İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES' 21ST CENTURY TEACHING AND LEARNER SKILLS

Yıl 2020, , 1199 - 1214, 22.12.2020
https://doi.org/10.47994/usbad.824081

Öz

In the 21st century, where knowledge has rapidly increased and changed, social order and individual needs are also rapidly changing. However, new jobs and professions are emerging. The ability of countries to keep up with this new formation depends on their training of human potential as individuals who can meet the professional needs of the new century. This will be possible by implementing 21st century skills training programs, which are expected to meet the needs of the new century. The most important task here belongs to the teachers who will apply these training programs. For this reason, in order for the 21st century skills to be gained to the students, teachers with these skills must be trained first. In this direction, the aim of the research is to examine the level of pre-service teachers who will be both learners and teachers of the 21st century and to determine whether the level of possession of these skills differs according to gender and class variables. The research was done with relational screening model. The universe of the research consists of 2nd, 3rd and 4th grade students of Inonu University Faculty of Education Social Studies Teacher in 2019-2020 academic year. It is aimed to reach the entire universe. Mann Whitney U and Kruskal-Wallis H Test were used for data analysis. 21st century teacher skills scale and 21st century learner skills scale developed by Göksün (2016) were used as data collection tools. As a result of the research, it has been observed that teacher candidates' autonomous learning skills and flexible teaching skills differ significantly compared to grade level.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası Çerçevelere Göre 21. Yüzyıl Becerileri ve Eğitim Sisteminde Kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırma Dergisi, 3112-3134.
  • EnGauge. (2003). 21st Century Skills for 21st Century Learners. Erişim Adresi: https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf.
  • Gelen, İ. (2017). P21- Program ve Öğretimde 21. Yüzyıl Beceri Çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15-29.
  • Göksün, D. O. (2016). Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Arasındaki İlişki. Eskişehir.
  • Hamarat, E. (2019). 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye'nin Eğitim Politikaları. İstanbul: Seta Yayıncılık.
  • ISTE. (2016a). ISTE Standards For Student. International Society for Technology in Education.
  • ISTE. (2016b). Erişim Adresi: https://www.iste.org/standards/for-educators. Erişim Adresi: https://www.iste.org/standards/for-educators.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (2012). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ankara: MEB.
  • MEB. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2018). T.C . Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • Mesleki Yeterlilik Kurumu. (2015). Türkiye Yeterlikler Çerçevesi. Ankara.
  • OECD . (2018). The Future of Education and Skills: Educatin 2030. The Organization for Economic Co-operation and Development.
  • P21. (2019). The Partnership for 21st Century Learning.
  • Paiva, V. L. (2005). Autonomy and complexity. Share Magazine Online. No. 146. Erişim Adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423878889.pdf. Erişim Tarihi: 08.03.2020.
  • Palfrey, J. a. (2008). Childhood in the Digital Age Born digital: Understanding the first generation of digital. International Journal of Communication, 1051-1055. Erişim Adresi: http://www.open.edu/openlearn.
  • Pedró, F. (2006). The New Mıllennıum Learners:Challenging our Views on ICT and Learning.
  • Prensky, B. M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants.
  • Şeyma Büşra Bozkurt, H. Ç. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Beceri Düzeylerinin Cinsiyet ve Sınıf Seviyesine Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 69-82.
  • TED. (2009). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • TÜBİTAK. (2005). Vizyon 2023 Teknoloji Öngörü Projesi Eğitim ve İnsan Kaynakları Sonuç Raporu ve Strateji Belgesi. Ankara.
  • World Economic Forum, W. (2015). New Vision for Education Fostering Social and Emotional Learning through Technology. WEF.
  • Yalçın, S. (2018). 21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 183-201.
  • Young, J. S. (2012). Linking Learning: Connecting Traditional and Media Literacies in 21st Century Learning. The National Association for Media Literacy Education’s Journal of Media Literacy Education 4(1), 70-81.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ 21. YÜZYIL ÖĞRETEN VE ÖĞRENEN BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2020, , 1199 - 1214, 22.12.2020
https://doi.org/10.47994/usbad.824081

