Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Giresun Şehir Algısı

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 24, 454 - 478, 30.06.2021
https://doi.org/10.38155/ksbd.814700

Öz

Kent çalışmaları mimarlık, coğrafya, sosyoloji ve turizm gibi birçok disiplinin kendine özgü yaklaşımları ile ele alınmaktadır. Günümüz şehirlerinin gelişiminde üniversiteler önemli bir lokomotif güç olarak görülmektedir. Bu nedenle üniversite öğrencilerinin öğrenim gördüğü şehre yönelik görüş ve değerlendirmeleri önemlidir. Bir şehrin engellerini görmek, eksik yönlerini tamamlamak, olumsuz yönlerini düzeltmek ve problemlerini çözmek, her açıdan gelişmesine dolayısıyla kalkınmasına katkıda bulunmak için şehirsel mekânın anlaşılması gerekmektedir. Bu çalışmanın konusunu Giresun şehrindeki üniversite öğrencilerinin şehre yönelik algıları oluşturmaktadır. Araştırmada Giresun Üniversitesi öğrencilerinin Giresun şehri ve halkına yönelik algılarının ne yönde ve düzeyde olduğunu tespit etmek, açıklamak, değerlendirmek ve olası ilişkileri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Genel tarama modelinde yapılan araştırmanın çalışma grubunu 1110 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada Giresun Üniversitesi öğrencilerinin algıları 2019 yılı Eylül-Aralık dönemleri arasında cinsiyet, gelir durumu, geldikleri şehir gibi değişkenlere göre incelenmiştir. Öğrencilerin Giresun şehrine yönelik genel algıları orta düzeyde olumlu bulunmuştur. Giresunlu olma, sınıf, öğrencinin yaşadığı yerleşme türü, aylık harcama miktarı gibi değişkenlere göre şehre yönelik algılarda anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Belirlenen algılara yönelik Giresun şehrinin avantaj ve dezavantajları kentin planlayıcılarının ve karar vericilerinin dikkatine sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ.H., Dulupçu, M.A. (2011). Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencilerinin Isparta’daki Yaşam Kalitesi ve Isparta Halkına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 3(4), 1-18.
  • Aliağaoğlu, A. (2007). Davranışsal Coğrafyaya Bir Örnek: Öğrenci Merkezli Balıkesir Şehir İmajı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 17–44.
  • Aliağaoğlu, A., Uzun, A. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Şehir İmajlarına Yönelik Bir Araştırma: Balıkesir Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 39-58.
  • Arap, S.K, (2014). Üniversite-Kent Etkileşiminden Beklentiler. Toplum ve Demokrasi, 8: (17-18), 105-119.
  • Avcılar, M.Y., Açar, M. F., Yenilmez, G. (2017). Marka Şehir Oluşturmada Şehirde Yaşayan Akademik Personel ve Üniversite Öğrencilerinin Şehirden Algıladıkları Memnuniyet Düzeylerinin Ölçümü: Osmaniye İlinde Bir Araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,1(1), 80-103.
  • Aydoğan, F. (2016). Beş Şehir’in Hafıza Mekanları. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, TÜBAR-XXXIX, Bahar, 30-60.
  • Bekdemir, Ü. (2016) Giresun’da Kentsel Planlamadan Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, TÜCAUM Uluslararası Coğrafya Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 13-14 Ekim, Ankara, 509-527
  • Büyüköztürk, Ş. , Kılıç, E. K. , Akgün, Ö. E. , Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. Basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Canarslan, N. Ö. ve Gülfidan, B. (2014). Şehirlerin Markalaşma Sürecinde, Marka İmajı Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma: Sandıklı İlçesi Örneği. Marka Kent Sandıklı Sempozyumu, 15-18 Ekim 2014.
  • Cop, R. Ve Akpınar, İ. (2014). Öğrencilerin Şehirlerin Markalaşmasına Yönelik Algıları. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 36 (1), 69-88.
  • Curry, E. J. (2016). The Dynamics of University/City Government Relationships: It’s Personal, Love of Place: The Metropolitan University Advantage, 2015 CUMU Annual Conference, Omaha, NE, 27 (1), 56-70
  • Demirdöğen, S. (2018). Şehir Markası Bileşenlerinin İncelenmesi: Erzincan İli Üzerinde Bir Saha Araştırması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (1), 167-188.
  • Dolnicar, S., Grabler, K. (2004). Applying City Perception Analysis (CPA) for Destination Positioning Decisions. Journal of Travel & Tourism Marketing, 16 (2-3), 99-111.
  • Ergün, C. (2014). Üniversite ve Kent İlişkisi Üzerine Görüşler: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (31), 216- 237.
  • Erkan, N.Ç., Yenen, Z. (2010). Yerleşmelerde İmaj Analizi Konusunda Bir Yöntem: Kastamonu Örneği. MEGARON, 5 (2), 67-81.
