Amerikan İngilizcesi ve İngiliz İngilizcesinde, [æ] ve [ɑ], konuşmacılar tarafından hava basıncına uğramadan
kolayca telaffuz edilen açık ses yapılı ünlülerdir. Tüm İngiliz dili ünlüleri arasında, Türk İngiliz Dili
Öğretmenliği öğrencileri için en çok problem yaratan [æ] ve [ɑ] ünlülerinin ayrımıdır. İngilizce’de, [æ] ‘kısa a’
ya da ‘ash’ olarak adlandırılır ve sesletiminde yumuşak bir doğası olan [ɑ], ‘kısa o’ ya da ‘script-a’ olarak
terimleştirilmiştir. Ayrıca, [ɑ] Danca, Norveççe ve İsveççe’de bulunur. Buna ek olarak, Fransızca ünlü
sisteminde, temps (zaman) ve banc (benç) gibi bu ses de bulunmaktadır. Yaygın olarak bilindiği gibi, bir dilin
anadili olmayan konuşurları, örneğin Türkler, farklı sesleri duyamazlar ve büyük bir olasılıkla [æ] ve [ɑ]
seslerini doğru sesletemezler, çünkü bu sesler kendi anadillerinde yoktur. Bu çalışmanın amacı, Türk İngilizce
öğretmenliği öğrencileri ve çalışmakta olan öğretmenler için, İngilizce’deki zorluk çıkaran [æ] ve [ɑ] ünlülerinin
sesbilgisel unsurlarını ortaya çıkarmak, çoklu modellere dayanan alıştırmalarla yanlış sesletimlerini düzeltmek
için örnek bir ders planı sunmaktır.
In North American English (NAE) and British English, [æ] and [ɑ] are open vowel phonemes which are articulated by a speaker easily without a build-up of air pressure. Among all English vowels, the greatest problem for most Turkish majors of English is the discrimination of [æ] and [ɑ]. In English, [æ] is called the 'short a' or ash, and [ɑ] is termed as 'short o' or script-a, which has a soft nature in its pronunciation. [ɑ] exists in Danish, Norwegian, and Swedish. In addition, it exists in French vowel system, as in temps (time) and banc (bench). It is commonly known that non-native speakers of a language, such as Turks, who cannot hear different sounds, are probably not pronouncing [æ] and [ɑ] sounds correctly. The aim of this study is to uncover the difficult phonetic details of English [æ] and [ɑ] sounds for Turkish English majors, and teachers-on-the-job and propose a sample lesson plan to them.
Other ID | JA36UF95CE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 2 |