COVID 19 salgını küresel ölçekte toplumsal ve eğitsel alanlarda önemli değişikliklere neden olmuştur. Sosyal mesafenin korunmasının gerekliliği ile virüs bulaşının önüne geçilmesi için tüm ülkelerde yüz yüze eğitime ara verilmiş, uzaktan eğitime geçiş bir zorunluluk hâline gelmiştir. Acil durum uzaktan öğretime geçiş dünyanın tüm bölgelerinde aynı biçimde karşılanmamaktadır. Gelişen pandemiyle birlikte, pandemiyi izleyen süreçlerde de işe koşulmak üzere yükseköğretim kurumlarının hazırlık, müdahale ve mevcut durum değerlendirmelerinin netleştirilmesi önem kazanmaktadır. Bu araştırma uzaktan öğretime geçen yükseköğretim kurumlarının karşılaştıkları durumları, zorlukları ve fırsatları incelemektedir. Araştırmada nitel araştırma kapsamında ele alınan doküman analizi ve eşlik eden içerik analizi işe koşulmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ülkemizi de içine alacak şekilde dünyanın tüm bölgelerinde, acil durum uzaktan öğretime geçişin kurumları ve paydaşları teknolojik altyapı konusunda zorladığını ortaya koymaktadır. Yükseköğretim kurumlarının çoğunluğunun acil durum uzaktan öğretime hazırlıklı olmadığı anlaşılmakta, süreç içerisinde de geçici çözümlerin hayata geçirildiği ve bu sebeple kurumların akademik politikalarını olağanüstü durumları göz önünde bulundurarak geliştirmeleri gerektiği ifade edilmekte, yeni nesil bir yaklaşım olarak öğretim pivotlarının resmi biçimde ele alınması önerilmektedir.
Acil uzaktan öğretim uzaktan eğitim yükseköğretim öğretim pivotu
Bu araştırma insan araştırmalarının doğrudan gerçekleştirilmediği ve dokümanlara dayalı bir araştırmadır. Etik Kurul İzni gereksinimi doğmamıştır
-
-
-
The COVID-19 pandemic has caused significant changes in social and educational domains on a global scale. Due to the necessity of maintaining social distance and preventing the spread of the virus, face-to-face education has been suspended in all countries, and transitioning to remote education has become a necessity. The transition to emergency remote teaching is not being received in the same way in all regions of the world. With the evolving pandemic, it is becoming increasingly important to clarify the preparedness, intervention, and current situation assessments of higher education institutions to be put into action in the processes following the pandemic. This research examines the situations, challenges, and opportunities faced by higher education institutions that have transitioned to remote teaching. In the research, document analysis and accompanying content analysis, which are considered within the scope of qualitative research, are employed. The results obtained from the research reveal that the transition to emergency remote teaching has put pressure on institutions and stakeholders regarding technological infrastructure in all regions of the world, including our country. It is understood that the majority of higher education institutions were not prepared for emergency remote teaching, and temporary solutions were implemented during the process. Therefore, it is stated that institutions need to develop their academic policies considering extraordinary situations; additionally, it is recommended that teaching pivots be formally addressed as a new generation approach.
Emergency remote teaching distance education higher education teaching pivot
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretim Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .