Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

A Brief Overwiew of the Art of Photography in the Context of the Historical Process of Futurism

Yıl 2019, , 578 - 588, 30.10.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.624073

Öz

Kaynakça

  • Referans 1.Akalın, T.(2013). Fotoğraf, Ankara: Hangar Kitap.
  • Referans 2.Altay, Ö. (2011).Fütürizm Sanat Akımının Seramik Sanatı Üzerindeki Etkileri,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Referans 3.Antmen, A. (2009 ).20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Referans 4.Bragaglia, A. G.(1910), Fütürist Fotodinamizm , 11 Nisan 1910 tarihinde bir broşür olarak Poesia’da (Milano) yayımlanmıştır.
  • Referans 5.Erden,E.,O.(2016). Modern Sanatın kısa Tarihi,İstanbul,Hayalperest Yayınları.
  • Referans 6.F.T. Marinetti. (2008) , Fütürist Manifestolar Kitabı,( Çev. Tuna Yılmaz), İstanbul: AltıKırkBeş Yayın.
  • Referans 7.Göktan,Ç.,M.(2015), Fütürizm Sanat Akımının Oluşumunda Fotoğrafın Önemi, DOI: 10.7816 / ulakbilge- 03-05-02 ulakbilge, 2015, Cilt 3, Sayı 5, Volume 3, Issue 5
  • Referans 8.Hannavy, John, (2008), ed. Encyclopedia of Nineteenth-Century Photography. New York: Routledge.
  • Referans 9.Karasar, N.(2006), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Referans 10.Kern, S.(2003). The Culture of Time and Space:1880-1918, Harvard University Press,Cambridge, Massachusetts.
  • Referans 11.Lynton N. (2004). Modern Sanatın Öyküsü, (Çev. Çapan, S. Öziş). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Referans 12.M. Çudakova,(1987) Ye. Toddes, "Naslediye i put B. Eyhenbauma", O literature. Rabotı raznıh let,İzd."Sovetskiy pisatel",Moskova.
  • Referans 13.Yıldırım, A. ŞİMŞEK,H .(2004).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin Yayınları.

Fütürizm Akımının Tarihsel Süreci Bağlamında Fotoğraf Sanatına Kısa Bir Bakış

Yıl 2019, , 578 - 588, 30.10.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.624073

Öz

Bilim, sanayi ve teknoloji alanındaki gelişmeler insanlık tarihini ve
dolayısı ile geleceğini pek çok acıdan etkilemiştir. 20. yy. teknolojik açıdan
oldukça hızlı geçmiş ve değişime uğramıştır. Toplumların sosyal ve ekonomik
yaşam biçimlerindeki bu dönüşüm, insanların beğeni düzeylerini, istek ve
arzularını da farklılaştırmıştır.



Sanat, bu değişimden kendi payına düşüne almıştır. Çeşitli sanat
akımları ortaya çıkmış ve bu akımlar başka akımların ilham kaynağı olmaya veya
tam tersi bir etki ile karşıt görüş oluşturmaya başlamıştır. Bu akımların
içerisinde yıkımı, şiddeti ve kökten değişimi isteyen
Fütürizm
Akımı, ortaya çıktığı dönemde oldukça ses getirmiştir.



Fütürizm akımının temsilcisi Marinettiy
ile birlikte, Fütüristler geçmişin sanatını ve kültürlerini reddetmişlerdir.
Geleceğin yeni olanda saklı olduğunu ve buna ulaşmak içinde geçmişin tozlu
raflarında kalan sanatsal ve kültürel tüm etkinliklerin ve birikimlerin yok
sayılması gerektiğini hatta bu durumu biraz daha ileriye götürerek bunların
tamamının yok edilmesi ve yıkılması gerektiğini şiddetli bir şekilde
savunmuşlardır.



Fütüristler savunmalarını yaparken sanatın
her kolundan yararlanmışlardır. Resim, heykel, tiyatro, edebiyat, sinema gibi
alanlar onların başlıca kaynakları olmuştur. Ancak bu akımın kullanılan teknik
açısından istek ve arzularını en iyi şekilde yansıttığı alan fotoğraf alanı olmuştur.
Çalışmada, fütürizm akımının genel durumu incelendikten sonra fotoğraf
alanındaki teknikler tartışılarak ele alınmış ve bu akım içerisinde yer alan
sanatçılar ve yaptıkları işler irdelenmiştir.  

Kaynakça

  • Referans 1.Akalın, T.(2013). Fotoğraf, Ankara: Hangar Kitap.
  • Referans 2.Altay, Ö. (2011).Fütürizm Sanat Akımının Seramik Sanatı Üzerindeki Etkileri,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Referans 3.Antmen, A. (2009 ).20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Referans 4.Bragaglia, A. G.(1910), Fütürist Fotodinamizm , 11 Nisan 1910 tarihinde bir broşür olarak Poesia’da (Milano) yayımlanmıştır.
  • Referans 5.Erden,E.,O.(2016). Modern Sanatın kısa Tarihi,İstanbul,Hayalperest Yayınları.
  • Referans 6.F.T. Marinetti. (2008) , Fütürist Manifestolar Kitabı,( Çev. Tuna Yılmaz), İstanbul: AltıKırkBeş Yayın.
  • Referans 7.Göktan,Ç.,M.(2015), Fütürizm Sanat Akımının Oluşumunda Fotoğrafın Önemi, DOI: 10.7816 / ulakbilge- 03-05-02 ulakbilge, 2015, Cilt 3, Sayı 5, Volume 3, Issue 5
  • Referans 8.Hannavy, John, (2008), ed. Encyclopedia of Nineteenth-Century Photography. New York: Routledge.
  • Referans 9.Karasar, N.(2006), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Referans 10.Kern, S.(2003). The Culture of Time and Space:1880-1918, Harvard University Press,Cambridge, Massachusetts.
  • Referans 11.Lynton N. (2004). Modern Sanatın Öyküsü, (Çev. Çapan, S. Öziş). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Referans 12.M. Çudakova,(1987) Ye. Toddes, "Naslediye i put B. Eyhenbauma", O literature. Rabotı raznıh let,İzd."Sovetskiy pisatel",Moskova.
  • Referans 13.Yıldırım, A. ŞİMŞEK,H .(2004).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin Yayınları.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Tolga Akalın 0000-0002-0313-9847

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2019
Kabul Tarihi 4 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Akalın, T. (2019). Fütürizm Akımının Tarihsel Süreci Bağlamında Fotoğraf Sanatına Kısa Bir Bakış. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi578-588. https://doi.org/10.21733/ibad.624073

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences 


15376           15385                                                                                                                15386