Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
Cover Image
e-ISSN 2619-9718 | Period Biannually | Founded: 2003 | Publisher Akdeniz University | http://iletisim.akdeniz.edu.tr/akademik-dergi/

The Journal of the Faculty of Communication of the University of Akdeniz is an academic, electronic (eISSN: 2619-9718) and "feminine" international journal published in the field of communication. The Journal of the Faculty of Communication of the University of the Mediterranean is a periodical which considers the interdisciplinary nature of the field of communication and recognizes that all academic studies in various fields are valued and as a priority publication to contribute to the development of literature in the field of communication in our country. It is published by the Faculty of Communication.

 

            Journal of the Faculty of Communication of the University of the Mediterranean, ULAKBİM is a well-regarded journal which is searched by SBVT. It is also scanned on the EBSCO database. It is published twice a year. The magazine is written in Turkish and English.

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

e-ISSN 2619-9718 | Period Biannually | Founded: 2003 | Publisher Akdeniz University | http://iletisim.akdeniz.edu.tr/akademik-dergi/
Cover Image

15.191

49.990

The Journal of the Faculty of Communication of the University of Akdeniz is an academic, electronic (eISSN: 2619-9718) and "feminine" international journal published in the field of communication. The Journal of the Faculty of Communication of the University of the Mediterranean is a periodical which considers the interdisciplinary nature of the field of communication and recognizes that all academic studies in various fields are valued and as a priority publication to contribute to the development of literature in the field of communication in our country. It is published by the Faculty of Communication.

 

            Journal of the Faculty of Communication of the University of the Mediterranean, ULAKBİM is a well-regarded journal which is searched by SBVT. It is also scanned on the EBSCO database. It is published twice a year. The magazine is written in Turkish and English.

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Last Issue
Issue 30 - Dec 2018
  1. Bir Savaş Alanı Olarak Beden: Bedenin Moda ve Fotoğraf Kavramları Dolayımı İle Metalaştırılmasına Eleştirel Bir Bakış
    Pages 9 - 30
    Alahattin Kanlıoğlu
  2. Popüler Kültür ve Kültür Endüstrisi Bağlamında ‘Yetenek Sizsiniz Türkiye’ Program Formatına Yönelik Eleştirel Bir Analiz
    Pages 31 - 50
    Ali Murat Kırık
  3. İletişim Teknolojilerinin Sinema Alanına Yansıması: Sinemanın Dijitalleşmesinde Sinema Öğrencilerinin Tepki ve Beklentileri
    Pages 51 - 74
    Arzu Ertaylan
  4. Kriz Dönemi İletişim Stratejisi Olarak Yıkıcı Reklam; Kfc Örneği
    Pages 75 - 118
    Aylin Göztaş, Neval Tuna Sevingül
  5. The Role of Digital Influencers in the Diffusion of New Products
    Pages 119 - 141
    Deniz Maden
  6. Feminizm ve Görsel Tasarım: Birinci Kuşak Feminizm Dönemindeki Kozmetik Reklamlarında Kadın İmgelerinin Dönüşümü
    Pages 142 - 163
    Eda Er Özden, Zafer Özden
  7. “Google Gazeteciliği” mi “Empati Editörü”lüğü mü? Gazetecilikte SEO Editörlüğü ve Dönüşen Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Araştırma
    Pages 164 - 190
    Elif Korap Özel, Şadiye Deniz
  8. Akademik Örgütlerde İtibar Algısı: Akdeniz Üniversitesi’nin İç ve Dış Paydaşları Üzerine Bir Araştırma
    Pages 191 - 217
    Fatma Yiğit Açıkgöz, Çiğdem Karakaya
  9. Dijital Yerli Gazetelerin Sosyal Medya Stratejileri ve Sosyal Medyanın Haber Okunurluğuna Etkisi
    Pages 218 - 240
    İlke Atik Taşkıran
  10. Online Gazeteciliğe Geçişte Değişen Haber Tüketim Pratikleri: Yetişkinler Üzerine Bir Araştırma
    Pages 241 - 259
    İlknur Aydoğdu Karaaslan
  11. Modern İktisadın Öğretilmesinde Gazetelerin Rolü ve Gazetelerdeki İktisat Kitabı Tefrikaları (1860-1870 Dönemi)
    Pages 260 - 280
    Kenan Demir
  12. Zekâ Yapay Ama Aşk Doğal: Bilim Kurgu Sinemasında Yapay Zekâ- İnsan Aşkının Temsili
    Pages 281 - 300
    Mehmet Yılmaz, Nefise Sinem Turan
  13. Tarkovsky’nin “Ayna”sına Yansıyan Bellek: Bellek Türleri, Özellikleri ve Süreçleri Açısından “Ayna” Filminin Analizi
    Pages 301 - 321
    Mustafa Aslan, Dilek Akıcı Tayanç
  14. Büyük Veri ve Gazetecilik: Veri Gazeteciliği Demokrasi, Katılım ve Gazeteciliğe Dair Anlayışımızı Nasıl Dönüştürebilir?
    Pages 322 - 344
    Özlem Erkmen
  15. Sosyal Sermaye ve Armağan Ekonomisi Üzerinden Sosyal Medya ve Stalk Olgusu: Instagram Üzerinden Bir İnceleme
    Pages 345 - 363
    Rabiya Saltik
  16. Profesyonel Gazetecilerin Gözünden Sosyal Medya ve Habercilik İlişkisi
    Pages 364 - 384
    Rengim Sine, Gülşah Sarı
  17. Sinema Dergilerinin Ulusötesi Temalı Filmlere Yaklaşımı Bağlamında Kültürlerarası Farklılıklar: Positif (Fransa) Ve Altyazı (Türkiye) Dergileri Üzerine Bir Envanter Çalışması
    Pages 385 - 409
    Serhat Yetimova, Battal Odabaş
  18. Sosyal Medya Üzerinden Kriz Yönetimi: Krize Yanıt Verme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma
    Pages 410 - 428
    Zuhal Gök Demir, Çiğdem Karakaya, Fulya Erendağ Sümer