BibTex RIS Kaynak Göster

Sıvıların Özellikleri Konusunun Bağlam Temelli Yaklaşımla Öğretiminin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi

Yıl 2018, Sayı: 33, 13 - 25, 01.04.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, sıvıların özellikleri konusunda bağlam temelli yaklaşıma dayalı olarak gerçekleştirilen öğretimin öğrenci başarısı üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada, yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 9. sınıfta öğrenim gören toplam 53 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak iki aşamalı “Sıvıların Özellikleri Testi” ve anket kullanılmıştır. Testten elde edilen verilere kovaryans analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda deney ve kontrol grubunun son test ortalamaları arasındaki fark, istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı olduğu belirlenmiştir (F(1;50)= 20,275; p

Kaynakça

  • Acar, B., & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 1-10.
  • Bakaç, M., Kesercioğlu, T., Durmuş, S. H., & Akçay, H. (1996). Türkiye genelinde ilköğretim okullarının II. kademesinde fen eğitiminin geleceğine yönelik bir çalışma. II. Eğitim Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Barker, V., & Millar, R. (2000). Students’ reasoning about basic chemical thermodynamics and chemical bonding: what changes occur during a context-based post-16 chemistry course?. International Journal of Science Education, 22, 1171-1200.
  • Bennett J., Gräsel C., Parchmann I., & Waddington, D. (2005). Context-based and conventional approaches to teaching chemistry: Comparing teachers’ views. International Journal of Science Education, 27(13), 1521- 1547.
  • Brickhouse, N., & Carter, C. (1989). “What makes chemistry difficult? Alternate perceptions”. Journal of Chemical Education, 66(3), 223-225. doı: 10.1021/ed066p223.
  • Broman, K., Bernholt, S., & Parchmann, I. (2015). Analysing task design and students’ responses to context- based problems through different analytical frameworks. Research in Science & Technological Education, 33(2), 143-161. doı: 10.1080/02635143.2014.989495.
  • Bülbül, Ş. M., & Matthews, K. (2012). Bağlam temelli eğitimin olası geleceği. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2487-30_05_2012-22_56_57.pdf adresinden 27 Mart 2013 tarihinde indirilmiştir. (p. 548), Niğde.
  • Choi, H. J., & Johnson, S. D. (2005). The effect of context-based video instruction on learning and motivation in on-line courses. The American Journal of Distance Education, 19(4), 215-227.
  • Coştu, B., Karataş, F., & Köse, S. (2003). Öğrenci yanılgıları ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Dergisi, 13, 54-69.
  • de Putter-Smits, L. G. A., Taconis, R., & Jochems, W. M. G. (2013). Mapping context-based learning environments: the construction of an instrument. Learning Environment Research, 16, 437–462.
  • Demircioğlu H., Demircioğlu G., & Ayas A. (2006). Hikâyeler ve kimya öğretimi (Storylines and chemistry teaching), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 110-119.
  • Demircioğlu, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik maddenin halleri konusuyla ilgili bağlam temelli materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Demircioğlu, H. (2012). The effects of storylines embedded within the context-based approach on grade 10 student’ conceptions of the change of states. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(4), 2429-2438.
  • Demircioğlu, H., Aşık, T., & Yılmaz, P. (21-24 May, 2017). REACT stratejisinin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisi: ‘su arıtımı ve suyun sertliği’. 1st Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS), Antalya, Turkey.
  • Demircioğlu, H., Ayas, A., Demircioğlu, G., & Özmen, H. (December, 2015). Effects of storylines embedded within the context-based approach on pre-service primary school teachers’ conceptions of matter and its states, Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 16(2), Article 4.
  • Demircioğlu, H., Demircioğlu, G., & Çalık, M. (2009). Investigating effectiveness of storylines embedded within context based approach: the case for the periodic table. Chemistry Education: Research and Practice, 10, 241-249.
  • Demircioğlu, H., Dinç, M., & Çalık, M. (November, 2013). The effect of storylines embedded within context- based learning approach on grade 6 students’ understanding of ‘physical and chemical change’ concepts. Journal of Baltic Science Education (JBSE), 12(5), 682-691, ıcıd: 1075986.
  • Demircioğlu, H., Vural, S., & Demircioğlu, G. (Aralık, 2012). “REACT” stratejisine uygun hazırlanan materyalin üstün yetenekli öğrencilerin başarısı üzerinde etkisi. Fakültesi Dergisi, 31(2), 101-144.
  • Efe, R., & Aslan-Efe, H. (2018). Science student teachers’ approaches to studying. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 2 (3), 53-63.
