BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Sayı: 25, 119 - 135, 01.08.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının ÖTMT dersine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 Yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi’nden rastgele seçilen 504 (250 erkek ve 254 bayan) öğretmen adayı oluşturmaktadır.. Veri topla aracı olarak araştırmacılar tarafın geliştirilen “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (ÖTMTDYTÖ)” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının ÖTMT dersine yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarını ÖTMT dersine yönelik tutumları arasında ders başarılarına ve bilgisayar kullanma düzeylerine göre anlamlı fark bulunmuştur. Ancak öğretmen adaylarının ÖTMT dersine yönelik tutumları arasında cinsiyetlerine ve okudukları sınıflara göre anlamlı fark bulunmamıştır. Bununla birlikte araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak öneriler yapılmıştır.

Kaynakça

  • Alım, M. (2015). Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı/Geliştirme Dersinde Elde Ettikleri Kazanımlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 20(33), 1-10.
  • Altınok, Ş. (2012). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(2). 19.07.2013 http://www.et-ad.net/dergi/index.php?journal=
  • etad&page=article&op=view&path%5B%5D=69
  • Bayram, N. (2009). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Bayazıt, A. ve Seferoğlu, S. S. (2009). Türkiye’deki Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları. TBD 26. Ulusal Bilişim Kurultayı, 12. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Kongresi (BTIE'2009) Bildiriler Kitabı, 7-11. Ankara: Türkiye Bilişim Derneği.
  • Bentler, P. M. (1980). Multivariate Analysis with Latent Variables: Causal Modeling. Annual Review of Psychology, 31, 419-456.
  • Bentler, P. M., & Bonett, D. G. (1980). Significance Tests and Goodness of Fit in the Analysis of Covariance Structures. Psychological Bulletin, 88 (3), 588-606.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (15.Baskı).Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ceran, D. (2013). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 8(1), 1151-1169.
  • Çelik, H. E. ve Yılmaz, V. (2013).Yapısal Eşitlik Modellemesi (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çetin, F. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumları. 2009 Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi,25, 58-64.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitim Sözlüğü (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ekici, G. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V (I), 111-132. Tutumları İle Öğrenme Biçimlerinin
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E.( 2009). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanma Özgüvenlerinin Tespiti, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (3), 99-109.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Sertifikası Derslerine Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 99-104.
  • Ergen, D. ve Bilen, S. (2010). İlköğretim Düzeyinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED), 1(1), 23-32.
  • Erişen, Y. ve Çeliköz, N. (2003). Öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışlarına ilişkin yeterlilik algıları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4).
  • Eyüp, B. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretim Teknolojilerini Kullanmaya Yönelik Öz Güvenleri. Adıyaman Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (9),77-87.
  • Frankel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education (Eighth Edition). New York: McGraw Hill.
  • Gömleksiz, M. N. ve Kan, A. Ü. (2012). Eğitimde Duyuşsal Boyut ve Duyuşsal Öğrenme. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 7 (1), 1159-1177.
  • Griffin, P., McGaw, B., & Care, E., Eds. (2012). Assessment and Teaching of 21st Century Skills. Dordrecht, Springer.
  • Gültekin, M. (2002). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Yetiştirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1-2), 49-65. Kapsamında İlköğretime Öğretmen
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı. F. (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (1), 43-48.
  • Hooper, D., Coughlan, J. & Mullen, M. R. (2008) “Structural Equation Modelling: Guidelines for Determining Model Fit”. The Electronic Journal of Business Research Methods, 6 (1), 53 – 60. 13.11.2012, www.ejbrm.com
  • Hu, L. & Bentler, P. M. (1999). Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria Versus New Alternatives. Structural Equation Modeling, 6(1), 1-55.
  • Kabakçı, I. ve Odabaşı, F. (2003). Bilgi Toplumunda Altı Şapkalı Öğretmen. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 97–103.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, S. ve Yapıcı, M. (2006). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersinin İşlenişi ve Uygulama Örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, VIII (2), 311-326.
  • Kılınç, A. ve Gödek Altuk, Y. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutumları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (19), 41-70.
  • Köseoğlu, K. (1994). İlköğretime Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanı Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 Öğretim Yılında Uygulanmaya Başlanan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218.
  • Marsh, H. W., Hau, K. T., Artelt, C., Baumert, J. & Peschar, J. L. (2006). OECD’s Brief Self-Report Measure of Educational Psychology’s Most Useful Comparisons across 25 Countries. International Journal of Testing, 6(4), 311-360. Constructs
  • Cross-cultural, Psychometric
  • Metin. M., Kaleli Yılmaz, G.. Coşkun, K.ve Birişçi, S. (2012). Developıng an Attitude Scale Towards Using Instructional Technologıes for Pre- Servıce Teachers. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 11 (1). 36-45.
  • Nunnaly, J. C. & Bernstein, I. H. (1994). Psychometric Theory (Third Edition). McGraw Hill.
  • Otacıoğlu, S. G. (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi II Uygulama Dersine İlişkin Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,28, 81-90.
  • Pallant, J. (2005). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using SPSS for Windows. Australia: Australian Copyright.
  • Papanastasiou, C. (2002). School, Teaching and Family Influence on Student Attitudes Toward science: Based on TIMSS Data for Cyprus. Studies in Educational Evaluation, 28, 71-86.
  • Raykov, T. & Markoulides, G. A. (2006). A First Course in Structural Equation Modeling. London: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Sang, G., Valcke, M., van Braak, J. ve Tondeur, J. (2010). Student teachers' thinking processes and ICT integration: predictors of prospective teaching behaviors with educational technology. Computer & Education 54(1), 103–112.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. & Müller, H. (2003). Evaluating the Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-of-Fit Measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.
  • Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tan, Ş. (2006). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme (10. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme (6. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tuan, H. L., Chin, C. C. & Shieh, S. H. (2005). The Development of a Questionnaire to Measure Students’ Motivation towards Science Learning. International Journal of Science Education, 27(6), 639-654.
  • Ünsal, Y. (2011, April). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı Derslerinde Üretilen Üç Boyutlu Nesnelerin Değerlendirilmesinde Kullanılabilecek Bir Ölçek Önerisi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya-Turkey.
  • Yenilmez, K., Uygan, C. (Ekim 2009). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumları, 3. Uluslararası Sempozyumu, http://www.pegem.net/akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=107733. Trabzon. 19.07.2013
  • Young, P. A. (2009). Instructional Design Frameworks and Intercultural Models. Hershey, PA: Information Science Reference.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). 02.10.2012, http://www.yok.gov.tr

