Bu
araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin “Eleştirel Düşünmeyi Destekleyen Öğretmen Eğitimi Programı” na yönelik
eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Nicel araştırma paradigmasına dayalı betimsel
nitelikte survey (tarama) yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmanın verileri araştırmacı
tarafından geliştirilen yapılandırılmış gözlem formu aracılığıyla elde edilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim döneminde Ankara’ da özel
bir okulda görev yapan Türkçe, sınıf, fen bilimleri, matematik ve sosyal
bilgiler branşlarından 24 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verilerin
çözümlenmesinde IBM-SPSS 22 programı kullanılmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde, betimsel istatistikler( frekans, yüzde, aritmetik
ortalama ve standart sapma puanları) hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda;
öğretmenlerin, eleştirel düşünmeyi destekleyen davranışlarını sınıf içerisinde
göstermede yetersiz oldukları bulgulanmıştır. Tüm bulgular
değerlendirildiğinde; öğretmenlerin eleştirel düşünmeyi destekleyen
davranışlarının boyutlarını oluşturan “açık
fikirlilik”, “üst düzey soru sorma”,
“bilginin doğruluğunun güvenirliliğinin sorgulanması” ve “neden kanıt arama” konularında
eğitim ihtiyaçları olduğu sonucuna varılmıştır. Ve öğretmenlerin belirlenen
ihtiyaçlarından hareketle “Eleştirel Düşünmeyi Destekleyen Öğretmen Eğitim
Programı” nın geliştirilmesi önerilmiştir.
Eleştirel Düşünme eleştirel düşünmeyi destekleyen öğretmen davranışları ihtiyaç analizi öğretmen eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 3 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0