Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmen adayları için geliştirilen üstün yeteneklilerin eğitiminde farklılaştırılmış fen öğretim modülü hakkında öğretmen adaylarının kavramsal algılarını ve değerlendirmelerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi bölümü 2. sınıfta öğrenim gören toplam 32 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarının üstün yeteneklilere yönelik farklılaştırılmış fen eğitimine katılması durumu ölçüt olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak metafor formları ve yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulguların analizinde tümdengelimsel analizden yararlanılmıştır. Metaforlardan elde edilen bulgulara göre farklılaştırılmış fen öğretim uygulamaları modülü, öğretmen adaylarının ‘bireysel farklılık, farklılaştırılmış öğretim, üstün yeteneklilik ve okul dışı öğrenme’ kavramlarına yönelik zihinsel imajlarını ve kavramsal farkındalıklarını artırmıştır. Görüşme formlarından elde edilen bulgulara göre çoğu öğretmen adayı eğitimlerin mesleki ve bireysel gelişimlerine katkı sağladığını bildirmiştir. Öğretmenlerin modül uygulamaları ile fen alanında farklılaştırılmış ders planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandıklarını düşündükleri sonucuna varılmıştır. Hem normal sınıflarda hem de destek eğitim odalarında üstün yetenekli öğrencilerin bireysel gelişimini ve toplumla bütünleşmelerini sağlamak için araştırma kapsamında ortaya konan farklılaştırılmış fen öğretim modülünün sınıf öğretmen adayları için yaygınlaştırılması hakkında öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 |