Bu araştırmanın temel amacı; Türkiye Radyo Televizyon Kurumu’nun TRT OKUL kanalında yayınlanan “Gerçek Hayatta Ne İşimize Yarayacak?” adlı programın ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programının kazanımları açısından analiz etmektir. Araştırmada nitel model kapsamında durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu 42 biyoloji alan uzmanı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, MEB Ortaöğretim 9., 10., 11. ve 12. sınıf Biyoloji Dersi Kazanımlar Formları ve TRT’de Yayınlanan “Gerçek Hayatta Ne İşimize Yarayacak?” programı ile ilgili Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Formların kodlayıcılar arasındaki ortalama uyum değerleri %85 ile % 92 arasında bulunmuştur. Toplanan verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistiksel işlemlerden frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar, “Gerçek Hayatta Ne İşimize Yarayacak?” adlı televizyon yayınının genel anlamda ortaöğretim 9., 10., 11. ve 12. sınıf biyoloji dersi öğretim programı kazanımlarını sağlamakta yetersiz kaldığı, ancak; programa ilişkin içerik, süre ve konunun işlenişine yönelik uzman değerlendirmelerinin olumlu yönde olduğunu olduğu sonucuna varılmıştır.
Televizyon kitle iletişim araçları ile eğitim kamu hizmeti yayıncılığı TRT biyoloji dersi öğretim programı
The main aim of the current study was to analyze the TV program that is called as “How does it serve in real life?” of Radio and Television High Council of Turkey on TRT School Channel in terms of gains in secondary school biology course curriculum. This research was designed in the case study method which is one of the qualitative research approaches. The data collection tools were applied to 42 domain experts in biology. As a data collection tool, the 9th, 10th, 11th and 12th Grades Biology Course Curriculum Gains Form of Ministry of Education and the Evaluation Form related to “How does it serve in real life?” program of TRT School channel were developed. The inter-rater reliability coefficient of the instruments varied between 85% and 92%. In data analysis, descriptive statistics were used, the frequencies and percentage distribution were calculated, and in light of this information, the findings and results were assessed. The findings of the current study showed that, “How does it serve in real life?” program failed to satisfy the gains of secondary education 9th, 10th, 11th, and 12th grades biology course curriculum. However, the evaluations of domain experts in terms of the content, timing, and discussion of the subjects of the TV program were positive.
Television media and education public service broadcasting TRT biology curriculum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 28 |