The higher education sector has witnessed significant changes in recent years, with an increasing emphasis on service quality, lecturer competence, and academic engagement as important determinants of academic success. This research aims to explore the mediating role of lecturer competence between service quality and the academic engagement of students in higher education. The relational survey model was used to determine the relationships between service quality, lecturer competence, and academic engagement. A conceptual model regarding service quality, academic engagement, and lecturer competence was developed in this regard. To test the model, appropriate data were collected and analyzed. The findings indicate that the quality of service in higher education is directly related to academic engagement. There is a positive and significant relationship between service quality and lecturer competence. Similarly, a positive and significant relationship exists between lecturer competence and academic engagement. Furthermore, lecturer competence is a mediating factor in the relationship between service quality and academic engagement.
Service quality higher education academic engagement lecturer competence
Son yıllarda yükseköğretim sektörü, hizmet kalitesi, öğretim elemanı yetkinliği ve akademik katılım gibi akademik başarıyı belirleyen önemli unsurlara giderek daha fazla vurgu yapılmasıyla birlikte önemli değişikliklere tanıklık etmiştir. Bu araştırma, yükseköğretimde hizmet kalitesi ile öğrencilerin akademik katılımı arasındaki ilişkide öğretim elemanı yetkinliğinin aracılık rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Hizmet kalitesi, öğretim elemanı yetkinliği ve akademik katılım arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu kapsamda, hizmet kalitesi, akademik katılım ve öğretim elemanı yetkinliğine ilişkin kavramsal bir model geliştirilmiştir. Modeli test etmek için uygun veriler toplanmış ve analiz edilmiştir. Bulgular, yükseköğretimde hizmet kalitesinin akademik katılımla doğrudan ilişkili olduğunu göstermektedir. Hizmet kalitesi ile öğretim elemanı yetkinliği arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Benzer şekilde, öğretim elemanı yetkinliği ile akademik katılım arasında da pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca, öğretim elemanı yetkinliği, hizmet kalitesi ile akademik katılım arasındaki ilişkide aracılık eden bir faktördür.
Hizmet kalitesi yükseköğretim akademik katılım öğreitm elemanı yetkinliği
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yükseköğretimde Kalite Güvencesi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .