Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının sigaranın zararları konusunda 5E’ye dayalı deney tasarlama seviyelerini incelemek ve yapılan deney tasarımlarından hareketle 5E’ye dayalı deney tasarlama hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Durum çalışması model alınarak 116 fen bilgisi öğretmen adayıyla yürütülen bu çalışmada veriler araştırmacı tarafından oluşturulan “5E’ye dayalı deney tasarımlarını değerlendirme formu” ve “Öğretmen adaylarının görüşlerini belirleme formu” ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarının deney tasarlama düzeylerini belirlemek için formdan elde edilen veriler ortalama puan ve yüzde ile değerlendirilmiş ve öğretmen adaylarının cevaplarından alıntılarla sunulmuştur. Öğretmen adaylarının görüşleri ise açık uçlu sorulardan elde edilen verilerin içerik analizi ile çözümlenmiş ve yine öğretmen adaylarından alıntılara yer verilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının 5E’ye dayalı deney tasarlarken en çok girme aşamasında başarılı oldukları, en düşük puanı ise değerlendirme aşamasından aldıkları belirlenmiştir. Formdan alınan toplam ortalama puanın ise %80 olduğu ve bu puanla öğretmen adaylarının ortalamanın üzerinde, başarılı bir deney tasarımı yaptıkları sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte öğretmen adayları deney yapmaya yönelik bakış açılarının değiştiğini, öğretmen olduklarında bu tasarımın birçok olumlu yönünden yararlanacaklarını ifade etmişlerdir.
Fen eğitimi fen bilgisi öğretmen adayları 5E’ye dayalı laboratuvar uygulamaları
The study aims to investigate science teacher candidates’ levels in designing experiments on harms of smoking based on 5E and to determine their opinions about designing experiments. For this purpose, this study was carried out with 116 science teachers candidates based on the case study method. In the study, the data were collected with "Evaluation form for designing experiments based on 5E" and "Determine the opinions of prospective teachers form "created by the researcher. The data which was obtained from the form used to determine science teacher candidates’ levels in designing experiments was evaluated with average scores and percentages with excerpts from teacher candidates’ answers. The opinions of teacher candidates decoded by content analysis of the data obtained from open-ended questions and also again excerpts from teacher candidates’ answers were given. The results of the study show that the teacher candidates were successful in the beginning when designing experiments based on the 5E and their lowest rating was in the process of the evaluation. The total average rating based on the form was 80% and the average of these ratings on teachers showed that they made a successful experimental design. Meanwhile, the experiment changed the perspectives of the teacher candidates and they expressed that the advantage of this design would lead to many positive directions for them when they become teachers.
science education science teacher candidates 5E-based laboratory experiments
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 25 |