turar.1650071

Öz

Bu çalışma, Türkiye'deki İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin web sitelerinde yer alan “yapmadan dönme” bölümlerinin dijital tanıtım stratejilerini incelemektedir. Araştırma, dijitalleşmenin turizm tanıtımındaki rolünü vurgulamakta ve bu bölümlerin destinasyonların turistik potansiyelini nasıl yansıttığını analiz etmektedir. İçerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada, Türkiye'nin 81 ilinin web siteleri incelenmiş ve “yapmadan dönme” bölümlerinin varlığı, içerik standartları, görsel destekleme ve turizm türlerine vurgu yapma açısından yedi farklı bölge incelenmiştir. Sonuçlar, bazı illerin “yapmadan dönme” bölümlerinde yeterince bilgiler ve görsel içerikler sunulduğunu göstermektedir. Türkiye’de 28 ilin web sitesinde “yapmadan dönme” bölümünün olmadığı belirlenmiştir. Genel olarak kültür ve gastronomi turizm türlerine vurgu yapıldığı görülmektedir. “Yapmadan dönme” bölümlerinde verilen bilgiler çerçevesinde yapılmış olan kelime bulutunda “müzesi”, “cami”, “kalesi”, “tarihi” ve “yaylası” gibi kelimelerin en fazla tekrarlanan kelimeler olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin dijital tanıtım stratejilerini geliştirmeleri ve içeriklerini standartlaştırarak zenginleştirmeleri önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akdu, U., & Akdu, S. (2023). Turizm Tanıtımında Gastronomik Değer Vurgusu: Unesco Gastronomi Şehirleri Örneği. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 6(4), 933–952.
  • Akkuş, G. (2018). Kamu ve özel sektör turizm paydaşlarının destinasyon yönetimine bakış açısı: Erzurum örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), 557-573.
  • Akkuş, G., & Küçükahmetoğlu, M. (2022). Yerel Yönetim İnternet Sitelerinin Coğrafi İşaretli Ürün Bilgisi Paylaşımları Açısından Kıyaslanması. OCAK: Türk Mutfak Kültürü Araştırmaları Dergisi, 2(1), 35-53.
  • Alagöz, G., Güneş, E., Uslu, A. & Taş, M. (2023). Turizmin etkilerinin turizmin gelişimine destek üzerindeki etkisi: Yerel halkın yaşam kalitesinin aracı rolü. Business & Management Studies: An International Journal, 11(1), 270-291.
  • Armutcu, B., Tan, A., Amponsah, M., Parida, S., & Ramkissoon, H. (2023). Tourist behaviour: The role of digital marketing and social media. Acta Psychologica, 240, 104025.
  • Atılgan, S. S., & Karapınar, M. (2015). Turizm Destinasyon Pazarlama ve Tanıtımda Web Siteleri: Bir Web Portalı İncelemesi. Atatürk İletişim Dergisi, (9), 113-124.
  • Ayaz, N., Kırmızıkuşak, D., & Uslu, A. N. (2021). Yöresel Yemeklerin Tanıtımı: Valilik ve Belediye Web Siteleri Üzerine Bir İçerik Analizi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(2), 213-233.
  • Azadaliyev, S., & Demirkol, Ş. (2023). Turizm sektöründe artırılmış gerçeklik ve dijital dönüşümün değerlendirilmesi. Turizm Çalışmaları Dergisi, 5(1), 11-26.
  • Boyne, S. & Hall, D. (2004). Place Promotion Through Food and Tourism: Rural Branding and the Role of Websites. Place Branding, 1(1), 80-92.
  • Bükey, A., & Gökçe, Y. (2024). Turizm Sektöründe Dijital Pazarlama Örnekleri. İçinde A. Uyrun, Y. Ceylan & K. Coşkun (Eds.). Turizmde Dijitalleşme ve E-Turizm Pazarlama Stratejileri (ss. 167-187). Gaziantep: Özgür Publishing.
  • Çilesiz, E., & Arıkan, E. (2020). Destinasyon Tanıtımında Dijital Medya Kullanımı: Youtube Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 349-359.
  • Deniz, G. (2024). Turizm ve sosyoloji literatürünün Biblioshiny aracılığıyla bibliyometrik analizi: Eğilimler, temalar ve araştırma yönelimleri. International Journal of Contemporary Tourism Research, 8(2), 149-159.
  • Emir, O., & Avan, A. (2010). Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 204-219.
  • Ergün, G. S. (2022). Akdeniz ve Ege Bölgesi İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri Web Sitelerinin İçerik Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 5(3), 1229-1240.
  • Fiona, F., Susetyo, S., & Putri, A. M. P. (2022). Digital Marketing Through Social Media Instagram as a Promotion Means to Increase Interest in Visiting Bengkulu Tourism Objects. In 7th Sriwijaya Economics, Accounting, and Business Conference (SEABC) (pp. 63-70). Atlantis Press.
  • Geng, Y., Jiang, X., Bai, W., Yan, Y., & Gao, J. (2024). Research progress of tourism marketing over 30 years: Bibliometrics based on CiteSpace. Ecological Indicators, 162, 112059.
  • Gökdemir, S., & Erdem, S. H. (2017). Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı ve Sosyal Medya. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 23-38.
  • Güripek, E. (2019). İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri. https://turkiyeturizmansiklopedisi.com/il-kultur-ve-turizm-mudurlukleri. Erişim Tarihi: 10.01.2025.
  • Gürsoy, M. N., & Çalhan, H. (2024). Konaklama sektöründe dijital teknolojiler üzerine bir değerlendirme. Selçuk Turizm ve Bilişim Araştırmaları Dergisi, 6, 1-20.