  • Güler, M. (2011). Kentsel Haklar, Kapitalizm ve Katılım. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 49-71.
  • Gümüş, N. (2017). Şehir Pazarlaması Bağlamında Üniversite Öğrencilerinin Şehre Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Kastamonu İlinde Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (26), 299-314.
  • Harvey, D. (2016). Sosyal Adalet ve Şehir. Çev. Mehmet Moralı, 5. Baskı, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Hoşgör, K. (2016). Algı Problemi Üzerine. Kilikya Felsefe Dergisi,1 (1), 11-29.
  • Huggins, R., Cooke, P. (1997). The economic impact of Cardiff University: innovation, learning and job generation. GeoJournal 41(4), 325–337.
  • İnceoğlıu, M.(2010). Tutum, Algı, İletişim. İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınları.
  • Karadağ, A., Turut, H. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Kentsel Çevre Algısı Üzerine Bir Araştırma: İzmir Örneği, Coğrafi Bilimler Dergisi. 11 (1), 31-51.
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2017). Öğrenci Dostu Üniversite Şehirleri. Eskişehir: Üniversite Araştırmaları Laboratuvarı Yayınları. https://f903aba4-e11a-4804-93a8-aa17928bdbe0. filesusr.com/ ugd/779fe1_9c2fbe6dec2c402d89759429bdb0563d.pdf, [E.T. : 02.11. 2018].
  • Karadeniz, C.B., Sarı, S., Cinel, M.O (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Demokratik Tutum ve Davranışlarına İlişkin Algıları (Ordu, Sbmyo Örneği). The Journal of Academic Social Science, 5(51), 165-176.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lee, Y., Han,Y. G., Kim, H. (2014). The University-City Interface: Plazas and Boulevards, Journal of Building Construction and Planning Research. 1 (2), 157-165.
  • Llinares, C., Page, A., Llinares, J. (2013). An Approach To Defining Strategies For Improving City Perception. Case study of Valencia, Spain, Cities 35, 78–88.
  • Magdaniel, F.C. (2013). The University Campus And Its Urban Development In The Context Of The Knowledge Economy, EURA Conference - Cities as Seedbeds for Innovation, At Enschede, The Netherlands, July, 2013, 1-17.
  • Özen, Y., Gül, A. (2007). Sosyal ve Eğitim Bilimleri Araştırmalarında Evren-Örneklem Sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (15), 394-422.
  • Sağdıç M. (2014). Üniversite Öğrencilerinin İstanbul’a İlişkin Algılarının Şehir İmajı Açısından Analizi. Turkish Studies – International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1267-1283.
  • Saydam, A. (2005). Algılama Yönetimi, İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Tektaş, N., Tektaş, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Şehir Markası Algısı: Bandırma Örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (6), 357-361.
  • Temurçin, K., Keçeli, K. (2015). Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (36), 117-138.
  • Toksar, M. İsen, İ. Dağcı, A. (2014). Bir Şehrin Markalaşması ve Pazarlanması Süreci: Konya İlinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7 (1), 328-343.
  • Tural, D., Şahin, S. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Kendi Üniversite ve İdeal Üniversite Algıları: Gaziantep Üniversitesi Örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 209-240.
  • Tural, S. (2010). İsmet Özel Şiirinde Şehir Algısı. Turkish Studies, International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(1), 1346- 1355.
  • Türkan, O. (2017). Çankırı Şehrinde Üniversite Öğrencilerinin Kentsel Çevre Algısı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (53), 409-424.
  • URL-1 (2011). Çanakkale Survey Eş Zamanlı Olarak, Çanakkale Halkının Üniversite (ÇOMÜ) Algısını ve Öğrencilerin Çanakkale’ye Bakışını Araştırdı. İşte ortaya çıkan sonuçlar. http://www.canakkaleninrehberi.com/?Syf=18&Hbr=248098, (E.T.: 26.03.2018).
  • Ünal Ç., İlter İ., Yılar B. (2013). Kırsal Kesimde İkamet Eden Lisans Öğrencilerin Şehir Algıları: Nitel Bir Analiz. Doğu Coğrafya Dergisi, 18 (30), 29-46.
  • Webber, H. (2012). Building Effective City-University Partnerships: Lessons from the Heartland, Symposium on Reimagining the City- University Connection, May 18,Washington University, St. Louis
  • Yavuzçehre, P.S. (2016). Üniversitelerin Kentlerine Etkileri: Denizli Pamukkale Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (1), 235-250.
  • Yıldız, A., Arı, E., Yılmaz, V. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Şehir Memnuniyetlerini Etkileyen Faktörlerin Araştırılması: Dumlupınar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Researcher: Social Science Studies, 5 (9), 36-50.

