Bu
çalışmanın amacı Halk Eğitimi Merkezi kursiyerlerinin yaşam boyu öğrenme
eğilimlerinin çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, eğitim ve mesleki durumu vb.)
ile olan ilişkisinin belirlenmesidir. Bu çalışmada tarama yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılında
Amasra Halk Eğitimi Merkezi’nde eğitim gören 2202 kursiyer arasından tesadüfi
yöntem ile seçilen 150 kursiyer oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı
tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve anketle elde edilmiştir. Elde
edilen verilerin analizinde puan ortalamalarını karşılaştırmak için t-testi ve
Anova (Varyans Analizi) kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS 21.0
programı ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre eğitim, meslek ve gelir durumu değişkeninin
kursiyerlerin Halk Eğitimi Merkezi’nin
fiziksel durumu, eğitim öğretim süreci, yaşam boyu öğrenme boyutları üzerinde
anlamlı bir farklılık olduğu görülürken, cinsiyet değişkeninin sadece fiziksel durum
boyutunda anlamlı bir faklılık olduğu, yaş ve medeni duruma göre, Halk Eğitim Merkezi’nin fiziksel durumu, eğitim öğretim süreci,
yaşam boyu öğrenme boyutları üzerinde anlamlı bir farklılık olmadığı
görülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: -ERTE Özel Sayısı |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr