This study aims to investigate perceptions and misconceptions of classroom teacher candidates and teacher candidates that are taking teaching certificate in Mathematics on “point, line, plane and angle” concepts which will have an important role in teaching in primary level. The study was conducted through descriptive survey model. The participants of the study are 85 senior teacher candidates studying in a state university, Faculty of Education, Department of Primary Classroom Teaching and 112 mathematics teacher candidates that are taking teaching certificates in the same institution. “Geometry Basic Concepts Test” (CBCT) that was developed by the researchers was used as data collection tool. Based on the findings, perceptions of senior primary classroom teacher candidates and mathematics teacher candidates were revealed in that whether there were statistically significant differences in terms of their scores and gender. Additionally, teacher candidates’ misconceptions regarding “point, line, plane and angle” concepts were also indicated.
Yapılan bu çalışmada, ilkokul düzeyinde temel kavramlarının öğretilmesinde önemli rol oynayacak olan sınıf öğretmeni adayları ile matematik öğretmenliği alanında formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının “nokta, doğru, ışın ve açı” kavramları hakkındaki düşüncelerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Betimsel tarama modellinin kullanıldığı çalışmaya, 2014-2015 Eğitim- Öğretim yılında Marmara bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliği son sınıfta öğrenim gören 85 öğretmen adayı ve aynı üniversitenin eğitimi bilimleri alanında formasyon eğitimi alan 112 matematik öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen Geometri Temel Kavramlar Testi (GTKT) kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda ilköğretim sınıf öğretmenliği son sınıfta okuyan öğretmen adaylarıyla formasyonda öğrenim gören matematik öğretmen adaylarının GTKT testinden aldıkları puanlar arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığı, cinsiyet değişkeni açısından anlamlı farklılığın olup olmadığı ve öğretmen adaylarının “nokta, doğru, ışın ve açı” kavramlarıyla ilgili var olan kavram yanılgıları ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 26 |