Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 16 - 41, 25.05.2020
https://doi.org/10.33907/turkjes.706146

Öz

Öğretmenlerin ihtiyaçlarının, hedeflerinin ve inançlarının öğretmen motivasyonun oluşmasında öncüller olduğu gözlenmektedir. Bu kapsamda araştırmada öğretmen motivasyon ölçeği (ÖMÖ) geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma 2017-2018 akademik yılında Erzurum merkez ilçe okullarında görev yapan iki farklı öğretmen grubu ile yürütülmüştür. Yapı geçerliği kapsamında 365 katılımcıdan alınan verilerle ölçeğin faktör yapısını belirlemek için açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmıştır. Bunun devamında 255 kişiden oluşan ikinci gruptan alınan verilerle açımlayıcı faktör analizi sonuçlarında elde edilen verileri doğrulamak için doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Öğretmen motivasyon ölçeğinde toplam 5 faktör ve 18 madde vardır. Ölçeğin iç tutarlığı belirlemek için Cronbach Alfa analiziyle hesaplanmıştır. Bu araştırma ile öğretmenlerin motivasyon düzeylerini belirlemek üzere kullanılacak bir ölçek geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Akan, D., & Kılıç, M. E. (2020). Öğretmen Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Durdağı Akan

Muhammet Emre Kılıç 0000-0001-5511-8573

Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2020
Kabul Tarihi 22 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akan, D., & Kılıç, M. E. (2020). Öğretmen Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 16-41. https://doi.org/10.33907/turkjes.706146