Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Students' Self-Regulation Skills and Perceived Self-Efficacy in Flipped Classroom and Blended Learning Environments

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 3, 563 - 580, 17.12.2018
https://doi.org/10.16949/turkbilmat.403618

Öz

In this study, we aimed
to determine the impact of flipped classroom, blended learning and traditional
methods on student self-regulation skills and computer self-efficacy
perceptions. A total of 119 students constituted the working group of research
who are attending Science Education, Turkish Education and Primary Education
departments at Kilis 7 Aralık University Muallim Rifat Faculty of Education in
the fall term of 2017-2018 academic years. Within the scope of the research,
three groups were formed; two of them were experimental and one was control
group. Flipped classroom was used in experimental group-I, blended learning
method was used in experimental group-II and traditional approach was used in
control group. "Computer self-efficacy scale" and "self-regulation
scale" have been used for data collection tools which have been applied to
the students. Descriptive statistics, t-test and one-way ANOVA were used to
analyze the obtained data. There was no significant difference between the
computer self-efficacy perceptions and self-regulation skills of the students
in experiment-I, experiment-II and control groups after nine weeks of research.
It has also been found that the flipped classroom has a positive effect on
students' self-regulation skills.

Kaynakça

  • Akgül, A. ve Çevik, O. (2005). İstatistiksel analiz teknikleri: SPSS’te işletme yönetimi uygulamaları. Ankara: Emek Ofset.
  • Akkoyunlu, B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 1-10.
  • Albion, P. R. (2001). Some factors in the development of self-efficacy beliefs for computer use among teacher education students. Journal of Technology and Teacher Education, 9(3), 321-347.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 1-8.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (21. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Clark, K. R. (2015). The effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom. Journal of Educators Online, 12(1), 91-115.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995). Computer self-efficacy: Development of a measure and initial test. MIS Quarterly, 19(2), 189-211.
  • Çalışkan, N. (2016). Tersine eğitimin ingilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin üzerindeki etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin).
  • Çukurbaşı, B. ve Kıyıcı, M. (2017). Öğretmen adaylarının ters yüz edilmiş sınıf modeline yönelik görüşlerinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 87-102.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and instructional technology integration in a college-level information systems spreadsheet course. Educational Technology Research and Development, 61(4), 563-580.
  • Demiralay, R. ve Karataş, S. (2014). Evde ders okulda ödev modeli. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 333-340.
  • DeGrazia, J. L., Falconer, J. L., Nicodemus, G., & Medlin, W. (2012, June). Incorporating screencasts into chemical engineering courses. Paper presented at the 119th Annual Conference of the American Society for Engineering Education, San Antonio.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekmekçi, E. (2014). Harmanlanmış öğrenme odaklı tersten yapılandırılmış yazma sınıfı modeli (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Enfield, J. (2013). Looking at the impact of the flipped classroom model of instruction on undergraduate multimedia students at CSUN. TechTrends, 57(6), 14-27.
  • Fagan, M. H., Neill, S., & Wooldridge, B. R. (2004). An empirical investigation into the relationship between computer self-efficacy, anxiety, experience, support and usage. Journal of Computer Information Systems, 44(2), 95-104.
  • İyitoğlu, O. (2018). Ters yüz sınıf modelinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve özyeterlik inançları üzerindeki etkisi: Bir karma yöntem çalışması (Yayınlanmamış doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kenna, D. C. (2014). A study of the effect the flipped classroom model on student self-efficacy (Unpublished master's thesis). North Dakota State University, USA.
  • Lai, C. L., & Hwang, G. J. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students’ learning performance in a mathematics course. Computers & Education, 100, 126-140.
  • Lynch, R., & Dembo, M. (2004). The relationship between self-regulation and online learning in a blended learning context. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 5(2), 25-40.
  • Ibrahim, M., & Callaway, R. (2014, October). Students' learning outcomes and self-efficacy perception in a flipped classroom. Paper presented at the E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Chesapeake.
  • Marquard, P. J. (2014). Collaborative learning in engineering: A quest to improve student retention (Unpublished doctoral dissertation). Wyoming University, USA.
  • Miller, A. (2012). Five best practices for the flipped classroom. Posted Online, 24, 2-12.
  • Miura, I. T. (1986, April). Computer self-efficacy: A factor in understanding gender differences in computer course enrollment. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, San Francisco, CA.
  • Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
  • Osguthorpe, R. T., & Graham, C. R. (2003). Blended learning environments: Definitions and directions. Quarterly Review of Distance Education, 4(3), 227-33.
  • Qader, R. (2017). Dönüştürülmüş sınıf eğitiminin İngilizce öğrenimi gören Iraklı öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Roca, J. C., Chiu, C. M., & Martínez, F. J. (2006). Understanding e-learning continuance intention: An extension of the technology acceptance model. International Journal of Human-Computer Studies, 64(8), 683-696.
  • Simmering, M. J., Posey, C., & Piccoli, G. (2009). Computer self‐efficacy and motivation to learn in a self‐directed online course. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 7(1), 99-121.
  • Sletten, S. R. (2017). Investigating flipped learning: Student self-regulated learning, perceptions, and achievement in an introductory biology course. Journal of Science Education and Technology, 26(3), 347-358.
  • Strayer, J. F. (2009). Inverting the classroom: A study of the learning environment when an intelligent tutoring system is used to help students learn. Saarbrücken: VDM Verlag Müller.
  • Sun, J. C. Y., Wu, Y. T., & Lee, W. I. (2017). The effect of the flipped classroom approach to OpenCourseWare instruction on students’ self‐regulation. British Journal of Educational Technology, 48(3), 713-729.
  • Tawfik, A. A., & Lilly, C. (2015). Using a flipped classroom approach to support problem-based learning. Technology, Knowledge and Learning, 20(3), 299-315.
  • Thai, N. T. T., De Wever, B., & Valcke, M. (2017). The impact of a flipped classroom design on learning performance in higher education: Looking for the best “blend” of lectures and guiding questions with feedback. Computers & Education, 107, 113-126.
  • Topalak, Ş. (2016). Çevrilmiş öğrenme modelinin başlangıç seviyesi piyano öğretimine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Turan, Z. ve Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Usluel, Y. K. ve Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller, çözüm önerileri ve öz-yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3(6), 143-156.
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 250-260.
  • Üredi, I. (2005). Algılanan anne baba tutumlarının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançları üzerindeki etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Wiginton, B. L. (2013). Flipped instruction: an investigation into the effect of learning environment on student self-efficacy, learning style, and academic achievement in an Algebra I classroom (Unpublished doctoral dissertation). Alabama University, USA.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational Psychology, 25, 82–91.