  • Hendrajana, G. M. R., Wahyundaru, S. D., Kharisma, L. M., & Parwati, K. S. M. (2024). The influence of digital marketing on tourism destination promotion. International Journal of Society Reviews, 2(10), 2906-2919.
  • Hunjet, A., Konjıć, M., & Vukovıć, D. (2020). The importance of online advertising when choosing tourist destinations. Economics Business and Organization Research, Special Issue-1, 478-489.
  • Kan, M. E., & Mert, E. (2024). Üniversite öğretim elemanlarının Z kuşağı kavramı algılarına yönelik metafor analizi: Artvin Çoruh Üniversitesi örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(3), 775-800.
  • Khan, M. M., Siddique, M., Yasir, M., Qureshi, M. I., Khan, N., & Safdar, M. Z. (2022). The significance of digital marketing in shaping ecotourism behaviour through destination image. Sustainability, 14(12), 7395.
  • Oğur, D., & Evren, S. (2023). İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin Web Sitelerinin Türkçe Yazı Dili Yeterliliği Açısından İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 403-420.
  • Önçel, S., & Boz, H. C. (2023). Türk Mutfağında Yemek Kültürü ve Yemek Ritüelleri Üzerine Bir Araştırma: İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Web Siteleri Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(2), 1043-1059.
  • Özdemir, Ö., Akyürek, S., & Çeken, H. (2024). İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin İnternet Sitelerinde Gastronomik Unsurların Kullanımı: Güneydoğu Anadolu ve Ege Bölgesi Karşılaştırması. Turizm Akademik Dergisi, 11(1), 61-80.
  • Raji, M. A., Olodo, H. B., Oke, T. T., Addy, W. A., Ofodile, O. C., & Oyewole, A. T. (2024). Digital marketing in tourism: a review of practices in the USA and Africa. International Journal of Applied Research in Social Sciences, 6(3), 393-408.
  • Sarikaya, İ. (2021). Teaching writing in emergency distance education: The case of primary school teachers. International Journal of Curriculum and Instruction, 13(2), 1923–1945.
  • Seçuk, B. & Tugay, O. (2021). Coğrafi İşaretli Gastronomik Ürünlerin Web Siteleri Aracılığıyla Bölgesel Tanıtımda Kullanımı: Akdeniz Bölgesi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 9(2), 835-854.
  • Soydaş, M. E., & Thıam, M. (2022). Destinasyon Web Siteleri Arasında Karşılaştırmalı Bir Çalışma; Fransa ve Türkiye Örneği. Journal of Internet Applications and Management, 13(1), 20-32.
  • Süzer, Ö. (2024). Sustainable eating behavior: An examination in the context of restaurant customers. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(52), 343-358.
  • Şahin, S., & Özdemir, Ö. (2018). İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri İnternet Sitelerinde Türkiye’nin Somut Olmayan Kültürel Miras Ürünlerinin Tanıtılması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 563-583.
  • Tuna, T., & Kurnaz, A. (2022). Kırklareli, Edirne ve Tekirdağ İllerinin Gastronomi Değerlerinin Yerel Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 52-64.
  • Uluçay, D. M. (2017). Gastronomi Turizmi İşletmelerinin Web Siteleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(2), 196-208.
  • Uyrun, A. (2024). E-Turizm Sektöründe Marka Değeri. İçinde A. Uyrun, Y. Ceylan & K. Coşkun (Eds.), Turizmde Dijitalleşme ve E-Turizm Pazarlama Stratejileri (ss. 69-84). Özgür Publishing.
  • Ünal, A. (2020). Yerli Turistlerin Algıladıkları Seyahat Risklerinin Destinasyon Satın Alma Süreçlerine Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 403-424.
  • Ünlü, H. (2025). Destinasyon Yiyecek İmajının Seyahat Motivasyonuna Etkisi: Doğu Karadeniz Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 9(1), 276-297.
  • Ünlü, H., Kıvanç, M. İ., Nazikgül, M., & Apak, Ö. C. (2024). Kamu Misafirhanelerinde Konaklayan Müşterilerin Hizmet Kalitesi Algısının ve Tercih Etme Nedenlerinin Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 21(3), 630-648.
  • Vengesayi, S., Mavondo, F. T., & Reisinger, Y. (2009). Tourism destination attractiveness: Attractions, facilities, and people as predictors. Tourism Analysis, 14, 621-636.
  • Xia, L., Baghaie, S., & Sajadi, S. M. (2023). The digital economy: Challenges and opportunities in the new era of technology and electronic communications. Ain Shams Engineering Journal, 15(2), 102411.
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2014). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm Pazarlaması, Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Ceyhun Apak 0000-0002-1409-6707

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 3 Mart 2025
Kabul Tarihi 8 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Apak, Ö. C. (2025). TÜRKİYE’DEKİ İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜKLERİNİN DİJİTAL TANITIM STRATEJİLERİ: “YAPMADAN DÖNME” ÖRNEĞİ. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 14(1), 196-220. https://doi.org/10.7460/turar.1650071

19425         19424        19426