Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Web Destekli Ortamlarda Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Paylaştıkları Öğretmenlik Uygulaması Günlüklerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 2, 440 - 459, 04.08.2016
https://doi.org/10.16949/turcomat.18873

Öz

Bu araştırmada fen ve matematik öğretmen adaylarının “öğretmenlik uygulaması” dersi kapsamında web destekli ortamlarda paylaştıkları günlüklerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 65 öğretmen adayı katılmıştır (24 Fen öğretmen adayı ve 41 Matematik öğretmen adayı).  Nitel verilere dayalı bir durum çalışması olan araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğrenme sürecinde kullanılan öğretim yöntemlerini değerlendirme ve ders öncesi hazırlıkları vurgulama konularında matematik öğretmen adaylarının günlüklerinde, fen öğretmen adaylarından daha detaylı bilgiler sundukları belirlenmiştir. Buna karşılık fen öğretmen adayları günlüklerinde, matematik öğretmen adaylarından daha fazla etkinlik örneğine yer vermişlerdir. Araştırmadan elde edilen bir başka önemli sonuç her iki grupta yer alan öğretmen adaylarının staj öğretmenlerini olumsuz, kendilerini ve arkadaşlarını ise olumlu değerlendirmeleridir. Bu çalışmanın bulguları ışığında öğretmen eğitim programlarında yer alan teorik derslerle fen ve matematik öğretmen adaylarının staj uygulamalarının birlikte yürütülmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Achieve (2013). Next generation science standards. National Research Council: Washington. DC.
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Corlu, M. S., Öner, T. & Özdemir, S. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu: Günün modası mı yoksa gereksinim mi? [A report on STEM Education in Turkey: A provisional agenda or a necessity?][White Paper]. İstanbul, Turkey: Aydın Üniversitesi. Retrieved from http://www.aydin.edu.tr/belgeler/IAU-STEM-Egitimi-Turkiye-Raporu-2015.pdf
  • Alam, M. T., & Farid, S. (2011). Factors affecting teachers’ motivation. International Journal of Business and Social Science, 2(1), 298-304.
  • Aydın, İ. S. (2013). The effect of micro-teaching technique on Turkish teacher candidates’ perceptions of efficacy in lesson planning, implementation and evaluation. Electronic Journal of Social Sciences, 12(43), 67-81.
  • Azar, A. (2010). Ortaöğretim fen bilimleri ve matematik öğretmeni adaylarının öz yeterlilik inançları. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12), 235-252.
  • Baki, A., & Baki, B. B. (2016). Comparison of secondary school mathematics teacher training programs in Turkey and Germany. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(1), 229-258.
  • Baran, B. (2007). A case study of online communities of practice for teacher education: motivators, barriers and outcomes (Unpublished doctoral dissertation). Middle East Technical Unıversity, Ankara.
  • Barnett, M. (2006). Using a web-based professional development system to support preservice teachers in examining authentic classroom practice. Journal of Technology and Teacher Education, 14(4), 701-729.
  • Causton‐Theoharis, J. N., Theoharis, G. T., & Trezek, B. J. (2008). Teaching pre‐service teachers to design inclusive instruction: a lesson planning template. International Journal of Inclusive Education, 12(4), 381-399.
  • Çalık, M., Artun, H., & Küçük, Z. (2013). Investigating senior science student teachers’ dialogues undertaken on technology embedded scientific inquiry web-site. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 138-155.
  • Chung, H. Q., & van Es, E. A. (2014). Pre-service teachers’ use of tools to systematically analyze teaching and learning. Teachers and Teaching, 20(2), 113-135.
  • Davis, E. A. (2005). Characterizing productive reflection among pre-service elementary teachers: Seeing what matters. Teaching and Teacher Education, 22(3), 281-301.
  • Dede, H. G., & Akkoç, H. (2016). A comparison of professional identity of pre-service mathematics teachers in pedagogical formation program and undergraduate teacher education program. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 188-206.
  • Delen, I., & Kesercioglu, T. (2012). How middle school students’ science process skills affected by Turkey’s national curriculum change? Journal of Turkish Science Education (TUSED), 9(4), 3-9.
  • Ekici, M. & Kıyıcı, M. (2012). Sosyal ağların eğitim bağlamında kullanımı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 156-167.
  • Ekiz, D. (2006). Kendini ve başkalarını izleme: Sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı günlükleri. İlköğretim Online, 5(1), 45-57.
  • Eraslan A. (2008). Fakülte-Okul işbirliği programı: Matematik öğretmeni adaylarının okul uygulama dersi üzerine görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 95-105.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının 'Öğretmenlik Uygulaması' üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Greenhow, C., Robelia, B., & Hughes, E. J. (2009). Web 2.0 and classroom research: What path should we take now? Educational Researcher, 38(4), 246-259.