Öz

Bilginin hızla çoğaldığı ve değiştiği 21. yüzyılda toplumsal düzen ve bireysel ihtiyaçlar da hızla değişim göstermektedir. Bununla birlikte yeni iş alanları ve meslekler ortaya çıkmaktadır. Ülkelerin bu yeni oluşuma ayak uydurabilmeleri sahip oldukları insan potansiyelini yeni yüzyılın mesleki ihtiyaçlarını karşılayabilecek bireyler olarak yetiştirmelerine bağlıdır. Bu da yeni yüzyıl ihtiyaçlarına cevap vereceği öngörülen 21. yüzyıl becerileri eğitim programlarının uygulanmasıyla mümkün olacaktır. Burada en önemli görev bu eğitim programlarını uygulayacak olan öğretmenlere düşmektedir. Bu nedenle 21. yüzyıl becerilerinin öğrencilere kazandırılabilmesi için öncelikle bu becerilere sahip öğretmenlerin yetiştirilmesi gerekir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı 21. yüzyılın hem öğreneni hem de öğreteni olacak olan öğretmen adaylarının bu becerilere ne düzeyde sahip olduklarını incelemek ve bu becerilere sahip olma düzeylerinin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın evreni 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Evrenin tümüne ulaşılması amaçlanmıştır. Veri analizinde Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis H Test kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Göksün (2016) tarafından geliştirilen 21. yüzyıl öğreten becerileri ölçeği ile 21. yüzyıl öğrenen becerileri ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının öğrenen becerilerinde otonom, öğreten becerilerinde ise esnek öğretme becerilerinin sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası Çerçevelere Göre 21. Yüzyıl Becerileri ve Eğitim Sisteminde Kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırma Dergisi, 3112-3134.
  • EnGauge. (2003). 21st Century Skills for 21st Century Learners. Erişim Adresi: https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf.
  • Gelen, İ. (2017). P21- Program ve Öğretimde 21. Yüzyıl Beceri Çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15-29.
  • Göksün, D. O. (2016). Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Arasındaki İlişki. Eskişehir.
  • Hamarat, E. (2019). 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye'nin Eğitim Politikaları. İstanbul: Seta Yayıncılık.
  • ISTE. (2016a). ISTE Standards For Student. International Society for Technology in Education.
  • ISTE. (2016b). Erişim Adresi: https://www.iste.org/standards/for-educators. Erişim Adresi: https://www.iste.org/standards/for-educators.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (2012). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ankara: MEB.
  • MEB. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2018). T.C . Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • Mesleki Yeterlilik Kurumu. (2015). Türkiye Yeterlikler Çerçevesi. Ankara.
  • OECD . (2018). The Future of Education and Skills: Educatin 2030. The Organization for Economic Co-operation and Development.
  • P21. (2019). The Partnership for 21st Century Learning.
  • Paiva, V. L. (2005). Autonomy and complexity. Share Magazine Online. No. 146. Erişim Adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423878889.pdf. Erişim Tarihi: 08.03.2020.
  • Palfrey, J. a. (2008). Childhood in the Digital Age Born digital: Understanding the first generation of digital. International Journal of Communication, 1051-1055. Erişim Adresi: http://www.open.edu/openlearn.
  • Pedró, F. (2006). The New Mıllennıum Learners:Challenging our Views on ICT and Learning.
  • Prensky, B. M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants.
  • Şeyma Büşra Bozkurt, H. Ç. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Beceri Düzeylerinin Cinsiyet ve Sınıf Seviyesine Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 69-82.
  • TED. (2009). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • TÜBİTAK. (2005). Vizyon 2023 Teknoloji Öngörü Projesi Eğitim ve İnsan Kaynakları Sonuç Raporu ve Strateji Belgesi. Ankara.
  • World Economic Forum, W. (2015). New Vision for Education Fostering Social and Emotional Learning through Technology. WEF.
  • Yalçın, S. (2018). 21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 183-201.
  • Young, J. S. (2012). Linking Learning: Connecting Traditional and Media Literacies in 21st Century Learning. The National Association for Media Literacy Education’s Journal of Media Literacy Education 4(1), 70-81.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm İnceleme Makaleleri
Yazarlar

Hasan Aydemir 0000-0002-3073-9194

Yalçın Karalı 0000-0002-8977-5034

Gökhan Coşanay 0000-0003-1767-2711

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2020
Kabul Tarihi 23 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Aydemir, H., Karalı, Y., & Coşanay, G. (2020). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ 21. YÜZYIL ÖĞRETEN VE ÖĞRENEN BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(4), 1199-1214. https://doi.org/10.47994/usbad.824081

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414