Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Yeni İstanbul Setindeki Okuma Metinlerini Oluşturan Nicel Unsurların Dil Düzeyi Uyumunun İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 334 - 354, 30.06.2024
https://doi.org/10.37999/udekad.1477488

Öz

Bu araştırmada, yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler için Türkçe Öğretim setindeki okuma metinlerinin nicel unsurlarının düzeye uygunluğu ve düzeyler arasındaki farklılığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın verilerine nitel araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılarak ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında, Yeni İstanbul Türkçe öğretim setinin 5 dil düzeyi için hazırlanan ders kitaplarında yer alan toplam 119 okuma ve serbest okuma metni incelenmiştir. İnceleme sonucunda elde edilen veriler metinlerdeki nicel unsurlara göre sınıflandırılarak tablo halinde gösterilmiş ve grafiklerle verilerin uyumu gösterilmeye çalışılmıştır. Yapılan incelemeye göre okuma metinlerindeki nicel unsurların hem düzey içinde hem de düzeyler arasında belirli bir oranda artış göstermediği tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlardan hareketle, dil düzeyine uygun metinlerin seçilmesi ve düzenlenmesi konusunda nicel unsurların da dikkate alındığı bir ölçüt oluşturulması ve bu setlerin bir denetim kurulu tarafından denetlenmesi önerilerinde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Arslan, N. & Durukan, E. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında söz varlığı unsurlarının incelenmesi. International Journal of Language Academy, 2 (4), 247-265. https://doi.org//10.18033/ijla.168
  • Arslan, N. & Durukan, E. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında söz varlığı unsurlarının incelenmesi. International Journal of Language Academy, 2 (4), 247-265. https://doi.org//10.18033/ijla.168
  • Ataş, D. (2020). Yabancı dil öğretiminde ithal ve yerel ders kitaplarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (44), 309-328. https://doi.org/10.21497/sefad.845424
  • Ataş, D. (2020). Yabancı dil öğretiminde ithal ve yerel ders kitaplarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (44), 309-328. https://doi.org/10.21497/sefad.845424
  • Aydın, E. (2021). Yabancılar için hazırlanmış Türkçe okuma kitaplarının okunabilirlik durumları. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 4(2), 205-226.
  • Aydın, E. (2021). Yabancılar için hazırlanmış Türkçe okuma kitaplarının okunabilirlik durumları. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 4(2), 205-226.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçenin öğretiminde temel söz varlığının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları. 13(13), 311-317.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçenin öğretiminde temel söz varlığının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları. 13(13), 311-317.
  • Bölükbaş, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma metinlerinin dil düzeylerine göre sadeleştirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, UDES Özel Sayısı, 924-935.
  • Bölükbaş, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma metinlerinin dil düzeylerine göre sadeleştirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, UDES Özel Sayısı, 924-935.
  • Demirel, Ö. & Kıroğlu, K. (2021). Eğitim ve ders kitapları. İçinde Ö. Demirel ve K. Kıroğlu (Ed.), Ders kitabı incelemesi (s. 4-13). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786050370058
  • Demirel, Ö. & Kıroğlu, K. (2021). Eğitim ve ders kitapları. İçinde Ö. Demirel ve K. Kıroğlu (Ed.), Ders kitabı incelemesi (s. 4-13). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786050370058
  • D-AOBM (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni: öğrenme, öğretme ve değerlendirme: Tamamlayıcı cilt. MEB Yayınları.
  • D-AOBM (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni: öğrenme, öğretme ve değerlendirme: Tamamlayıcı cilt. MEB Yayınları.
  • Erdem, M. D., Gün, M., Şengül, M. & Şimşek, R. (2015). Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan okuma metinlerinin öğretim elemanlarınca diller için Avrupa ortak başvuru metni ve işlevsel metin özellikleri kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 10 (3), 455-476. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8020
  • Erdem, M. D., Gün, M., Şengül, M. & Şimşek, R. (2015). Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan okuma metinlerinin öğretim elemanlarınca diller için Avrupa ortak başvuru metni ve işlevsel metin özellikleri kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 10 (3), 455-476. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8020
  • Erdil, M. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kuruluna bağlı 209 üniversitede yabancılara Türkçe öğretimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (60), 93-112. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2764
  • Erdil, M. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kuruluna bağlı 209 üniversitede yabancılara Türkçe öğretimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (60), 93-112. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2764
  • Gower, R., Philips, D. & Walters, S. (2005). Teaching practice: A hand book for teachers in training. Macmillan.
  • Gower, R., Philips, D. & Walters, S. (2005). Teaching practice: A hand book for teachers in training. Macmillan.
  • Göçen, G. (2016). Yabancılar için hazırlanan Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığı ile Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazılı anlatımlarındaki söz varlığı (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Göçen, G. (2016). Yabancılar için hazırlanan Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığı ile Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazılı anlatımlarındaki söz varlığı (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Göçen, G. & Okur, A. (2016). Yabancılar için Türkçe ders kitaplarındaki sözcüklerin kullanım sıklığı ve yaygınlığı. Milli Eğitim Dergisi, 45(210), 447-476.
  • Göçen, G. & Okur, A. (2016). Yabancılar için Türkçe ders kitaplarındaki sözcüklerin kullanım sıklığı ve yaygınlığı. Milli Eğitim Dergisi, 45(210), 447-476.
  • Göçer, A. (2007). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının ölçme ve değerlendirme açısından incelenmesi. Dil Dergisi, 0(137), 30-46.
  • Göçer, A. (2007). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının ölçme ve değerlendirme açısından incelenmesi. Dil Dergisi, 0(137), 30-46.
  • Göçer, A. & Karadağ, B. F. (2021). Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde söz varlığının sözlük okuma yoluyla geliştirilmesi üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 10 (4), 1672-1695. http://dx.doi.org/10.30703/cije.897062
  • Göçer, A. & Karadağ, B. F. (2021). Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde söz varlığının sözlük okuma yoluyla geliştirilmesi üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 10 (4), 1672-1695. http://dx.doi.org/10.30703/cije.897062
  • Gün, M., Akkaya, A. & Kara, Ö. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarının Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 9(6), 1-16. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7134
  • Gün, M., Akkaya, A. & Kara, Ö. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarının Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 9(6), 1-16. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7134
  • Güneş, F. (2022). Ders kitaplarının özellikleri ve incelenmesi. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları.
  • Güneş, F. (2022). Ders kitaplarının özellikleri ve incelenmesi. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları.
  • Kalfa, M. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel unsurların önemi. H. Karatay (Ed.), Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı (s. 111-121). Pegem Akademi.
  • Kalfa, M. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel unsurların önemi. H. Karatay (Ed.), Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı (s. 111-121). Pegem Akademi.
  • Kalyoncu, M. R. & Memiş, M. (2024). Türkçe için oluşturulmuş okunabilirlik formüllerinin karşılaştırılması ve tutarlılık sorgusu. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 12(2), 417-436.
  • Kalyoncu, M. R. & Memiş, M. (2024). Türkçe için oluşturulmuş okunabilirlik formüllerinin karşılaştırılması ve tutarlılık sorgusu. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 12(2), 417-436.
  • Kara, M. & Çekici, Y. E. (2017). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarında metinler arası aşamalılık: Yedi İklim Türkçe ve İzmir üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 411-426. https://doi.org/10.14686/buefad.287776
  • Kara, M. & Çekici, Y. E. (2017). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarında metinler arası aşamalılık: Yedi İklim Türkçe ve İzmir üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 411-426. https://doi.org/10.14686/buefad.287776
  • Kara, M. & Işır, E. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminin temel sorunları ve bunlara çözüm önerileri. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 6 (1), 1-18. https://doi.org/10.29228/uluturkad.51901
  • Kara, M. & Işır, E. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminin temel sorunları ve bunlara çözüm önerileri. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 6 (1), 1-18. https://doi.org/10.29228/uluturkad.51901
  • Kemiksiz, Ö. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitapları üzerine yapılan araştırmaların eğilimleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (Özel Sayı), 34-56. https://doi.org/10.35675/befdergi.832492