  • Elmas, R., & Geban, Ö. (2016). Bağlam temelli kimya eğitiminin 9. sınıf öğrencilerinin temizlik maddeleri konusunu öğrenmelerine ve çevreye karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 41(185), 33- 50. doı: 10.15390/EB.2016.5502
  • Espinosa, A. A., Monterola, S. L. C., & Punzalan, A. E. (2013). Career-oriented performance tasks in chemistry: effects on students’ critical thinking skills. Education Research International, 2013, 1-10. doı: 10.1155/2013/834584.
  • Gül, Ş., Gürbüzoğlu Yalmancı, S., & Yalmancı, E. (2017). Boşaltım sistemi konusunun öğretiminde REACT stratejisinin etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 79-96.
  • Harrison, A. G., & Treagust, D. F. (2002). The particulate nature of matter: Challenges in understanding the submicroscopic world. In J. K. Gilbert, Od Jong, R. Justi, D. F. Treagust & J Hv Driel (Eds.), Chemical education: Towards research-based practice (pp. 189–212). Dordrecht: Kluwer Academic.
  • Holman, J., & Pilling, G. (2004). Thermodynamics in context: a case study of contextualized teaching for undergraduates. Journal of Chemical Education, 81(3), 373-375.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2017). Effectiveness of the REACT strategy on 12th grade students’ understanding of the 10.1080/02635143.2017.1295369 Research in Science & Technological Education, 1-18. doı
  • Kenan, O., & Özmen, H. (2011, Eylül). “Maddenin tanecikli yapısı” ünitesine yönelik zenginleştirilmiş bilgisayar destekli bir öğretim materyalin tanıtımı. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ-Türkiye.
  • Kirman Bilgin, A., & Yiğit, N. (2017). Öğrencilerin “maddenin tanecikli yapısı” konusu ile bağlamları ilişkilendirme durumlarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 303-322.
  • Kistak, Ö. (2014). İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi 'ses' ünitesinin yaşam temelli yaklaşımla öğretimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kutu, H., & Sözbilir, M. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “hayatımızda kimya” ünitesinin öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 29-62.
  • Magwilang, E. B. (2016). Teaching chemistry in context: its effects on students’ motivation, attitudes and achievement in chemistry. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 15(4), 60-68.
  • OECD (2003). The PISA 2003 Assessment Framework – Mathematics, Reading, Science and Problem Solving Knowledge And Skills, OECD Publishing, Paris.
  • Palmer, D. H. (2003). Investigating the relationship between refutational text and conceptual change. Science Education, 87, 663-684.
  • Schmidt, H. J. (1997). Students’ misconceptions-looking for a pattern. Science Education, 81, 123-135.
  • Shymansky, J. A., Yore, L. D., Treagust, D. F., Thiele, R. B., Harrison, A., Waldrip, B. G., Stocklmayer, S. M., & Venville, G. (1997). Examining the construction process: a study of changes in level 10 students’ understanding of classical mechanics. Journal of Research in Science Teaching, 34(6), 571-593.
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., & Yıldırım, A. (20-22 Haziran, 2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) öğretim yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları. I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, s. 108.
  • URL-1. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 2007 Fizik Dersi Öğretim Programı. Ankara, http://ogm.meb.gov.tr/belgeler/fizik9.pdf.
  • Tavşanlı, Ö. F. (Nisan, 2017). Türkiye’de uygulanan süreç temelli yazma yaklaşımı temele alınarak hazırlanmış öğretim programının değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 5(2), Türkçe’nin Eğitimi- Öğretimi Özel Sayısı, 79-97 .
  • Topuz, F. G., Gençer, S., Bacanak, A., & Karamustafaoğlu, O. (2013). Bağlam temelli yaklaşım hakkında fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşleri ve uygulayabilme düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 240-261.
  • Ünal, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinin yaşam temelli yaklaşıma uygun olarak yürütülmesinin “madde-ısı” konusunun öğrenilmesine etkilerinin araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ültay, N., & Çalık M. (2012). A thematic review of studies into the effectiveness of context-based chemistry curricula. Journal of Science Education & Technology, 21(6), 686–701.
  • Ültay, N., Durukan, Ü. G., & Ültay, E. (2017). Evaluation of the effectiveness of conceptual change texts in the REACT strategy. Chemistry Education: Research and Practice, 16, 22-38. doı: 10.1039/c4rp00182f.
  • Watters, J. J. (August, 2004). Engaging with chemistry through contexts. Paper presented to the Royal Australian Chemical Institute, Tertiary-Secondary Interface Conference, Brisbane, Retrieved from http://eprints.qut.edu.au/archive/00006582/01/6582.pdf.
  • Whitelegg, E., & Parry, M. (1999). Real-life contexts for learning physics: meanings, issues and practice. Physics Education, 34, 68-72.
  • Yıldırım, G., & Gültekin, M. (Nisan, 2017). İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18, Özel Sayı, 81-101.

The Effect of Teaching of Topic of Properties of Liquids with Context Based Approach on Students’ Achievement

Yıl 2018, Sayı: 33, 13 - 25, 01.04.2018

Öz

The aim of this study was to determine effect of teaching of topic of properties of liquids based on context based approach on students’ achievement. In this study, quasi-experimental design was used. The research sample consists of a total of 53 students in the 9th grade. A two-tier “Properties of Liquids Test” and a questionnaire were used to collect the data. Covariance analysis was performed on data obtained from testing. It was determined that there was statistically significant between experiment and control groups mean difference in the post-test scores in favour of the experiment group (F(1;50)=4,118; p=0,048). The experimental group students’ ideas about the implementation process; We were not bored in lessons", "lessons were more comprehensible, interesting and fun". The control group students said that the process was not very different from other courses; sometimes they get bored and became disinterested from the course. The results show that the context based approach has contributed in increasing students’ achievement and interest towards chemistry. Some suggestions have been made based on the results.

Kaynakça

  • Acar, B., & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 1-10.
  • Bakaç, M., Kesercioğlu, T., Durmuş, S. H., & Akçay, H. (1996). Türkiye genelinde ilköğretim okullarının II. kademesinde fen eğitiminin geleceğine yönelik bir çalışma. II. Eğitim Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Barker, V., & Millar, R. (2000). Students’ reasoning about basic chemical thermodynamics and chemical bonding: what changes occur during a context-based post-16 chemistry course?. International Journal of Science Education, 22, 1171-1200.
  • Bennett J., Gräsel C., Parchmann I., & Waddington, D. (2005). Context-based and conventional approaches to teaching chemistry: Comparing teachers’ views. International Journal of Science Education, 27(13), 1521- 1547.
  • Brickhouse, N., & Carter, C. (1989). “What makes chemistry difficult? Alternate perceptions”. Journal of Chemical Education, 66(3), 223-225. doı: 10.1021/ed066p223.
  • Broman, K., Bernholt, S., & Parchmann, I. (2015). Analysing task design and students’ responses to context- based problems through different analytical frameworks. Research in Science & Technological Education, 33(2), 143-161. doı: 10.1080/02635143.2014.989495.
  • Bülbül, Ş. M., & Matthews, K. (2012). Bağlam temelli eğitimin olası geleceği. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2487-30_05_2012-22_56_57.pdf adresinden 27 Mart 2013 tarihinde indirilmiştir. (p. 548), Niğde.
  • Choi, H. J., & Johnson, S. D. (2005). The effect of context-based video instruction on learning and motivation in on-line courses. The American Journal of Distance Education, 19(4), 215-227.
  • Coştu, B., Karataş, F., & Köse, S. (2003). Öğrenci yanılgıları ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Dergisi, 13, 54-69.
  • de Putter-Smits, L. G. A., Taconis, R., & Jochems, W. M. G. (2013). Mapping context-based learning environments: the construction of an instrument. Learning Environment Research, 16, 437–462.
  • Demircioğlu H., Demircioğlu G., & Ayas A. (2006). Hikâyeler ve kimya öğretimi (Storylines and chemistry teaching), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 110-119.
  • Demircioğlu, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik maddenin halleri konusuyla ilgili bağlam temelli materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Demircioğlu, H. (2012). The effects of storylines embedded within the context-based approach on grade 10 student’ conceptions of the change of states. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(4), 2429-2438.
  • Demircioğlu, H., Aşık, T., & Yılmaz, P. (21-24 May, 2017). REACT stratejisinin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisi: ‘su arıtımı ve suyun sertliği’. 1st Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS), Antalya, Turkey.
  • Demircioğlu, H., Ayas, A., Demircioğlu, G., & Özmen, H. (December, 2015). Effects of storylines embedded within the context-based approach on pre-service primary school teachers’ conceptions of matter and its states, Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 16(2), Article 4.
  • Demircioğlu, H., Demircioğlu, G., & Çalık, M. (2009). Investigating effectiveness of storylines embedded within context based approach: the case for the periodic table. Chemistry Education: Research and Practice, 10, 241-249.
  • Demircioğlu, H., Dinç, M., & Çalık, M. (November, 2013). The effect of storylines embedded within context- based learning approach on grade 6 students’ understanding of ‘physical and chemical change’ concepts. Journal of Baltic Science Education (JBSE), 12(5), 682-691, ıcıd: 1075986.
  • Demircioğlu, H., Vural, S., & Demircioğlu, G. (Aralık, 2012). “REACT” stratejisine uygun hazırlanan materyalin üstün yetenekli öğrencilerin başarısı üzerinde etkisi. Fakültesi Dergisi, 31(2), 101-144.
  • Efe, R., & Aslan-Efe, H. (2018). Science student teachers’ approaches to studying. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 2 (3), 53-63.
  • Elmas, R., & Geban, Ö. (2016). Bağlam temelli kimya eğitiminin 9. sınıf öğrencilerinin temizlik maddeleri konusunu öğrenmelerine ve çevreye karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 41(185), 33- 50. doı: 10.15390/EB.2016.5502
  • Espinosa, A. A., Monterola, S. L. C., & Punzalan, A. E. (2013). Career-oriented performance tasks in chemistry: effects on students’ critical thinking skills. Education Research International, 2013, 1-10. doı: 10.1155/2013/834584.
  • Gül, Ş., Gürbüzoğlu Yalmancı, S., & Yalmancı, E. (2017). Boşaltım sistemi konusunun öğretiminde REACT stratejisinin etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 79-96.
  • Harrison, A. G., & Treagust, D. F. (2002). The particulate nature of matter: Challenges in understanding the submicroscopic world. In J. K. Gilbert, Od Jong, R. Justi, D. F. Treagust & J Hv Driel (Eds.), Chemical education: Towards research-based practice (pp. 189–212). Dordrecht: Kluwer Academic.
  • Holman, J., & Pilling, G. (2004). Thermodynamics in context: a case study of contextualized teaching for undergraduates. Journal of Chemical Education, 81(3), 373-375.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2017). Effectiveness of the REACT strategy on 12th grade students’ understanding of the 10.1080/02635143.2017.1295369 Research in Science & Technological Education, 1-18. doı
  • Kenan, O., & Özmen, H. (2011, Eylül). “Maddenin tanecikli yapısı” ünitesine yönelik zenginleştirilmiş bilgisayar destekli bir öğretim materyalin tanıtımı. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ-Türkiye.
  • Kirman Bilgin, A., & Yiğit, N. (2017). Öğrencilerin “maddenin tanecikli yapısı” konusu ile bağlamları ilişkilendirme durumlarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 303-322.
