İlkokul fen bilimleri öğretim programlarında sorgulamaya dayalı
öğrenme yaklaşımının esas alınmasına rağmen bu yaklaşıma dayalı yöntem ve
tekniklerin okullardaki uygulanmalara yansıtılamadığı görülmektedir. Fen
derslerinde çoğunlukla geleneksel yöntemlerin tercih edilmesinde, öğretmen
eğitiminin genellikle teorik bilgilere dayalı yürütülmesinin ve uygulamalara
yeterince yer verilmeyişinin neden olduğu düşünülmektedir. Bu amaçla bu
çalışmada, Fen ve Teknoloji Öğretimi I-II derslerini alan sınıf öğretmeni
adayları ile uygulama ağırlıklı dersler yürütülmüş ve adayların görüşlerine
başvurularak etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2016-2017 öğretim
yılında 31 sınıf öğretmeni adayı ile yürütülmüş ve nitel araştırma desenlerinde
durum çalışması kullanılmıştır. Görüşlere dayalı olarak yapılan içerik analizi
sonucunda “Uygulamaların Mesleki Gelişime Katkıları” teması altında “Yöntem ve
Teknik Bilgilerine Katkı” ve “Uygulama Becerilerine Katkı” kategorilerine
ulaşılmıştır. Bu sonuçlar sınıf öğretmenlerinin, fen bilimleri derslerinde
programda öngörülen stratejilere dayalı yöntem ve teknikleri
kullanabilmelerinde ve bunları kullanacak özgüveni kazanmalarında meslek
eğitimleri sırasında aldıkları Fen ve Teknoloji Öğretimi derslerinin uygulamalı
yürütülmesinin önemini ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 3 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0