Bu çalışmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarına sunulan öğrenme fırsatları ile ilgili anabilim dalı başkanı öğretim elemanlarının değerlendirmelerini tespit etmektir. Bu amaçla yürütülen çalışmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışması kullanılmıştır. Bu çalışma, konuyla ilgili yürütülen proje kapsamında yer alan 21 üniversitenin ilköğretim matematik öğretmenliği programlarında okuyan öğretmen adaylarına sunulan öğrenme fırsatları arasında farklılık olduğu belirlenen 6 devlet üniversitesini kapsamaktadır. Örneklemini, bu 6 devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği anabilim dalı başkanları oluşturmaktadır. Veri toplamak için yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmış, elde edilen veriler nitel veri analiz tekniği olan içerik analizine tabi tutulmuştur. Anabilim dalı başkanı öğretim elemanlarının öğretmen adaylarına sunulan fırsatlar doğrultusundaki görüşleri, programlarındaki dersler, içeriği ve yeri, derslerin yürütülmesi, derslere giren öğretim elemanlarının uzmanlık alanları, derslerin niteliği ve niceliği boyutlarında farklılıkların olduğunu ortaya koymuştur. Anabilim dalı başkanları tarafından, öğretmen adaylarının mesleğe yönelik deneyim kazanmalarına ilişkin olarak programdaki uygulama derslerinin saatlerinin arttırılması ve daha çok döneme yayılması gerektiği belirtilmiştir.
matematik öğretmeni adayı, öğrenme fırsatı, matematik eğitimi, öğretmen eğitimi
This study aims to determine the evaluations of the heads of division related to the learning opportunities offered to prospective elementary school mathematics teachers. As one of qualitative methods case study was used in this study. This study encompasses 6 state universities in which 21 universities within the context of the project identified differ in the learning opportunities offered to elementary school mathematics teacher candidates. The sample is consisted of heads of division (DHs) of elementary school mathematics teachers training programs of these 6 state universities. A semi-structured interview was used to collect data, and the obtained data were subjected to content analysis, which is a qualitative data analysis technique. The views of DHs related to the learning opportunities offered to the teacher candidates revealed that there were differences in the lectures, content and location of the programs, the execution of the courses, and lecturers’ areas of expertise as well as their quality and quantity.
learning opportunities, mathematics education, teacher education, prospective mathematics teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { turkbilmat436450, journal = {Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)}, eissn = {1309-4653}, address = {}, publisher = {Türkbilmat Eğitim Hizmetleri}, year = {2020}, volume = {11}, number = {1}, pages = {15 - 52}, doi = {10.16949/turkbilmat.436450}, title = {Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri}, key = {cite}, author = {Çelik, Derya and Özmen, Zeynep Medine and Güneş, Gönül and Açıkyıldız, Gökay and Arabacı, Duygu and Gürsoy, Kadir and Güler, Mustafa and Gürbüz, Ramazan and Birgin, Osman and Aydın, Serhat} } |
APA | Çelik, D. , Özmen, Z. M. , Güneş, G. , Açıkyıldız, G. , Arabacı, D. , Gürsoy, K. , Güler, M. , Gürbüz, R. , Birgin, O. & Aydın, S. (2020). Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri . Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , 11 (1) , 15-52 . DOI: 10.16949/turkbilmat.436450 |
MLA | Çelik, D. , Özmen, Z. M. , Güneş, G. , Açıkyıldız, G. , Arabacı, D. , Gürsoy, K. , Güler, M. , Gürbüz, R. , Birgin, O. , Aydın, S. "Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri" . Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 11 (2020 ): 15-52 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkbilmat/issue/54035/436450> |
Chicago | Çelik, D. , Özmen, Z. M. , Güneş, G. , Açıkyıldız, G. , Arabacı, D. , Gürsoy, K. , Güler, M. , Gürbüz, R. , Birgin, O. , Aydın, S. "Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 11 (2020 ): 15-52 |
RIS | TY - JOUR T1 - Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri AU - DeryaÇelik, Zeynep MedineÖzmen, GönülGüneş, GökayAçıkyıldız, DuyguArabacı, KadirGürsoy, MustafaGüler, RamazanGürbüz, OsmanBirgin, SerhatAydın Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.16949/turkbilmat.436450 DO - 10.16949/turkbilmat.436450 T2 - Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) JF - Journal JO - JOR SP - 15 EP - 52 VL - 11 IS - 1 SN - -1309-4653 M3 - doi: 10.16949/turkbilmat.436450 UR - https://doi.org/10.16949/turkbilmat.436450 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri %A Derya Çelik , Zeynep Medine Özmen , Gönül Güneş , Gökay Açıkyıldız , Duygu Arabacı , Kadir Gürsoy , Mustafa Güler , Ramazan Gürbüz , Osman Birgin , Serhat Aydın %T Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri %D 2020 %J Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) %P -1309-4653 %V 11 %N 1 %R doi: 10.16949/turkbilmat.436450 %U 10.16949/turkbilmat.436450 |
ISNAD | Çelik, Derya , Özmen, Zeynep Medine , Güneş, Gönül , Açıkyıldız, Gökay , Arabacı, Duygu , Gürsoy, Kadir , Güler, Mustafa , Gürbüz, Ramazan , Birgin, Osman , Aydın, Serhat . "Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 11 / 1 (Nisan 2020): 15-52 . https://doi.org/10.16949/turkbilmat.436450 |
AMA | Çelik D. , Özmen Z. M. , Güneş G. , Açıkyıldız G. , Arabacı D. , Gürsoy K. , Güler M. , Gürbüz R. , Birgin O. , Aydın S. Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2020; 11(1): 15-52. |
Vancouver | Çelik D. , Özmen Z. M. , Güneş G. , Açıkyıldız G. , Arabacı D. , Gürsoy K. , Güler M. , Gürbüz R. , Birgin O. , Aydın S. Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2020; 11(1): 15-52. |
IEEE | D. Çelik , Z. M. Özmen , G. Güneş , G. Açıkyıldız , D. Arabacı , K. Gürsoy , M. Güler , R. Gürbüz , O. Birgin ve S. Aydın , "Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri", Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 11, sayı. 1, ss. 15-52, Nis. 2020, doi:10.16949/turkbilmat.436450 |