Bu çalışmada amaçlanan eğitsel dijital oyunlar kullanarak işlenen fen derslerin öğrencilerin bilgilerinin kalıcılığına, akademik başarılarına, tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada ön ve son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Deney grubu öğrencilerin görüşlerini almak için öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve dijital oyun ortamlarının kullanımı ile ilgili nitel veriler elde edilmiştir. Çalışma 6. sınıf denetleyici ve düzenleyici sistemler ve sistemlerin sağlığı ünitesi konusunda yapılmıştır. Araştırmada yer alan 59 öğrencinin 31’i deney ve 28’i ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Çalışma grubundan elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonunda eğitsel dijital oyunlarla işlenen fen derslerin deney grubu öğrencilerin bilişsel gelişim düzeylerini arttırmada olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Fakat kontrol ve deney grubu tutum son test puanları karşılaştırmalarında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |