In the field study of my PhD Thesis since 2017, the interviews which took in Istanbul were held with the "Baby boomers" and the "Y" generation. During these interviews, it was determined that the participants used one of the words "Lokanta" or "Restaurant" when talking about the places where they consumed/experienced food. This determination made in the field study raised the following questions: Is this a classification in the eyes of the consumer? If this is a classification, what are the criteria? Is it a discourse brought about by the status of the consumer? Or is it the cause of a current? These questions that come to mind have aroused curiosity about the word "Lokanta".
Locande Restaurant Gastronomy Anthropology Business Administration
2017 yılından beri üzerinde çalışmakta olduğum Doktora Tezinin İstanbul’da sürdürülen saha çalışmasında, “Bebek patlaması” ve “Y” kuşağı ile görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler esnasında katılımcıların, yemek tükettikleri/ deneyimledikleri mekânlardan bahsederken “Lokanta” veya “Restoran” kelimelerinden birini kullanıldıkları tespit edilmiştir. Saha çalışmasında yapılan bu tespit şu soruları ortaya çıkarmıştır: Tüketici gözünde bu bir sınıflandırma mıdır? Eğer bu bir sınıflandırmaysa kıstasları nelerdir? Tüketicinin içinde bulunduğu statünün getirdiği bir söylem midir? Yoksa bir akımın sebebi midir? Akla gelen bu sorular “Lokanta” kelimesi ile ilgili bir merak uyandırmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Antropoloji |
Bölüm | Özgün Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |