ÖZET
Sürdürülebilir turizm hareketlerinin en önemli faaliyetlerinden biri olan kırsal turizm; yoğun şehir hayatından bunalmış turistlerin tarımsal alanlarda çeşitli etkinlikler gerçekleştirmesi ile oluşmaktadır. Bu oluşum öncesinde turizm endüstrisinin birçok alanında olduğu gibi teknoloji çok büyük bir rol oynamaktadır. Özellikle günümüzde yüksek oranda kullanılan akıllı telefonlar ve sosyal medya uygulamaları ile turistler faaliyetleri öncesi birçok araştırma yapmakta, bu doğrultuda hareket etmektedir. Bu bağlamda sosyal medya uygulamalarının kırsal turizm destinasyon tanıtımı ve turistlerin karar verme süreçlerine önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Bu çalışma, kırsal turizmin yaygınlaşmasında sosyal medyanın rolünü ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Sosyal medyanın destinasyon tanıtımındaki rolünü belirlemek için, Karadeniz’in Ayder Yaylası ile Akdeniz’in Namrun yaylasına ait Facebook, Twitter ve Instagram hesapları 14 ifadenin yer aldığı bir tablo ile karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmadan elde edilen veriler incelenerek bir içerik analizi çalışması yapılmıştır. Yapılan içerik analizi, sosyal medyanın kırsal turizm tanıtımında önemli bir rol oynadığını ve turistlerin plan yaparken bu teknolojik araçtan büyük ölçüde faydalandıklarını ortaya koymuştur. Sonuç olarak, kırsal turizm faaliyeti gösteren destinasyonların sosyal medya üzerinde resmi olarak sayfalar oluştuma ve aktif bir şekilde paylaşım yapmalarının destinasyon ve bünyesinde bulunan örgütler açısından olumlu bir sonuç ortaya çıkaracağı öngörülmektedir.
ABSTRACT
Rural tourism, which is one of the most important activities of sustainable tourism movements; overwhelmed by the busy city life of tourists in a variety of activities occur in the field. Prior to this formation, technology plays a major role as in many areas of the tourism industry. Especially with the smart phones and social media applications which are highly used today, tourists do a lot of research before the activity and act in this direction. In this context, it is thought that social media applications will contribute to the promotion of rural tourism destinations and decision-making processes of tourists.
This study has been prepared to reveal the role of social media in the spread of rural tourism. In order to determine the role of social media in the promotion of destinations, the Facebook, Twitter and Instagram accounts of Ayder Plateau of the Black Sea and Namrun Plateau of the Mediterranean were compared with a table of 14 statements. A content analysis study was conducted by examining the data obtained from the comparison. The content analysis showed that social media plays an important role in the promotion of rural tourism and that tourists benefit greatly from this technological tool when planning. As a result, it is foreseen that the destination of rural tourism activities to form official pages on social media and to actively share it will produce a positive result for the destinations and the organizations within it.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 3, Sayı 4 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gastoria585444, journal = {Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research}, issn = {2602-4144}, address = {}, publisher = {Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {3}, number = {4}, pages = {723 - 738}, doi = {10.32958/gastoria.585444}, title = {Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü}, key = {cite}, author = {Kumlu, Sarp Tahsin and Altıntaş, Hande and Özkul, Emrah} } |
APA | Kumlu, S. T. , Altıntaş, H. & Özkul, E. (2019). Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research , IV. ULUSLARARASI DOĞU AKDENİZ TURİZM SEMPOZYUMU ÖZEL SAYISI , 723-738 . DOI: 10.32958/gastoria.585444 |
MLA | Kumlu, S. T. , Altıntaş, H. , Özkul, E. "Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü" . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 3 (2019 ): 723-738 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gastoria/issue/51504/585444> |
Chicago | Kumlu, S. T. , Altıntaş, H. , Özkul, E. "Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü". Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 3 (2019 ): 723-738 |
RIS | TY - JOUR T1 - Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü AU - Sarp TahsinKumlu, HandeAltıntaş, EmrahÖzkul Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.32958/gastoria.585444 DO - 10.32958/gastoria.585444 T2 - Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research JF - Journal JO - JOR SP - 723 EP - 738 VL - 3 IS - 4 SN - 2602-4144- M3 - doi: 10.32958/gastoria.585444 UR - https://doi.org/10.32958/gastoria.585444 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü %A Sarp Tahsin Kumlu , Hande Altıntaş , Emrah Özkul %T Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü %D 2019 %J Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research %P 2602-4144- %V 3 %N 4 %R doi: 10.32958/gastoria.585444 %U 10.32958/gastoria.585444 |
ISNAD | Kumlu, Sarp Tahsin , Altıntaş, Hande , Özkul, Emrah . "Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü". Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 3 / 4 (Aralık 2019): 723-738 . https://doi.org/10.32958/gastoria.585444 |
AMA | Kumlu S. T. , Altıntaş H. , Özkul E. Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research. 2019; 3(4): 723-738. |
Vancouver | Kumlu S. T. , Altıntaş H. , Özkul E. Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research. 2019; 3(4): 723-738. |
IEEE | S. T. Kumlu , H. Altıntaş ve E. Özkul , "Kırsal Turizm Destinasyonlarının Tanıtılmasında Sosyal Medya’nın Rolü", Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, c. 3, sayı. 4, ss. 723-738, Ara. 2019, doi:10.32958/gastoria.585444 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.