Bu çalışmada, Adana İli merkez ilçe ortaokullarında
sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojisi ve materyal kullanımına
ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma, tarama modeliyle tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Adana ilindeki dört
merkez ilçede (Seyhan, Sarıçam, Yüreğir ve Çukurova) görev yapan 231 sosyal
bilgiler öğretmenlerinden oluşmaktadır. Örneklem, seçkisiz olmayan yöntemden
biri olan uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada “Öğretim
Teknolojileri ve Materyal Tasarım Becerileri” anketi veri toplama aracı olarak
uygulanmıştır. Veriler analiz edilirken frekans, yüzde, aritmetik ortalama,
standart sapma t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Ayrıca, açık uçlu
soruların analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada dört değişken
olup, bunlar cinsiyet (kadın- erkek), kıdem (1-5, 6-10, 11-15, 16-20, 21 ve
üzeri), mezun olunan alan (sosyal bilgiler, tarih, coğrafya ve sınıf
öğretmenliği) ve öğretmenlerin çalıştıkları kurumlardır (devlet okulları ve
özel okullar).
Araştırma bulguları neticesinde,
cinsiyet değişkenine göre kadın ve erkek öğretmenlerin görüşleri arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Kıdem değişkenine göre hiçbir
görüşte istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Mezun olduğu alana ve çalıştığı kurum göre
bazı boyutlarda anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan
öğretmenlerin çoğunluğu bilgisayar teknolojisi ve programı için kurs veya
seminer eğitimi aldığını bildirmiştir. Öğretim materyali hazırlarken bazı
sorunlarla karşılaştıklarını beyan etmişler ve bununla ilgili çözüm önerileri
ortaya koymuşlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.