Çalışmamızın amacı yazma sürecinin ve bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarını bilmenin Fransızca yazma becerisi
üzerindeki rolünü değerlendirmektir. Örneklemimiz Türkiye‟de bir üniversitenin Eğitim Fakültesinde 3 yıldır
Fransızca eğitimi gören 35 Türk öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilere öncelikle, bağdaşıklık-bağlaşıklık
kuralları konusunda bilgilerini ölçmek amacıyla, 3 bölümden oluşan bir sınav (Test 1) uygulanmış, yazma
becerileri düzeylerini belirlemek amacıyla ise yaklaşık 40-45 satırlık tartışmacı anlatım biçiminde bir metin
yazmaları (Test 2) istenmiştir. Metni yazdıktan hemen sonra ise, öğrencilerden yazma süreci kullanımlarına
ilişkin 29 maddeden oluşan bir ölçeği cevaplandırmaları talep edilmiştir. Bu ölçeğin kullanım amacı öğrencilerin
metni yazarken yazma sürecini kullanıp kullanmadıklarını belirlemektir. Elde edilen sonuçlara göre: 1-
Bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarını bilen öğrenciler yazılı anlatım becerileri daha iyi olan öğrencilerdir. 2-Yazılı
anlatım becerileri yüksek öğrencilerin aynı zamanda yazma sürecini uygulamayı bilen öğrenciler olduğu
anlaşılmıştır. 3- Gelişmiş bir yazma becerisine sahip olmak için sadece yazma sürecini kullanmak veya sadece
bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarına uymak yeterli değildir: başarılı olmak için her ikisi de gereklidir. Çalışmadan
elde edilen sonuçlar doğrultusunda, yazma sürecinin ve de bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarının yazılı anlatım
dersinin içeriğinde yer alması, bu dersin önemli bir kısmını oluşturması gerektiği söylenebilir. Öğretmenlerin söz
konusu sürece ve kurallara açık bir şekilde değinmeleri ve öğrencilerden bu kuralları uygulamalarını istemeleri
gerekmektedir.
The aim of this paper is to examine the role of composing process and knowledge about coherence/cohesion in French foreign language writing skill. Research sample consists of 35 Turkish students studying French language teaching at a Turkish university. The participants were first given a test containing of three parts in order to determine their level of knowledge about the rules of coherence-cohesion; then, they were asked to write an argumentative essay to see how good they were at writing. Right after the completion of essays, students were administered a 29-item questionnaire concerning the use of composing process. Findings have revealed the following conclusions: 1-Turkish FFL students who know the rules of coherence/cohesion have better writing skills; 2-The participants with better writing skills are those who can employ the composing process; 3-Knowing only the rules of coherence/cohesion or only employing the composing process is not enough to have advanced writing skills in French: both are necessary to be successful. According to the results, it is possible to suggest that rules of coherence/cohesion and composing process be incorporated into the syllabus of writing course and writing course be heavily based on these two topics. Teachers should explicitly teach the process and rules.
Other ID | JA65JU44BC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 1 |