Examination of the Attitudes of Prospective Teachers towards Instructional Technologies and Material Design (ITMD) Course in Terms of Some Variables

Yıl 2015, Sayı: 25, 119 - 135, 01.08.2015

Öz

The purpose of this research is to examine the attitudes of prospective teachers towards Instructional Technologies and Material Design (ITMD) course in terms of some variables. The sample of the research constitutes of 504 (250 males and 254 females) randomly selected prospective teachers those studying at Dicle University Faculty of Education between 2012-2013 academic years. The “Attitudes towards ITMD Course Scale” which was developed by researches was used as data gathering tool in the research. The results of this research indicated that the attitudes of prospective teachers towards ITMD course are at high level. There were statistically significant differences in the attitude points of the prospective teachers in terms of the academic achievement and computer usage levels variables; but not in gender and classroom levels. There are some recommendations based on the research results.

Kaynakça

  • Alım, M. (2015). Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı/Geliştirme Dersinde Elde Ettikleri Kazanımlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 20(33), 1-10.
  • Altınok, Ş. (2012). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(2). 19.07.2013 http://www.et-ad.net/dergi/index.php?journal=
  • etad&page=article&op=view&path%5B%5D=69
  • Bayram, N. (2009). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Bayazıt, A. ve Seferoğlu, S. S. (2009). Türkiye’deki Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları. TBD 26. Ulusal Bilişim Kurultayı, 12. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Kongresi (BTIE'2009) Bildiriler Kitabı, 7-11. Ankara: Türkiye Bilişim Derneği.
  • Bentler, P. M. (1980). Multivariate Analysis with Latent Variables: Causal Modeling. Annual Review of Psychology, 31, 419-456.
  • Bentler, P. M., & Bonett, D. G. (1980). Significance Tests and Goodness of Fit in the Analysis of Covariance Structures. Psychological Bulletin, 88 (3), 588-606.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (15.Baskı).Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ceran, D. (2013). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 8(1), 1151-1169.
  • Çelik, H. E. ve Yılmaz, V. (2013).Yapısal Eşitlik Modellemesi (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çetin, F. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumları. 2009 Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi,25, 58-64.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitim Sözlüğü (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ekici, G. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V (I), 111-132. Tutumları İle Öğrenme Biçimlerinin
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E.( 2009). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanma Özgüvenlerinin Tespiti, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (3), 99-109.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Sertifikası Derslerine Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 99-104.
  • Ergen, D. ve Bilen, S. (2010). İlköğretim Düzeyinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED), 1(1), 23-32.
  • Erişen, Y. ve Çeliköz, N. (2003). Öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışlarına ilişkin yeterlilik algıları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4).
  • Eyüp, B. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretim Teknolojilerini Kullanmaya Yönelik Öz Güvenleri. Adıyaman Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (9),77-87.
  • Frankel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education (Eighth Edition). New York: McGraw Hill.
  • Gömleksiz, M. N. ve Kan, A. Ü. (2012). Eğitimde Duyuşsal Boyut ve Duyuşsal Öğrenme. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 7 (1), 1159-1177.
  • Griffin, P., McGaw, B., & Care, E., Eds. (2012). Assessment and Teaching of 21st Century Skills. Dordrecht, Springer.
  • Gültekin, M. (2002). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Yetiştirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1-2), 49-65. Kapsamında İlköğretime Öğretmen
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı. F. (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (1), 43-48.