Giresun City Perception of University Students

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 24, 454 - 478, 30.06.2021
https://doi.org/10.38155/ksbd.814700

Öz

Urban studies are conducted with the unique approaches of various disciplines such as architecture, geography, sociology, and tourism. Universities are perceived as crucial engines for the development of contemporary cities. Therefore, opinions and evaluations of university students about the city in which they study are essential. It is necessary to comprehend the urban space in order to realize the obstacles of a city, to compensate for its deficiencies, to correct its adverse aspects, to solve its problems, and to contribute to its development in every respect. The main subject of this study involves the perceptions of university students in Giresun towards the city. The study aims to determine, explain, and evaluate the extent to which the Giresun University students perceive the city of Giresun and its residents, and to reveal possible associations. The study group of the research conducted with the general survey model is comprised of 1110 students. In the study, the perceptions of Giresun University students are investigated according to the variables such as gender, income level, and the city of origin over the period between September and December 2019. The general perceptions of the students towards the city of Giresun are found to be moderately positive. According to the variables such as being a Giresun resident, social status, type of settlement in which the student resides, and the amount of monthly expenditure, significant differences are detected within the perceptions towards the city. The advantages and disadvantages of the city of Giresun regarding the determined perceptions are brought to the attention of the urban planners and decision-makers.