  • Kistak, Ö. (2014). İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi 'ses' ünitesinin yaşam temelli yaklaşımla öğretimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kutu, H., & Sözbilir, M. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “hayatımızda kimya” ünitesinin öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 29-62.
  • Magwilang, E. B. (2016). Teaching chemistry in context: its effects on students’ motivation, attitudes and achievement in chemistry. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 15(4), 60-68.
  • OECD (2003). The PISA 2003 Assessment Framework – Mathematics, Reading, Science and Problem Solving Knowledge And Skills, OECD Publishing, Paris.
  • Palmer, D. H. (2003). Investigating the relationship between refutational text and conceptual change. Science Education, 87, 663-684.
  • Schmidt, H. J. (1997). Students’ misconceptions-looking for a pattern. Science Education, 81, 123-135.
  • Shymansky, J. A., Yore, L. D., Treagust, D. F., Thiele, R. B., Harrison, A., Waldrip, B. G., Stocklmayer, S. M., & Venville, G. (1997). Examining the construction process: a study of changes in level 10 students’ understanding of classical mechanics. Journal of Research in Science Teaching, 34(6), 571-593.
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., & Yıldırım, A. (20-22 Haziran, 2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) öğretim yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları. I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, s. 108.
  • URL-1. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 2007 Fizik Dersi Öğretim Programı. Ankara, http://ogm.meb.gov.tr/belgeler/fizik9.pdf.
  • Tavşanlı, Ö. F. (Nisan, 2017). Türkiye’de uygulanan süreç temelli yazma yaklaşımı temele alınarak hazırlanmış öğretim programının değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 5(2), Türkçe’nin Eğitimi- Öğretimi Özel Sayısı, 79-97 .
  • Topuz, F. G., Gençer, S., Bacanak, A., & Karamustafaoğlu, O. (2013). Bağlam temelli yaklaşım hakkında fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşleri ve uygulayabilme düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 240-261.
  • Ünal, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinin yaşam temelli yaklaşıma uygun olarak yürütülmesinin “madde-ısı” konusunun öğrenilmesine etkilerinin araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ültay, N., & Çalık M. (2012). A thematic review of studies into the effectiveness of context-based chemistry curricula. Journal of Science Education & Technology, 21(6), 686–701.
  • Ültay, N., Durukan, Ü. G., & Ültay, E. (2017). Evaluation of the effectiveness of conceptual change texts in the REACT strategy. Chemistry Education: Research and Practice, 16, 22-38. doı: 10.1039/c4rp00182f.
  • Watters, J. J. (August, 2004). Engaging with chemistry through contexts. Paper presented to the Royal Australian Chemical Institute, Tertiary-Secondary Interface Conference, Brisbane, Retrieved from http://eprints.qut.edu.au/archive/00006582/01/6582.pdf.
  • Whitelegg, E., & Parry, M. (1999). Real-life contexts for learning physics: meanings, issues and practice. Physics Education, 34, 68-72.
  • Yıldırım, G., & Gültekin, M. (Nisan, 2017). İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18, Özel Sayı, 81-101.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hülya Demircioğlu Bu kişi benim

Fatma Bektaş Bu kişi benim

Gökhan Demircioğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Demircioğlu, H., Bektaş, F., & Demircioğlu, G. (2018). Sıvıların Özellikleri Konusunun Bağlam Temelli Yaklaşımla Öğretiminin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(33), 13-25.