Ters-Yüz Sınıf ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 3, 563 - 580, 17.12.2018
https://doi.org/10.16949/turkbilmat.403618

Öz

Bu çalışmanın amacı ters-yüz sınıf modeli, harmanlanmış öğrenme ve
geleneksel öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin öz-düzenleme becerileri ve
bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerindeki etkisinin belirlenmesidir.
Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Kilis 7
Aralık Üniversitesi Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi, Türkçe
Eğitimi ve Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalları'nda öğrenim gören toplam 119
öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama kapsamında ikisi deney biri kontrol grubu
olmak üzere üç grup oluşturulmuştur. Deney-I grubunda ters-yüz sınıf modeli,
deney-II grubunda harmanlanmış öğrenme modeli uygulanırken kontrol grubunda
geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
öğrencilere uygulanan "Bilgisayara İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği"
ve "Öz-Düzenleme Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verileri analiz
etmede betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Dokuz hafta
süren uygulama süreci sonrasında deney-I, deney-II ve kontrol gruplarındaki
öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algıları ve öz-düzenleme becerileri
arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca
ters-yüz sınıf modelinin, öğrencilerin öz-düzenleme becerilerine olumlu etkisi
olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akgül, A. ve Çevik, O. (2005). İstatistiksel analiz teknikleri: SPSS’te işletme yönetimi uygulamaları. Ankara: Emek Ofset.
  • Akkoyunlu, B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 1-10.
  • Albion, P. R. (2001). Some factors in the development of self-efficacy beliefs for computer use among teacher education students. Journal of Technology and Teacher Education, 9(3), 321-347.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 1-8.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (21. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Clark, K. R. (2015). The effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom. Journal of Educators Online, 12(1), 91-115.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995). Computer self-efficacy: Development of a measure and initial test. MIS Quarterly, 19(2), 189-211.
  • Çalışkan, N. (2016). Tersine eğitimin ingilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin üzerindeki etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin).
  • Çukurbaşı, B. ve Kıyıcı, M. (2017). Öğretmen adaylarının ters yüz edilmiş sınıf modeline yönelik görüşlerinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 87-102.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and instructional technology integration in a college-level information systems spreadsheet course. Educational Technology Research and Development, 61(4), 563-580.
  • Demiralay, R. ve Karataş, S. (2014). Evde ders okulda ödev modeli. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 333-340.
  • DeGrazia, J. L., Falconer, J. L., Nicodemus, G., & Medlin, W. (2012, June). Incorporating screencasts into chemical engineering courses. Paper presented at the 119th Annual Conference of the American Society for Engineering Education, San Antonio.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekmekçi, E. (2014). Harmanlanmış öğrenme odaklı tersten yapılandırılmış yazma sınıfı modeli (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Enfield, J. (2013). Looking at the impact of the flipped classroom model of instruction on undergraduate multimedia students at CSUN. TechTrends, 57(6), 14-27.
  • Fagan, M. H., Neill, S., & Wooldridge, B. R. (2004). An empirical investigation into the relationship between computer self-efficacy, anxiety, experience, support and usage. Journal of Computer Information Systems, 44(2), 95-104.
  • İyitoğlu, O. (2018). Ters yüz sınıf modelinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve özyeterlik inançları üzerindeki etkisi: Bir karma yöntem çalışması (Yayınlanmamış doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kenna, D. C. (2014). A study of the effect the flipped classroom model on student self-efficacy (Unpublished master's thesis). North Dakota State University, USA.
  • Lai, C. L., & Hwang, G. J. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students’ learning performance in a mathematics course. Computers & Education, 100, 126-140.
  • Lynch, R., & Dembo, M. (2004). The relationship between self-regulation and online learning in a blended learning context. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 5(2), 25-40.
  • Ibrahim, M., & Callaway, R. (2014, October). Students' learning outcomes and self-efficacy perception in a flipped classroom. Paper presented at the E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Chesapeake.