  • Kemiksiz, Ö. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitapları üzerine yapılan araştırmaların eğilimleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (Özel Sayı), 34-56. https://doi.org/10.35675/befdergi.832492
  • Krashen, S. (2009). Principles and practice in second language acquisition. The Internet Edition.
  • Krashen, S. (2009). Principles and practice in second language acquisition. The Internet Edition.
  • Krashen, S. & Cho, K. S. (2019). Why don't we take advantage of the power and pleasure of reading? Language and Language Teaching, 8 (15), 38-42.
  • Krashen, S. & Cho, K. S. (2019). Why don't we take advantage of the power and pleasure of reading? Language and Language Teaching, 8 (15), 38-42.
  • McCarthy, M. (1992). Vocabulary. Oxford University Press.
  • McCarthy, M. (1992). Vocabulary. Oxford University Press.
  • Memiş, M. (2019). Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenenlerin okuduğunu anlama yeterliklerinin eş değerliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38 (1), 253-265. https://doi.org/10.7822/omuefd.521301
  • Memiş, M. (2019). Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenenlerin okuduğunu anlama yeterliklerinin eş değerliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38 (1), 253-265. https://doi.org/10.7822/omuefd.521301
  • Memiş, M. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminin güncel sorunları. Pegem Akademi.
  • Memiş, M. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminin güncel sorunları. Pegem Akademi.
  • Mutlu, H. H. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarında (İstanbul yabancılar için Türkçe öğretim seti, yedi iklim öğretim seti) yer alan metinlerin okunabilirlik düzeylerinin incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8 (22), 371-386. https://doi.org/10.33692/avrasyad.728455
  • Mutlu, H. H. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarında (İstanbul yabancılar için Türkçe öğretim seti, yedi iklim öğretim seti) yer alan metinlerin okunabilirlik düzeylerinin incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8 (22), 371-386. https://doi.org/10.33692/avrasyad.728455
  • Mutlu, H. H. & Gümüş, E. (2021). Akademik çalışmalara göre yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan güncel sorunlar. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (25), 829-853. https://doi.org/10.38155/ksbd.884902
  • Mutlu, H. H. & Gümüş, E. (2021). Akademik çalışmalara göre yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan güncel sorunlar. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (25), 829-853. https://doi.org/10.38155/ksbd.884902
  • Neuner, G. (1995). Lehrwerke. Handbuch fremdsprachenunterricht. K. L. Bausch, H. Christ und H. J. Krumm (Ed.). 292-295. Francke Verlag.
  • Neuner, G. (1995). Lehrwerke. Handbuch fremdsprachenunterricht. K. L. Bausch, H. Christ und H. J. Krumm (Ed.). 292-295. Francke Verlag.
  • Ömeroğlu, E. (2016). Yabancılara Türkçe öğretimi için hazırlanmış ders kitaplarının incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Ömeroğlu, E. (2016). Yabancılara Türkçe öğretimi için hazırlanmış ders kitaplarının incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Özdemir, C. (2013). Yabancılara Türkçe öğretiminde ders malzemelerinin önemi ve işlevsel ders malzemelerinin nitelikleri. Journal of Turkish Studies, 8 (1), 2049-2056. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4495
  • Özdemir, C. (2013). Yabancılara Türkçe öğretiminde ders malzemelerinin önemi ve işlevsel ders malzemelerinin nitelikleri. Journal of Turkish Studies, 8 (1), 2049-2056. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4495
  • Şimşek, P. (2011). Yabancılara Türkçe öğretiminde okuma metinleri ve yardımcı okuma kitapları üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Şimşek, P. (2011). Yabancılara Türkçe öğretiminde okuma metinleri ve yardımcı okuma kitapları üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Tertemiz, N., Ercan, L. & Kayabaşı, Y. (2011). Ders kitabı ve eğitimdeki önemi. L. Küçükahmet (Ed.), Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. (s. 34-66). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tertemiz, N., Ercan, L. & Kayabaşı, Y. (2011). Ders kitabı ve eğitimdeki önemi. L. Küçükahmet (Ed.), Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. (s. 34-66). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zorbaz, K. Z. & Köroğlu, M. (2016). Gazi TÖMER yabancılar için Türkçe öğretim setindeki metinlerin kelime-cümle uzunlukları ve okunabilirlik düzeyleri. Journal of Turkish Studies, 11 (3), 2509-2524. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9290
  • Zorbaz, K. Z. & Köroğlu, M. (2016). Gazi TÖMER yabancılar için Türkçe öğretim setindeki metinlerin kelime-cümle uzunlukları ve okunabilirlik düzeyleri. Journal of Turkish Studies, 11 (3), 2509-2524. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9290