  • Gürses, A., Bayrak, R., Yalçın, M., Açıkyıldız, M. & Doğar, Ç. (2005). Öğretmenlik uygulamalarında mikro öğretim yönteminin etkililiğinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 1-10.
  • Kahyaoğlu, M. & Yangın, S. (2007). İlköğretim sınıf öğretmenliği, fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 203-220.
  • Kang, N. H., & Wallace, C. S. (2004). Secondary science teachers’ use of laboratory activities: linking epistemological beliefs, goals, and practices. Science Education, 89(1), 140-165.
  • Kim, M., & Tan, A. L. (2011). Rethinking difficulties of teaching inquiry‐based practical work: stories from elementary pre‐service teachers. International Journal of Science Education, 33(4), 465-486.
  • Koç, C. & Yıldız, H. (2012). Öğretmenlik uygulamasının yansıtıcıları: Günlükler. Eğitim ve Bilim, 37(164), 223-235.
  • Korkmazgil, S. (2009). How does blogging enhance pre-service English language teachers’ reflectivity in practicum? (Unpublished doctoral dissertation). Middle East Technical University, Ankara.
  • Köksal, N. & Demirel, Ö. (2008). Yansıtıcı düşünmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarına katkıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 189-203.
  • Li, P., & Pan, G. (2009). The relationship between motivation and achievement - a survey of the study motivation of English majors in Qingdao Agricultural University. English Language Teaching, 2(1), 123-128.
  • Loughran, J., Mulhall, P., & Berry, A. (2008). Exploring pedagogical content knowledge in science teacher education. International Journal of Science Education, 30(10), 1301-1320.
  • Mason, K. O. (2013). Teacher involvement in pre-service teacher education. Teachers and Teaching: theory and practice, 19(5), 559-574.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Moore, J., & Barab, S. (2002). The inquiry learning forum: a community of practice approach to online professional development. TechTrends, 46(3), 44-49.
  • Nalçacı, A. & Bektaş, F. (2012). Öğretmen adaylarının okul kavramına ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 239-258.
  • Nambiar, R. M., & Thang, S. M. (2016). Examining Malaysian teachers’ online blogs for reflective practices: Towards teacher professional development. Language and Education, 30(1), 43-57.
  • National Research Council [NRC]. (2012). A framework for K-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. Committee on a Conceptual Framework for New K 12 Science Education Standards. Board on Science Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Osborne, J., & Dillon, J. (2008). Science education in Europe: Critical reflections. A report to the Nuffield Foundation. London: King’s College.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A. & Kartal, H. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim online, 7(3), 726-737.
  • Ruys, I., Van-Keer, H., & Aelterman, A. (2012). Examining pre-service teacher competence in lesson planning pertaining to collaborative learning. Journal of Curriculum Studies, 44(3), 349-379.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Tanni, M. (2012). Teacher trainees’ information acquisition in lesson planning. Information Research, 17(3), 1-19.
  • Tüzel, S. & Tok, M. (2013). Öğretmen adaylarının dijital yazma deneyimlerinin incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 6(15), 577-596.
  • Uğurel, I., Bukova-Güzel, E. & Kula, S. (2010). Matematik öğretmenlerinin öğrenme etkinlikleri hakkındaki görüş ve deneyimleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 103-123.
  • Yalın-Uçar, M. (2012). Öğretmenlik uygulamasına ilişkin durum çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2637-2660.
  • Yang, S. H. (2009). Using blogs to enhance critical reflection and community of practice. Educational Technology & Society, 12(2), 11-21.
  • Yıldırım A. & Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, Y., Yıldırım, S. & Özden, Y. (2000). Web tabanlı internet öğreticisi: Bir durum çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 166-176.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3rd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yükseköğretim Kurumu [YÖK]. (2007a). Fen bilgisi öğretmenliği lisans programı. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/fen_bilgisi/f385bc78-22df-497d bfca-7aee80c75c22 16.12.2015 adresinden erişilmiştir.
  • Yükseköğretim Kurumu [YÖK]. (2007b). İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programı. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/ilkogretim_matematik/cca48fad-63d7-4b70-898c-dd2eb7afbaf5 16.12.2015 adresinden erişilmiştir.
  • Zheng, Y., Li, L. & Zheng, F. (2011). A conceptual model of online community of teaching practice for preservice teachers. In Y. Wu (Ed.), Computing and intelligent systems (pp. 394-400). Verlag Berlin Heidelberg: Springer.

Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 2, 440 - 459, 04.08.2016
https://doi.org/10.16949/turcomat.18873

Öz

In this study, we aimed to investigate pre-service math and science teachers during teaching practicum course by analyzing daily journals shared in a web-based environment. 65 seniors participated in the study (41 pre-service math teachers and 24 pre-service science teachers). Within qualitative case study approach, the study focused on descriptive and content analysis during the data analysis. By looking at the findings of the study, pre-service math teachers provided more details in discussing the teaching methods and emphasizing on lesson preparations compared to pre-service science teachers. On the other hand, pre-service science teachers included more specific activity examples than did pre-service math teachers in their daily journal entries. Another important finding of the study showed that pre-service teachers tended to evaluate themselves and their friends positively, but negatively criticized their teachers. In light of these findings, we recommend offering teaching practicum course when pre-service teachers take their theoretical courses.

Kaynakça

  • Achieve (2013). Next generation science standards. National Research Council: Washington. DC.
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Corlu, M. S., Öner, T. & Özdemir, S. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu: Günün modası mı yoksa gereksinim mi? [A report on STEM Education in Turkey: A provisional agenda or a necessity?][White Paper]. İstanbul, Turkey: Aydın Üniversitesi. Retrieved from http://www.aydin.edu.tr/belgeler/IAU-STEM-Egitimi-Turkiye-Raporu-2015.pdf
  • Alam, M. T., & Farid, S. (2011). Factors affecting teachers’ motivation. International Journal of Business and Social Science, 2(1), 298-304.
  • Aydın, İ. S. (2013). The effect of micro-teaching technique on Turkish teacher candidates’ perceptions of efficacy in lesson planning, implementation and evaluation. Electronic Journal of Social Sciences, 12(43), 67-81.
  • Azar, A. (2010). Ortaöğretim fen bilimleri ve matematik öğretmeni adaylarının öz yeterlilik inançları. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12), 235-252.
  • Baki, A., & Baki, B. B. (2016). Comparison of secondary school mathematics teacher training programs in Turkey and Germany. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(1), 229-258.
  • Baran, B. (2007). A case study of online communities of practice for teacher education: motivators, barriers and outcomes (Unpublished doctoral dissertation). Middle East Technical Unıversity, Ankara.
  • Barnett, M. (2006). Using a web-based professional development system to support preservice teachers in examining authentic classroom practice. Journal of Technology and Teacher Education, 14(4), 701-729.
  • Causton‐Theoharis, J. N., Theoharis, G. T., & Trezek, B. J. (2008). Teaching pre‐service teachers to design inclusive instruction: a lesson planning template. International Journal of Inclusive Education, 12(4), 381-399.
  • Çalık, M., Artun, H., & Küçük, Z. (2013). Investigating senior science student teachers’ dialogues undertaken on technology embedded scientific inquiry web-site. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 138-155.
  • Chung, H. Q., & van Es, E. A. (2014). Pre-service teachers’ use of tools to systematically analyze teaching and learning. Teachers and Teaching, 20(2), 113-135.
  • Davis, E. A. (2005). Characterizing productive reflection among pre-service elementary teachers: Seeing what matters. Teaching and Teacher Education, 22(3), 281-301.
  • Dede, H. G., & Akkoç, H. (2016). A comparison of professional identity of pre-service mathematics teachers in pedagogical formation program and undergraduate teacher education program. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 188-206.
  • Delen, I., & Kesercioglu, T. (2012). How middle school students’ science process skills affected by Turkey’s national curriculum change? Journal of Turkish Science Education (TUSED), 9(4), 3-9.
  • Ekici, M. & Kıyıcı, M. (2012). Sosyal ağların eğitim bağlamında kullanımı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 156-167.
  • Ekiz, D. (2006). Kendini ve başkalarını izleme: Sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı günlükleri. İlköğretim Online, 5(1), 45-57.
  • Eraslan A. (2008). Fakülte-Okul işbirliği programı: Matematik öğretmeni adaylarının okul uygulama dersi üzerine görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 95-105.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının 'Öğretmenlik Uygulaması' üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Greenhow, C., Robelia, B., & Hughes, E. J. (2009). Web 2.0 and classroom research: What path should we take now? Educational Researcher, 38(4), 246-259.
  • Gürses, A., Bayrak, R., Yalçın, M., Açıkyıldız, M. & Doğar, Ç. (2005). Öğretmenlik uygulamalarında mikro öğretim yönteminin etkililiğinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 1-10.
  • Kahyaoğlu, M. & Yangın, S. (2007). İlköğretim sınıf öğretmenliği, fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 203-220.
  • Kang, N. H., & Wallace, C. S. (2004). Secondary science teachers’ use of laboratory activities: linking epistemological beliefs, goals, and practices. Science Education, 89(1), 140-165.
  • Kim, M., & Tan, A. L. (2011). Rethinking difficulties of teaching inquiry‐based practical work: stories from elementary pre‐service teachers. International Journal of Science Education, 33(4), 465-486.
  • Koç, C. & Yıldız, H. (2012). Öğretmenlik uygulamasının yansıtıcıları: Günlükler. Eğitim ve Bilim, 37(164), 223-235.
  • Korkmazgil, S. (2009). How does blogging enhance pre-service English language teachers’ reflectivity in practicum? (Unpublished doctoral dissertation). Middle East Technical University, Ankara.
  • Köksal, N. & Demirel, Ö. (2008). Yansıtıcı düşünmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarına katkıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 189-203.
  • Li, P., & Pan, G. (2009). The relationship between motivation and achievement - a survey of the study motivation of English majors in Qingdao Agricultural University. English Language Teaching, 2(1), 123-128.
  • Loughran, J., Mulhall, P., & Berry, A. (2008). Exploring pedagogical content knowledge in science teacher education. International Journal of Science Education, 30(10), 1301-1320.
  • Mason, K. O. (2013). Teacher involvement in pre-service teacher education. Teachers and Teaching: theory and practice, 19(5), 559-574.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Moore, J., & Barab, S. (2002). The inquiry learning forum: a community of practice approach to online professional development. TechTrends, 46(3), 44-49.
  • Nalçacı, A. & Bektaş, F. (2012). Öğretmen adaylarının okul kavramına ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 239-258.
  • Nambiar, R. M., & Thang, S. M. (2016). Examining Malaysian teachers’ online blogs for reflective practices: Towards teacher professional development. Language and Education, 30(1), 43-57.
  • National Research Council [NRC]. (2012). A framework for K-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. Committee on a Conceptual Framework for New K 12 Science Education Standards. Board on Science Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Osborne, J., & Dillon, J. (2008). Science education in Europe: Critical reflections. A report to the Nuffield Foundation. London: King’s College.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A. & Kartal, H. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim online, 7(3), 726-737.
  • Ruys, I., Van-Keer, H., & Aelterman, A. (2012). Examining pre-service teacher competence in lesson planning pertaining to collaborative learning. Journal of Curriculum Studies, 44(3), 349-379.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Tanni, M. (2012). Teacher trainees’ information acquisition in lesson planning. Information Research, 17(3), 1-19.
  • Tüzel, S. & Tok, M. (2013). Öğretmen adaylarının dijital yazma deneyimlerinin incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 6(15), 577-596.
  • Uğurel, I., Bukova-Güzel, E. & Kula, S. (2010). Matematik öğretmenlerinin öğrenme etkinlikleri hakkındaki görüş ve deneyimleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 103-123.
  • Yalın-Uçar, M. (2012). Öğretmenlik uygulamasına ilişkin durum çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2637-2660.
  • Yang, S. H. (2009). Using blogs to enhance critical reflection and community of practice. Educational Technology & Society, 12(2), 11-21.
  • Yıldırım A. & Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, Y., Yıldırım, S. & Özden, Y. (2000). Web tabanlı internet öğreticisi: Bir durum çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 166-176.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3rd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yükseköğretim Kurumu [YÖK]. (2007a). Fen bilgisi öğretmenliği lisans programı. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/fen_bilgisi/f385bc78-22df-497d bfca-7aee80c75c22 16.12.2015 adresinden erişilmiştir.
  • Yükseköğretim Kurumu [YÖK]. (2007b). İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programı. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/ilkogretim_matematik/cca48fad-63d7-4b70-898c-dd2eb7afbaf5 16.12.2015 adresinden erişilmiştir.
  • Zheng, Y., Li, L. & Zheng, F. (2011). A conceptual model of online community of teaching practice for preservice teachers. In Y. Wu (Ed.), Computing and intelligent systems (pp. 394-400). Verlag Berlin Heidelberg: Springer.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Didem İnel Ekici