Kaynakça

  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ.H., Dulupçu, M.A. (2011). Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencilerinin Isparta’daki Yaşam Kalitesi ve Isparta Halkına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 3(4), 1-18.
  • Aliağaoğlu, A. (2007). Davranışsal Coğrafyaya Bir Örnek: Öğrenci Merkezli Balıkesir Şehir İmajı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 17–44.
  • Aliağaoğlu, A., Uzun, A. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Şehir İmajlarına Yönelik Bir Araştırma: Balıkesir Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 39-58.
  • Arap, S.K, (2014). Üniversite-Kent Etkileşiminden Beklentiler. Toplum ve Demokrasi, 8: (17-18), 105-119.
  • Avcılar, M.Y., Açar, M. F., Yenilmez, G. (2017). Marka Şehir Oluşturmada Şehirde Yaşayan Akademik Personel ve Üniversite Öğrencilerinin Şehirden Algıladıkları Memnuniyet Düzeylerinin Ölçümü: Osmaniye İlinde Bir Araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,1(1), 80-103.
  • Aydoğan, F. (2016). Beş Şehir’in Hafıza Mekanları. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, TÜBAR-XXXIX, Bahar, 30-60.
  • Bekdemir, Ü. (2016) Giresun’da Kentsel Planlamadan Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, TÜCAUM Uluslararası Coğrafya Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 13-14 Ekim, Ankara, 509-527
  • Büyüköztürk, Ş. , Kılıç, E. K. , Akgün, Ö. E. , Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. Basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Canarslan, N. Ö. ve Gülfidan, B. (2014). Şehirlerin Markalaşma Sürecinde, Marka İmajı Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma: Sandıklı İlçesi Örneği. Marka Kent Sandıklı Sempozyumu, 15-18 Ekim 2014.
  • Cop, R. Ve Akpınar, İ. (2014). Öğrencilerin Şehirlerin Markalaşmasına Yönelik Algıları. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 36 (1), 69-88.
  • Curry, E. J. (2016). The Dynamics of University/City Government Relationships: It’s Personal, Love of Place: The Metropolitan University Advantage, 2015 CUMU Annual Conference, Omaha, NE, 27 (1), 56-70
  • Demirdöğen, S. (2018). Şehir Markası Bileşenlerinin İncelenmesi: Erzincan İli Üzerinde Bir Saha Araştırması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (1), 167-188.
  • Dolnicar, S., Grabler, K. (2004). Applying City Perception Analysis (CPA) for Destination Positioning Decisions. Journal of Travel & Tourism Marketing, 16 (2-3), 99-111.
  • Ergün, C. (2014). Üniversite ve Kent İlişkisi Üzerine Görüşler: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (31), 216- 237.
  • Erkan, N.Ç., Yenen, Z. (2010). Yerleşmelerde İmaj Analizi Konusunda Bir Yöntem: Kastamonu Örneği. MEGARON, 5 (2), 67-81.
  • Güler, M. (2011). Kentsel Haklar, Kapitalizm ve Katılım. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 49-71.
  • Gümüş, N. (2017). Şehir Pazarlaması Bağlamında Üniversite Öğrencilerinin Şehre Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Kastamonu İlinde Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (26), 299-314.
  • Harvey, D. (2016). Sosyal Adalet ve Şehir. Çev. Mehmet Moralı, 5. Baskı, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Hoşgör, K. (2016). Algı Problemi Üzerine. Kilikya Felsefe Dergisi,1 (1), 11-29.
  • Huggins, R., Cooke, P. (1997). The economic impact of Cardiff University: innovation, learning and job generation. GeoJournal 41(4), 325–337.
  • İnceoğlıu, M.(2010). Tutum, Algı, İletişim. İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınları.
  • Karadağ, A., Turut, H. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Kentsel Çevre Algısı Üzerine Bir Araştırma: İzmir Örneği, Coğrafi Bilimler Dergisi. 11 (1), 31-51.
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2017). Öğrenci Dostu Üniversite Şehirleri. Eskişehir: Üniversite Araştırmaları Laboratuvarı Yayınları. https://f903aba4-e11a-4804-93a8-aa17928bdbe0. filesusr.com/ ugd/779fe1_9c2fbe6dec2c402d89759429bdb0563d.pdf, [E.T. : 02.11. 2018].
  • Karadeniz, C.B., Sarı, S., Cinel, M.O (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Demokratik Tutum ve Davranışlarına İlişkin Algıları (Ordu, Sbmyo Örneği). The Journal of Academic Social Science, 5(51), 165-176.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lee, Y., Han,Y. G., Kim, H. (2014). The University-City Interface: Plazas and Boulevards, Journal of Building Construction and Planning Research. 1 (2), 157-165.
  • Llinares, C., Page, A., Llinares, J. (2013). An Approach To Defining Strategies For Improving City Perception. Case study of Valencia, Spain, Cities 35, 78–88.
  • Magdaniel, F.C. (2013). The University Campus And Its Urban Development In The Context Of The Knowledge Economy, EURA Conference - Cities as Seedbeds for Innovation, At Enschede, The Netherlands, July, 2013, 1-17.
  • Özen, Y., Gül, A. (2007). Sosyal ve Eğitim Bilimleri Araştırmalarında Evren-Örneklem Sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (15), 394-422.
  • Sağdıç M. (2014). Üniversite Öğrencilerinin İstanbul’a İlişkin Algılarının Şehir İmajı Açısından Analizi. Turkish Studies – International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1267-1283.
  • Saydam, A. (2005). Algılama Yönetimi, İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Tektaş, N., Tektaş, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Şehir Markası Algısı: Bandırma Örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (6), 357-361.
  • Temurçin, K., Keçeli, K. (2015). Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (36), 117-138.
  • Toksar, M. İsen, İ. Dağcı, A. (2014). Bir Şehrin Markalaşması ve Pazarlanması Süreci: Konya İlinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7 (1), 328-343.
  • Tural, D., Şahin, S. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Kendi Üniversite ve İdeal Üniversite Algıları: Gaziantep Üniversitesi Örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 209-240.
  • Tural, S. (2010). İsmet Özel Şiirinde Şehir Algısı. Turkish Studies, International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(1), 1346- 1355.
  • Türkan, O. (2017). Çankırı Şehrinde Üniversite Öğrencilerinin Kentsel Çevre Algısı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (53), 409-424.
  • URL-1 (2011). Çanakkale Survey Eş Zamanlı Olarak, Çanakkale Halkının Üniversite (ÇOMÜ) Algısını ve Öğrencilerin Çanakkale’ye Bakışını Araştırdı. İşte ortaya çıkan sonuçlar. http://www.canakkaleninrehberi.com/?Syf=18&Hbr=248098, (E.T.: 26.03.2018).
  • Ünal Ç., İlter İ., Yılar B. (2013). Kırsal Kesimde İkamet Eden Lisans Öğrencilerin Şehir Algıları: Nitel Bir Analiz. Doğu Coğrafya Dergisi, 18 (30), 29-46.
  • Webber, H. (2012). Building Effective City-University Partnerships: Lessons from the Heartland, Symposium on Reimagining the City- University Connection, May 18,Washington University, St. Louis
  • Yavuzçehre, P.S. (2016). Üniversitelerin Kentlerine Etkileri: Denizli Pamukkale Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (1), 235-250.
  • Yıldız, A., Arı, E., Yılmaz, V. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Şehir Memnuniyetlerini Etkileyen Faktörlerin Araştırılması: Dumlupınar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Researcher: Social Science Studies, 5 (9), 36-50.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ozan Cinel 0000-0003-4606-8097

Cemile Karadeniz 0000-0002-3902-5251

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 22 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Cinel, M. O., & Karadeniz, C. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Giresun Şehir Algısı. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(24), 454-478. https://doi.org/10.38155/ksbd.814700