Investigation of the Language Level Compatibility of the Quantitative Elements of the Reading Texts in “Yeni İstanbul” Used in Teaching Turkish to Foreigners

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 334 - 354, 30.06.2024
https://doi.org/10.37999/udekad.1477488

Öz

This research aims to reveal the suitability of the quantitative elements of the reading texts in the Yeni İstanbul used in teaching Turkish to foreigners, in terms of their level appropriateness and the differences between levels. To achieve this goal, data for the research were gathered using the document analysis method from qualitative research designs. The study conducted within the scope of the research comprised a total of 119 texts, including reading texts and free reading materials prepared for five language levels in the Yeni İstanbul teaching set. The data obtained from the analysis were classified according to the quantitative elements in the texts, presented in tables, and their compatibility was attempted to be illustrated through graphs. According to the examination, it was determined that the quantitative elements in the reading texts did not show a consistent increase either within the same level or between different levels. Based on the findings, it is suggested that criteria considering the quantitative elements should be established for selecting and organizing texts appropriate to the language level, and these sets should be supervised by a regulatory board.

Kaynakça

  • Arslan, N. & Durukan, E. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında söz varlığı unsurlarının incelenmesi. International Journal of Language Academy, 2 (4), 247-265. https://doi.org//10.18033/ijla.168
  • Arslan, N. & Durukan, E. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında söz varlığı unsurlarının incelenmesi. International Journal of Language Academy, 2 (4), 247-265. https://doi.org//10.18033/ijla.168
  • Ataş, D. (2020). Yabancı dil öğretiminde ithal ve yerel ders kitaplarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (44), 309-328. https://doi.org/10.21497/sefad.845424
  • Ataş, D. (2020). Yabancı dil öğretiminde ithal ve yerel ders kitaplarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (44), 309-328. https://doi.org/10.21497/sefad.845424
  • Aydın, E. (2021). Yabancılar için hazırlanmış Türkçe okuma kitaplarının okunabilirlik durumları. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 4(2), 205-226.
  • Aydın, E. (2021). Yabancılar için hazırlanmış Türkçe okuma kitaplarının okunabilirlik durumları. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 4(2), 205-226.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçenin öğretiminde temel söz varlığının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları. 13(13), 311-317.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçenin öğretiminde temel söz varlığının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları. 13(13), 311-317.
  • Bölükbaş, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma metinlerinin dil düzeylerine göre sadeleştirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, UDES Özel Sayısı, 924-935.
  • Bölükbaş, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma metinlerinin dil düzeylerine göre sadeleştirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, UDES Özel Sayısı, 924-935.
  • Demirel, Ö. & Kıroğlu, K. (2021). Eğitim ve ders kitapları. İçinde Ö. Demirel ve K. Kıroğlu (Ed.), Ders kitabı incelemesi (s. 4-13). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786050370058
  • Demirel, Ö. & Kıroğlu, K. (2021). Eğitim ve ders kitapları. İçinde Ö. Demirel ve K. Kıroğlu (Ed.), Ders kitabı incelemesi (s. 4-13). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786050370058
  • D-AOBM (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni: öğrenme, öğretme ve değerlendirme: Tamamlayıcı cilt. MEB Yayınları.
  • D-AOBM (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni: öğrenme, öğretme ve değerlendirme: Tamamlayıcı cilt. MEB Yayınları.
  • Erdem, M. D., Gün, M., Şengül, M. & Şimşek, R. (2015). Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan okuma metinlerinin öğretim elemanlarınca diller için Avrupa ortak başvuru metni ve işlevsel metin özellikleri kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 10 (3), 455-476. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8020
  • Erdem, M. D., Gün, M., Şengül, M. & Şimşek, R. (2015). Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan okuma metinlerinin öğretim elemanlarınca diller için Avrupa ortak başvuru metni ve işlevsel metin özellikleri kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 10 (3), 455-476. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8020
  • Erdil, M. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kuruluna bağlı 209 üniversitede yabancılara Türkçe öğretimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (60), 93-112. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2764
  • Erdil, M. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kuruluna bağlı 209 üniversitede yabancılara Türkçe öğretimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (60), 93-112. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2764
