Çalışmanın temel amacı, Marmara Bölgesi’nde bulunan coğrafi işaretli pastacılık ve fırıncılık ürünlerini araştırmak, bu ürünler hakkında detaylı bilgi vermek ve literatüre katkı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi tekniği kullanılmıştır. İlk olarak Türk Patent ve Marka Kurumu sitesinden Marmara Bölgesi’nde bulunan 11 il için ayrı ayrı “pastacılık ve fırıncılık” kelimelileri taratılmış ve toplamda 25 adet coğrafi işaretli pastacılık ve fırıncılık ürünlerinin var olduğu tespit edilmiştir. Saptanan bu ürünlerin genel bilgileri bulgular kısmında tablo halinde verilmiştir. Her bir ürünün tescil tarihi, verildiği yer, tescil türü ve ürün adı detaylı bir şekilde verilmiştir. En fazla coğrafi işaretli pastacılık ve fırıncılık ürünlerine sahip illerin Balıkesir ve Bursa olduğu saptanmıştır. Tescillenen ilk coğrafi işaretli pastacılık ve fırıncılık ürününün Balıkesir Höşmerim Tatlısı (2015) olduğu son coğrafi işaretli pastacılık ve fırıncılık ürünü ise Kırklareli Brakana Tatlısı (2023) olduğu ortaya çıkarılmıştır. Ortaya çıkarılan her bir coğrafi işaretli ürünler hakkında bulgular kısmında detaylı bilgiler verilmiştir. Son olarak markalaşma, coğrafi işaretli ürünler ve sürdürülebilirliğin öneminden bahsedilerek öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Coğrafi İşaret, Marka, Marmara Bölgesi, Pastacılık, Fırıncılık
JEL Sınıflandırması: Z30, Z31, Z39
Çalışmamın/çalışmamızın kişiler üzerinde anket yapma veya deneysel çalışma olarak değil; hali hazırdaki veriler üzerinden yürütüldüğü sebebiyle etik kurul izni gerektirmeyen çalışmalar arasında yer aldığını beyan ederim/ederiz.
The main purpose of the study is to research geographically indicated pastry and bakery products in the Marmara Region, to provide detailed information about these products and to contribute to the literature. For this purpose, document analysis technique, one of the qualitative research methods, was used. Firstly, the words "pastry and bakery" were scanned separately for 11 provinces in the Marmara Region from the Turkish Patent and Trademark Office website, and it was determined that there were a total of 25 geographically indicated pastry and bakery products. General information of these detected products is given in a table in the findings section. The registration date, place of issue, registration type and product name of each product are given in detail. It has been determined that the provinces with the most geographically indicated pastry and bakery products are Balıkesir and Bursa. It was revealed that the first registered geographically indicated pastry and bakery product was Balıkesir Höşmerim Dessert (2015) and the last geographically indicated pastry and bakery product was Kırklareli Brakana Dessert (2023). Detailed information about each geographically indicated product uncovered is given in the findings section. Finally, suggestions were developed by mentioning the importance of branding, geographically indicated products and sustainability.
Key Words: Geographical Indication, Brand, Marmara Region, Pastry, Bakery
JEL Classification: Z30, Z31, Z39
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 31 Sayı: 3 |