Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DEKİ EN DEĞERLİ MARKALARA SAHİP İŞLETMELERİN İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARI: ULUSLARARASI BİR KIYASLAMA / Human Resources Practices Of Businesses Which Have Most Valuable Brands In Turkey: An International Comparison

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 335 - 352, 30.10.2020
https://doi.org/10.29216/ueip.704437

Öz

Bu çalışma Brand Finance firmasının 2019 yılında yayınladığı Türkiye’nin en değerli ve güçlü markaları raporunda yer alan işletmelerin insan kaynakları uygulamalarının belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden belge incelemesi yapılmıştır. Brand Finance listesinde yer alan ve internet sitelerinden insan kaynakları uygulamalarına ulaşılabilen 25 işletme araştırma kapsamına alınmıştır. İşletmelerin insan kaynakları uygulamaları 12 farklı başlıkta incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre Türkiye’deki en değerli markalara sahip olan işletmelerin insan kaynaklarına büyük önem verdikleri ve onlar için en iyi imkânları sağlamaya çalıştıkları görülmüştür. Ayrıca küresel düzeyde en değerli markalara sahip işletmelerin insan kaynakları uygulamaları ile yapılan kıyaslamada “bireysel farklılıklara hoşgörü ve eşit istihdam fırsatı” başlığında küresel işletmelerin, “eğitim” başlığında ise Türkiye’deki işletmelerin internet sitelerinde çarpıcı bir şekilde daha fazla kayıt bulunmaktır.

Kaynakça

  • Akın M. (2019). En Değerli Markalara Sahip İşletmelerin İnsan Kaynakları Uygulamaları. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 3 (1), 37-48.
  • Ar, A.A. (2004). Marka ve Marka Stratejileri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Berg, B.L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Çeviri Editörü: Hasan Aydın, Eğitim Kitabevi: Konya.
  • Bilgin, N. (2006) Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Brand Finance. (2019). Erişim Adresi: https://brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-turkey-100-2019/
  • Creswell, John W. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, 4. Baskı, Çeviri Editörleri: Mesut Bütün, Selçuk Beşir Özdemir, Siyasal Kitabevi: Ankara
  • Creswell, John W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 4th ed., Sage: California.
  • İHA. (2017). Erişim Adresi: http://www.iha.com.tr/haber-vw-147-ulkeden-daha-fazla-ciro-yapti-645853/
  • Şahin A. ve Kartal B. (2011). Pazarlama Araştırması. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.

HUMAN RESOURCES PRACTICES OF BUSINESSES WHICH HAVE MOST VALUABLE BRANDS IN TURKEY: AN INTERNATIONAL COMPARISON / Türkiye’deki En Değerli Markalara Sahip İşletmelerin İnsan Kaynakları Uygulamaları: Uluslararası Bir Kıyaslama

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 335 - 352, 30.10.2020
https://doi.org/10.29216/ueip.704437

Öz

This study is prepared to determine the human resources practices of business which have most valuable brands of Turkey according to Brand Finance Report (2019). The study was conducted as part of a qualitative research method document review. Within this scope, 25 businesses on the Brand Finance list have been evaluated. Human resources practices of businesses is evaluated under 12 different title. According to the results, it has been seen that businesses which have most valuable brands in Turkey have given great importance to human resources and tried to give them best possibilities they can provide. Additionally, global businesses which have most valuable brands and Turkey’s businesses which have most valuable brands have compared in terms of human resources practices. There was a dramatic difference in the item of “tolerance of individual differences and equal employment opportunity” in favor of global businesses and “education” in favor of Turkey’s businesses.

Kaynakça

  • Akın M. (2019). En Değerli Markalara Sahip İşletmelerin İnsan Kaynakları Uygulamaları. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 3 (1), 37-48.
  • Ar, A.A. (2004). Marka ve Marka Stratejileri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Berg, B.L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Çeviri Editörü: Hasan Aydın, Eğitim Kitabevi: Konya.
  • Bilgin, N. (2006) Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Brand Finance. (2019). Erişim Adresi: https://brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-turkey-100-2019/
  • Creswell, John W. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, 4. Baskı, Çeviri Editörleri: Mesut Bütün, Selçuk Beşir Özdemir, Siyasal Kitabevi: Ankara
  • Creswell, John W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 4th ed., Sage: California.
  • İHA. (2017). Erişim Adresi: http://www.iha.com.tr/haber-vw-147-ulkeden-daha-fazla-ciro-yapti-645853/
  • Şahin A. ve Kartal B. (2011). Pazarlama Araştırması. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Mahmut Akın 0000-0002-9592-2029

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akın, M. (2020). TÜRKİYE’DEKİ EN DEĞERLİ MARKALARA SAHİP İŞLETMELERİN İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARI: ULUSLARARASI BİR KIYASLAMA / Human Resources Practices Of Businesses Which Have Most Valuable Brands In Turkey: An International Comparison. Uluslararası Ekonomi İşletme Ve Politika Dergisi, 4(2), 335-352. https://doi.org/10.29216/ueip.704437

Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat Bölümü
RİZE / TÜRKİYE