ÖZET
Sürdürülebilir
turizm hareketlerinin en önemli faaliyetlerinden biri olan kırsal turizm; yoğun
şehir hayatından bunalmış turistlerin tarımsal alanlarda çeşitli etkinlikler gerçekleştirmesi
ile oluşmaktadır. Bu oluşum öncesinde turizm endüstrisinin birçok alanında
olduğu gibi teknoloji çok büyük bir rol oynamaktadır. Özellikle günümüzde
yüksek oranda kullanılan akıllı telefonlar ve sosyal medya uygulamaları ile
turistler faaliyetleri öncesi birçok araştırma yapmakta, bu doğrultuda hareket
etmektedir. Bu bağlamda sosyal medya uygulamalarının kırsal turizm destinasyon
tanıtımı ve turistlerin karar verme süreçlerine önemli bir katkı sağlayacağı
düşünülmektedir.
Bu çalışma, kırsal turizmin yaygınlaşmasında sosyal medyanın rolünü
ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Sosyal medyanın destinasyon
tanıtımındaki rolünü belirlemek için, Karadeniz’in Ayder Yaylası ile Akdeniz’in
Namrun yaylasına ait Facebook, Twitter ve Instagram hesapları 14 ifadenin yer
aldığı bir tablo ile karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmadan elde edilen veriler
incelenerek bir içerik analizi çalışması yapılmıştır. Yapılan içerik analizi,
sosyal medyanın kırsal turizm tanıtımında önemli bir rol oynadığını ve
turistlerin plan yaparken bu teknolojik araçtan büyük ölçüde faydalandıklarını
ortaya koymuştur. Sonuç olarak, kırsal turizm faaliyeti gösteren
destinasyonların sosyal medya üzerinde resmi olarak sayfalar oluştuma ve aktif
bir şekilde paylaşım yapmalarının destinasyon
ve bünyesinde bulunan örgütler açısından olumlu bir sonuç ortaya çıkaracağı
öngörülmektedir.
ABSTRACT
Rural tourism, which is one of the most important activities
of sustainable tourism movements; overwhelmed by the busy city life of tourists
in a variety of activities occur in the field. Prior to this formation,
technology plays a major role as in many areas of the tourism industry.
Especially with the smart phones and social media applications which are highly
used today, tourists do a lot of research before the activity and act in this
direction. In this context, it is thought that social media applications will
contribute to the promotion of rural tourism destinations and decision-making
processes of tourists.
This study has been prepared to reveal the role of social
media in the spread of rural tourism. In order to determine the role of social
media in the promotion of destinations, the Facebook, Twitter and Instagram
accounts of Ayder Plateau of the Black Sea and Namrun Plateau of the
Mediterranean were compared with a table of 14 statements. A content analysis
study was conducted by examining the data obtained from the comparison. The
content analysis showed that social media plays an important role in the
promotion of rural tourism and that tourists benefit greatly from this
technological tool when planning. As a result, it is foreseen that the destination
of rural tourism activities to form official pages on social media and to
actively share it will produce a positive result for the destinations and the
organizations within it.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | July 1, 2019 |
Acceptance Date | December 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.