Mark Ravenhill’s youth theatre play Totally Over You reveals the transformation of individual identity construction under the influence of consumer culture stimulated by globalization when considered through the lens of Jean Baudrillard’s theoretical framework. The play presents the behaviors and actions of adolescents directed by the desire for fame and visibility to exemplify how teenagers voluntarily follow the media-constructed realities of popular culture, distancing themselves from their authentic selves. In line with Baudrillard’s postmodernist paradigms, the play places the characters’ search for identity within a simulation or hyperreality. Ravenhill’s portrayal of popular culture through female characters reveals the rapid reproduction of selfhood within a fictional reality, while the experiences presented by means of male characters reflect the individual’s dependency on the symbols produced by popular culture. Ravenhill’s criticism of contemporary society resonates with Baudrillard’s conception of simulation, underlining ironically the individual’s necessity to become a consumable object to preserve their existence. Besides, the play features how images consume identity, influencing the loss of an authentic sense of reality. Within this context, this study scrutinizes the play as a compelling portrayal of youth’s consumer-oriented presence, juxtaposed with Baudrillard’s comprehensive analysis of society, culture, and the individual as the reflections of postmodernism.
Postmodernism Jean Baudrillard Mark Ravenhill Consumption Culture Totally Over You.
Mark Ravenhill’in Totally Over You adlı gençlik tiyatrosu oyunu, Jean Baudrillard’ın düşünce dünyası bağlamında değerlendirildiğinde, küreselleşmenin beraberinde getirdiği tüketim kültürünün bireysel kimlik inşası üzerindeki işlevsel değişimi gözler önüne sermektedir. Totally Over You, ergenlik dönemindeki genç karakterlerin ünlü ya da görünür olma itkisiyle gerçekleştirdikleri eylemleri ve sergiledikleri tutumları üzerinden, bireylerin yetişkinliğe adımlarında özgün benliğinden uzaklaşarak kitle iletişim araçları tarafından kurgulanan popüler kültür gerçekliklerine gönüllü olarak uyum göstermelerini ele alır. Baudrillard’ın postmodernist paradigmalarıyla örtüşen anlatıda, genç karakterlerin benlik arayışı özgün değerlerden uzaklaşarak, imgeler ve göstergelerden oluşan bir simülasyon ya da hipergerçeklik evreye taşınır. Ravenhill’in genç kızlar üzerinden paylaştığı popüler kültür anlatısı, bireylerin kendi benliklerini sahte ve kurgusal bir gerçeklik içinde hızlıca yeniden üretme sürecini ortaya koyarken genç erkek karakterler aracılığıyla kurgulanan deneyimler ise bireyin popüler kültürün ürettiği göstergelere olan bağımlılığını yansıtmaktadır. Ravenhill’in çağdaş toplum üzerine eleştirisi, Baudrillard’ın simülasyonunda bireyin varlığını sürdürebilmek için tüketim nesnesine dönüşme zorunluluğunu ironik bir dille eleştirir. Aynı zamanda bireysel kimliğin, nasıl kaybolduğunu ve bu süreçte günümüz gerçeklik algısının nasıl yitirildiğini izleyicilere sunmaktadır. Bu bağlamda, söz konusu araştırmada Ravenhill’in tiyatro oyununun günümüz gençliğinin tüketim odaklı yaşamı üzerine dikkate değer anlatısı, Baudrillard’ın postmodernizmin bir yansıması olarak toplum, kültür ve birey üzerine derinlemesine analizleriyle incelenmektedir.
Postmodernism Jean Baudrillard Mark Ravenhill Tüketim Kültürü Totally Over You.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 14 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3 |
* Hakemlerimizin uzmanlık alanlarını detaylı olarak girmesi süreçte hakem ataması açısından önem arz etmektedir.
* Dergimize gönderilen makaleler sadece ön değerlendirme sürecinde gerekçe gösterilerek geri çekilebilir. Değerlendirme sürecine geçen makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. Anlayışınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.