  • Hooper, D., Coughlan, J. & Mullen, M. R. (2008) “Structural Equation Modelling: Guidelines for Determining Model Fit”. The Electronic Journal of Business Research Methods, 6 (1), 53 – 60. 13.11.2012, www.ejbrm.com
  • Hu, L. & Bentler, P. M. (1999). Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria Versus New Alternatives. Structural Equation Modeling, 6(1), 1-55.
  • Kabakçı, I. ve Odabaşı, F. (2003). Bilgi Toplumunda Altı Şapkalı Öğretmen. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 97–103.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, S. ve Yapıcı, M. (2006). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersinin İşlenişi ve Uygulama Örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, VIII (2), 311-326.
  • Kılınç, A. ve Gödek Altuk, Y. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutumları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (19), 41-70.
  • Köseoğlu, K. (1994). İlköğretime Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanı Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 Öğretim Yılında Uygulanmaya Başlanan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218.
  • Marsh, H. W., Hau, K. T., Artelt, C., Baumert, J. & Peschar, J. L. (2006). OECD’s Brief Self-Report Measure of Educational Psychology’s Most Useful Comparisons across 25 Countries. International Journal of Testing, 6(4), 311-360. Constructs
  • Cross-cultural, Psychometric
  • Metin. M., Kaleli Yılmaz, G.. Coşkun, K.ve Birişçi, S. (2012). Developıng an Attitude Scale Towards Using Instructional Technologıes for Pre- Servıce Teachers. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 11 (1). 36-45.
  • Nunnaly, J. C. & Bernstein, I. H. (1994). Psychometric Theory (Third Edition). McGraw Hill.
  • Otacıoğlu, S. G. (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi II Uygulama Dersine İlişkin Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,28, 81-90.
  • Pallant, J. (2005). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using SPSS for Windows. Australia: Australian Copyright.
  • Papanastasiou, C. (2002). School, Teaching and Family Influence on Student Attitudes Toward science: Based on TIMSS Data for Cyprus. Studies in Educational Evaluation, 28, 71-86.
  • Raykov, T. & Markoulides, G. A. (2006). A First Course in Structural Equation Modeling. London: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Sang, G., Valcke, M., van Braak, J. ve Tondeur, J. (2010). Student teachers' thinking processes and ICT integration: predictors of prospective teaching behaviors with educational technology. Computer & Education 54(1), 103–112.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. & Müller, H. (2003). Evaluating the Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-of-Fit Measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.
  • Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tan, Ş. (2006). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme (10. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme (6. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tuan, H. L., Chin, C. C. & Shieh, S. H. (2005). The Development of a Questionnaire to Measure Students’ Motivation towards Science Learning. International Journal of Science Education, 27(6), 639-654.
  • Ünsal, Y. (2011, April). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı Derslerinde Üretilen Üç Boyutlu Nesnelerin Değerlendirilmesinde Kullanılabilecek Bir Ölçek Önerisi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya-Turkey.
  • Yenilmez, K., Uygan, C. (Ekim 2009). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumları, 3. Uluslararası Sempozyumu, http://www.pegem.net/akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=107733. Trabzon. 19.07.2013
  • Young, P. A. (2009). Instructional Design Frameworks and Intercultural Models. Hershey, PA: Information Science Reference.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). 02.10.2012, http://www.yok.gov.tr
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İsmail Kinay

Ömer Şimşek

Birsen Bağçeci

Bayram Çetin

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Kinay, İ., Şimşek, Ö., Bağçeci, B., Çetin, B. (2015). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(25), 119-135. https://doi.org/10.14582/DUZG