  • Gower, R., Philips, D. & Walters, S. (2005). Teaching practice: A hand book for teachers in training. Macmillan.
  • Gower, R., Philips, D. & Walters, S. (2005). Teaching practice: A hand book for teachers in training. Macmillan.
  • Göçen, G. (2016). Yabancılar için hazırlanan Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığı ile Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazılı anlatımlarındaki söz varlığı (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Göçen, G. (2016). Yabancılar için hazırlanan Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığı ile Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazılı anlatımlarındaki söz varlığı (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Göçen, G. & Okur, A. (2016). Yabancılar için Türkçe ders kitaplarındaki sözcüklerin kullanım sıklığı ve yaygınlığı. Milli Eğitim Dergisi, 45(210), 447-476.
  • Göçen, G. & Okur, A. (2016). Yabancılar için Türkçe ders kitaplarındaki sözcüklerin kullanım sıklığı ve yaygınlığı. Milli Eğitim Dergisi, 45(210), 447-476.
  • Göçer, A. (2007). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının ölçme ve değerlendirme açısından incelenmesi. Dil Dergisi, 0(137), 30-46.
  • Göçer, A. (2007). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının ölçme ve değerlendirme açısından incelenmesi. Dil Dergisi, 0(137), 30-46.
  • Göçer, A. & Karadağ, B. F. (2021). Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde söz varlığının sözlük okuma yoluyla geliştirilmesi üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 10 (4), 1672-1695. http://dx.doi.org/10.30703/cije.897062
  • Göçer, A. & Karadağ, B. F. (2021). Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde söz varlığının sözlük okuma yoluyla geliştirilmesi üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 10 (4), 1672-1695. http://dx.doi.org/10.30703/cije.897062
  • Gün, M., Akkaya, A. & Kara, Ö. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarının Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 9(6), 1-16. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7134
  • Gün, M., Akkaya, A. & Kara, Ö. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarının Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 9(6), 1-16. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7134
  • Güneş, F. (2022). Ders kitaplarının özellikleri ve incelenmesi. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları.
  • Güneş, F. (2022). Ders kitaplarının özellikleri ve incelenmesi. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları.
  • Kalfa, M. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel unsurların önemi. H. Karatay (Ed.), Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı (s. 111-121). Pegem Akademi.
  • Kalfa, M. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel unsurların önemi. H. Karatay (Ed.), Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı (s. 111-121). Pegem Akademi.
  • Kalyoncu, M. R. & Memiş, M. (2024). Türkçe için oluşturulmuş okunabilirlik formüllerinin karşılaştırılması ve tutarlılık sorgusu. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 12(2), 417-436.
  • Kalyoncu, M. R. & Memiş, M. (2024). Türkçe için oluşturulmuş okunabilirlik formüllerinin karşılaştırılması ve tutarlılık sorgusu. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 12(2), 417-436.
  • Kara, M. & Çekici, Y. E. (2017). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarında metinler arası aşamalılık: Yedi İklim Türkçe ve İzmir üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 411-426. https://doi.org/10.14686/buefad.287776
  • Kara, M. & Çekici, Y. E. (2017). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarında metinler arası aşamalılık: Yedi İklim Türkçe ve İzmir üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 411-426. https://doi.org/10.14686/buefad.287776
  • Kara, M. & Işır, E. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminin temel sorunları ve bunlara çözüm önerileri. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 6 (1), 1-18. https://doi.org/10.29228/uluturkad.51901
  • Kara, M. & Işır, E. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminin temel sorunları ve bunlara çözüm önerileri. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 6 (1), 1-18. https://doi.org/10.29228/uluturkad.51901
  • Kemiksiz, Ö. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitapları üzerine yapılan araştırmaların eğilimleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (Özel Sayı), 34-56. https://doi.org/10.35675/befdergi.832492
  • Kemiksiz, Ö. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitapları üzerine yapılan araştırmaların eğilimleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (Özel Sayı), 34-56. https://doi.org/10.35675/befdergi.832492
  • Krashen, S. (2009). Principles and practice in second language acquisition. The Internet Edition.
  • Krashen, S. (2009). Principles and practice in second language acquisition. The Internet Edition.
  • Krashen, S. & Cho, K. S. (2019). Why don't we take advantage of the power and pleasure of reading? Language and Language Teaching, 8 (15), 38-42.
  • Krashen, S. & Cho, K. S. (2019). Why don't we take advantage of the power and pleasure of reading? Language and Language Teaching, 8 (15), 38-42.