İbrahim Delen

Yayımlanma Tarihi 4 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İnel Ekici, D., & Delen, İ. (2016). Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(2), 440-459. https://doi.org/10.16949/turcomat.18873
AMA İnel Ekici D, Delen İ. Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Ağustos 2016;7(2):440-459. doi:10.16949/turcomat.18873
Chicago İnel Ekici, Didem, ve İbrahim Delen. “Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7, sy. 2 (Ağustos 2016): 440-59. https://doi.org/10.16949/turcomat.18873.
EndNote İnel Ekici D, Delen İ (01 Ağustos 2016) Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7 2 440–459.
IEEE D. İnel Ekici ve İ. Delen, “Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 7, sy. 2, ss. 440–459, 2016, doi: 10.16949/turcomat.18873.
ISNAD İnel Ekici, Didem - Delen, İbrahim. “Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7/2 (Ağustos 2016), 440-459. https://doi.org/10.16949/turcomat.18873.
JAMA İnel Ekici D, Delen İ. Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2016;7:440–459.
MLA İnel Ekici, Didem ve İbrahim Delen. “Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 7, sy. 2, 2016, ss. 440-59, doi:10.16949/turcomat.18873.
Vancouver İnel Ekici D, Delen İ. Analyzing Math and Science Pre-Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web-Based Platforms. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2016;7(2):440-59.