  • Marquard, P. J. (2014). Collaborative learning in engineering: A quest to improve student retention (Unpublished doctoral dissertation). Wyoming University, USA.
  • Miller, A. (2012). Five best practices for the flipped classroom. Posted Online, 24, 2-12.
  • Miura, I. T. (1986, April). Computer self-efficacy: A factor in understanding gender differences in computer course enrollment. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, San Francisco, CA.
  • Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
  • Osguthorpe, R. T., & Graham, C. R. (2003). Blended learning environments: Definitions and directions. Quarterly Review of Distance Education, 4(3), 227-33.
  • Qader, R. (2017). Dönüştürülmüş sınıf eğitiminin İngilizce öğrenimi gören Iraklı öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Roca, J. C., Chiu, C. M., & Martínez, F. J. (2006). Understanding e-learning continuance intention: An extension of the technology acceptance model. International Journal of Human-Computer Studies, 64(8), 683-696.
  • Simmering, M. J., Posey, C., & Piccoli, G. (2009). Computer self‐efficacy and motivation to learn in a self‐directed online course. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 7(1), 99-121.
  • Sletten, S. R. (2017). Investigating flipped learning: Student self-regulated learning, perceptions, and achievement in an introductory biology course. Journal of Science Education and Technology, 26(3), 347-358.
  • Strayer, J. F. (2009). Inverting the classroom: A study of the learning environment when an intelligent tutoring system is used to help students learn. Saarbrücken: VDM Verlag Müller.
  • Sun, J. C. Y., Wu, Y. T., & Lee, W. I. (2017). The effect of the flipped classroom approach to OpenCourseWare instruction on students’ self‐regulation. British Journal of Educational Technology, 48(3), 713-729.
  • Tawfik, A. A., & Lilly, C. (2015). Using a flipped classroom approach to support problem-based learning. Technology, Knowledge and Learning, 20(3), 299-315.
  • Thai, N. T. T., De Wever, B., & Valcke, M. (2017). The impact of a flipped classroom design on learning performance in higher education: Looking for the best “blend” of lectures and guiding questions with feedback. Computers & Education, 107, 113-126.
  • Topalak, Ş. (2016). Çevrilmiş öğrenme modelinin başlangıç seviyesi piyano öğretimine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Turan, Z. ve Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Usluel, Y. K. ve Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller, çözüm önerileri ve öz-yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3(6), 143-156.
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 250-260.
  • Üredi, I. (2005). Algılanan anne baba tutumlarının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançları üzerindeki etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Wiginton, B. L. (2013). Flipped instruction: an investigation into the effect of learning environment on student self-efficacy, learning style, and academic achievement in an Algebra I classroom (Unpublished doctoral dissertation). Alabama University, USA.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational Psychology, 25, 82–91.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tarık Talan 0000-0002-5371-4520

Sevinç Gülseçen 0000-0001-8537-7111

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Talan, T., & Gülseçen, S. (2018). Ters-Yüz Sınıf ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 563-580. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.403618
AMA Talan T, Gülseçen S. Ters-Yüz Sınıf ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Aralık 2018;9(3):563-580. doi:10.16949/turkbilmat.403618
Chicago Talan, Tarık, ve Sevinç Gülseçen. “Ters-Yüz Sınıf Ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin Ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9, sy. 3 (Aralık 2018): 563-80. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.403618.
EndNote Talan T, Gülseçen S (01 Aralık 2018) Ters-Yüz Sınıf ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9 3 563–580.
IEEE T. Talan ve S. Gülseçen, “Ters-Yüz Sınıf ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 9, sy. 3, ss. 563–580, 2018, doi: 10.16949/turkbilmat.403618.
ISNAD Talan, Tarık - Gülseçen, Sevinç. “Ters-Yüz Sınıf Ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin Ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9/3 (Aralık 2018), 563-580. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.403618.
JAMA Talan T, Gülseçen S. Ters-Yüz Sınıf ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2018;9:563–580.
MLA Talan, Tarık ve Sevinç Gülseçen. “Ters-Yüz Sınıf Ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin Ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 9, sy. 3, 2018, ss. 563-80, doi:10.16949/turkbilmat.403618.
Vancouver Talan T, Gülseçen S. Ters-Yüz Sınıf ve Harmanlanmış Öğrenmede Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2018;9(3):563-80.