  • McCarthy, M. (1992). Vocabulary. Oxford University Press.
  • McCarthy, M. (1992). Vocabulary. Oxford University Press.
  • Memiş, M. (2019). Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenenlerin okuduğunu anlama yeterliklerinin eş değerliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38 (1), 253-265. https://doi.org/10.7822/omuefd.521301
  • Memiş, M. (2019). Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenenlerin okuduğunu anlama yeterliklerinin eş değerliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38 (1), 253-265. https://doi.org/10.7822/omuefd.521301
  • Memiş, M. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminin güncel sorunları. Pegem Akademi.
  • Memiş, M. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminin güncel sorunları. Pegem Akademi.
  • Mutlu, H. H. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarında (İstanbul yabancılar için Türkçe öğretim seti, yedi iklim öğretim seti) yer alan metinlerin okunabilirlik düzeylerinin incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8 (22), 371-386. https://doi.org/10.33692/avrasyad.728455
  • Mutlu, H. H. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarında (İstanbul yabancılar için Türkçe öğretim seti, yedi iklim öğretim seti) yer alan metinlerin okunabilirlik düzeylerinin incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8 (22), 371-386. https://doi.org/10.33692/avrasyad.728455
  • Mutlu, H. H. & Gümüş, E. (2021). Akademik çalışmalara göre yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan güncel sorunlar. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (25), 829-853. https://doi.org/10.38155/ksbd.884902
  • Mutlu, H. H. & Gümüş, E. (2021). Akademik çalışmalara göre yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan güncel sorunlar. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (25), 829-853. https://doi.org/10.38155/ksbd.884902
  • Neuner, G. (1995). Lehrwerke. Handbuch fremdsprachenunterricht. K. L. Bausch, H. Christ und H. J. Krumm (Ed.). 292-295. Francke Verlag.
  • Neuner, G. (1995). Lehrwerke. Handbuch fremdsprachenunterricht. K. L. Bausch, H. Christ und H. J. Krumm (Ed.). 292-295. Francke Verlag.
  • Ömeroğlu, E. (2016). Yabancılara Türkçe öğretimi için hazırlanmış ders kitaplarının incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Ömeroğlu, E. (2016). Yabancılara Türkçe öğretimi için hazırlanmış ders kitaplarının incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Özdemir, C. (2013). Yabancılara Türkçe öğretiminde ders malzemelerinin önemi ve işlevsel ders malzemelerinin nitelikleri. Journal of Turkish Studies, 8 (1), 2049-2056. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4495
  • Özdemir, C. (2013). Yabancılara Türkçe öğretiminde ders malzemelerinin önemi ve işlevsel ders malzemelerinin nitelikleri. Journal of Turkish Studies, 8 (1), 2049-2056. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4495
  • Şimşek, P. (2011). Yabancılara Türkçe öğretiminde okuma metinleri ve yardımcı okuma kitapları üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Şimşek, P. (2011). Yabancılara Türkçe öğretiminde okuma metinleri ve yardımcı okuma kitapları üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Tertemiz, N., Ercan, L. & Kayabaşı, Y. (2011). Ders kitabı ve eğitimdeki önemi. L. Küçükahmet (Ed.), Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. (s. 34-66). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tertemiz, N., Ercan, L. & Kayabaşı, Y. (2011). Ders kitabı ve eğitimdeki önemi. L. Küçükahmet (Ed.), Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. (s. 34-66). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zorbaz, K. Z. & Köroğlu, M. (2016). Gazi TÖMER yabancılar için Türkçe öğretim setindeki metinlerin kelime-cümle uzunlukları ve okunabilirlik düzeyleri. Journal of Turkish Studies, 11 (3), 2509-2524. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9290
  • Zorbaz, K. Z. & Köroğlu, M. (2016). Gazi TÖMER yabancılar için Türkçe öğretim setindeki metinlerin kelime-cümle uzunlukları ve okunabilirlik düzeyleri. Journal of Turkish Studies, 11 (3), 2509-2524. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9290
Toplam 70 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şevval Okur 0009-0003-3425-2310

Muhammet Memiş 0000-0001-6037-3958

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 4 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 23 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Okur, Ş., & Memiş, M. (2024). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Yeni İstanbul Setindeki Okuma Metinlerini Oluşturan Nicel Unsurların Dil Düzeyi Uyumunun İncelenmesi. Uluslararası Dil Edebiyat Ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 7(2), 334-354. https://doi.org/10.37999/udekad.1477488

* Hakemlerimizin uzmanlık alanlarını detaylı olarak girmesi süreçte hakem ataması açısından önem arz etmektedir. 

* Dergimize gönderilen makaleler sadece ön değerlendirme sürecinde gerekçe gösterilerek geri çekilebilir. Değerlendirme sürecine geçen makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. Anlayışınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.