Amaç ve Kapsam

Değerli Yazarlar ve Kullanıcılarımız,

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi (BUJER) (e-ISSN 2618-5768), eğitimde kuram ve uygulama alanlarına yönelik, eğitim alanına katkıda bulunan araştırma makalelerini, denemeleri/derlemeleri ve çevirileri yayınlayan hakemli, ücretsiz, elektronik ve uluslararası bir dergidir. BUJER, yılda iki kez (Aralık ve Haziran) yayınlanır. Derginin okuyucu kitlesi akademisyenler, lisansüstü öğrencileri, eğitim yöneticileri, okul yöneticileri, aile birlikleri, eğitim fakültesi çalışanları, okul çalışanları ve eğitimle ilgilenen tüm bireylerden oluşan geniş bir kitledir.


Dergide okul öncesi eğitimden yetişkin eğitimine kadar uzanan geniş bir yelpazede her eğitim düzeyinde yer alan farklı uzmanlık alanları ile ilgili (özel eğitim, mesleki eğitim, eğitim programları, eğitim yönetimi, politikası ve planlanması, eğitimde araştırma yöntemleri, dil eğitimi, matematik eğitimi, fen eğitimi, din eğitimi, müzik eğitimi, yaşam boyu öğrenme vb.) özgün çalışmalar yayınlanır.


Dergide nitel, nicel ve/veya karma desen olarak tasarlanmış araştırma makaleleri, kuramsal/kavramsal çalışmalar, yayınlanan çalışmalarla ilgili eleştiri yazıları, kitap eleştirileri, derleme ve çeviri makalelerine yer verilmektedir.


Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi (BUJER), eğitimde kuram ve uygulama alanlarına yönelik, eğitim alanına katkıda bulunan özgün araştırma makalelerini, denemeleri/derlemeleri ve çevirileri yayınlayan hakemli, elektronik, uluslararası bir dergidir. BUJER, 2017 yılında yayım hayatına başlamıştır. Dergide yılda iki sayı (Haziran ve Aralık) olmak üzere İngilizce veya Türkçe yazılmış bilimsel çalışmalar yayımlanmaktadır. Derginin okuyucu kitlesi akademisyenler, lisansüstü öğrencileri, eğitim yöneticileri, okul yöneticileri, aile birlikleri, eğitim fakültesi çalışanları, okul çalışanları ve eğitimle ilgilenen bireylerden oluşan geniş bir kitledir.


Dergide, geniş bir yelpazede yer alan farklı uzmanlık alanları ile ilgili;
• Öğretmenlerin meslek hayatlarındaki sorunlara çözüm önerileri sunan ve gelişimlerini sağlayan,
• Okul öncesi, temel eğitim, ortaöğretim ile yükseköğretim kademelerindeki eğitim problemlerini inceleyen, çözüm önerileri geliştiren,
• Ülkemizdeki eğitim politikalarının kuramsal ve uygulama alanlarındaki sorunlarını, gelişimlerini irdeleyen, kuram ile uygulama arasında köprü olan,
• Eğitimin tüm kademelerindeki paydaşların (öğrenci, öğretmen, veli, yönetici, akademisyen, yayıncı, eğitim planlayıcısı vb.) sorunlarını ve gelişimlerini araştıran,
• Güncel uluslararası eğitim sistemlerini irdeleyen ve Türkiye’deki eğitim sistemi ile karşılaştıran,
• Eğitimin tüm kademelerindeki öğrencilerin bireysel, eğitsel, kariyer planlama yoluyla mesleki ve sosyal gelişimlerine etki edebilen,
• Yeni eğitsel modellerin geliştirildiği ve değerlendirildiği,
• Eğitimin teknoloji ile entegrasyonunu irdeleyen, inceleyen ve yeni yaklaşımlar geliştiren,
• Disiplinler arası,
• Yeni bir ölçek geliştirme, uyarlama ile eğitsel ölçme araçlarının geliştirildiği ve kullanışlılığının sınandığı,
• Eğitim sorunları üzerine kuramsal ve uygulamaya yönelik model önerilerinde bulunan çalışmalar yer almaktadır.
• Yaşam boyu öğrenme, hizmet içi eğitim gibi örgün eğitim dışındaki konular hakkında da bilimsel nitelikte çalışmalara yer verilmektedir.


Dergiye nitel, nicel ve/veya karma desen olarak tasarlanmış araştırma makaleleri gönderilebileceği gibi, kuramsal/kavramsal çalışmalar, yayınlanan çalışmalarla ilgili eleştiri yazıları, kitap eleştirileri, çeviri makaleler vb. gönderilebilir.
Ayrıca, çalışmaların yayımlanma sürecinin hiçbir aşamasında yazar(lar)dan herhangi bir ücret talep edilmemektedir.



Yayımlanma Ayları
Haziran Aralık

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017