Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokulların 3. ve 4. sınıflarına devam eden ancak belirli derslerde yeterli kazanımı elde edemeyen öğrenciler için Milli Eğitim Bakanlığı İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) hazırlamıştır. Bu program Türkçe ve Matematik dersleriyle sınırlıdır. Bazı ülkeler, bilimsel ve teknolojik alanlarda diğer ülkelerin gerisinde kalmak istemedikleri için fen derslerine daha fazla önem vermektedir. Bu çalışmanın amacı da İYEP kapsamına farklı derslerin alınıp alınmayacağı, Fen Bilimleri dersinin İYEP kapsamına dâhil edilmesinin ne gibi katkılar sağlayacağı ve fen dersinin dâhil edilmesiyle programdaki modüllerin nasıl düzenlenebileceğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcıların belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Gaziantep ili Nizip ilçesinde İYEP kapsamında görev alan 17 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde içerik, betimsel ve frekans analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bu programa Türkçe ve Matematik dersleri dışında başka derslerin katılıp katılmaması konusunda öğretmenler arasından görüş ayrılığı vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |