Bu çalışmanın amacı, bilimsel tutumların fen bilgisi öğretimindeki
yerine değinerek, Moore ve Foy (1997) tarafından geliştirilen Bilimsel
Tutum Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması aşamasında, geçerlik ve güvenirlik
çalışmasını yapmak olarak belirlenmiştir. Böylelikle ölçeğin, fen bilgisi
öğretiminde bilimsel tutumlarla ilgili yapılacak çalışmalara, bir envanter
olarak kaynaklık etmesi düşünülmüştür. Özgün ölçek İngilizce olup, 6 farklı
alt ölçekten meydana gelmiş ve 40 maddeden oluşmuştur. Ölçek öncelikle,
Türkçe’ye çevrilmiş, ardından dil, içerik ve kapsam yönünden yeterliği için
uzman görüşüne sunulmuştur. Yapılan değerlendirme sonucunda, alt
ölçekteki başlıklar yeniden oluşturulmuştur. Ölçeğin uygulaması, ilköğretim
6.7. ve 8. sınıflarda bulunan toplam 300 öğrenci üzerinde gerçekleş-
tirilmiştir. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda, ölçeğin
Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.76, Spearman Brown iki yarı test
korelasyonu ise 0.84 olarak bulunmuştur. Açıklanan değerler, ölçeğin
güvenirliği için yüksek değerler olarak belirlenmiş ve bilimsel tutumla ilgili
yapılacak çalışmalarda kullanılabileceğine yönelik öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 19 Sayı: 2 |