BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YARATICI DRAMAYA YÖNELİK TUTUMLARI*

Year 2010, Volume: 40 Issue: 188, 109 - 124, 01.10.2010

Abstract

Sınıf öğretmeni adayları lisans eğitimi sırasında çok farklı dersleralmaktadırlar. Bunlardan birisi de Drama’dır. Öğretmen adaylarının almışoldukları bu dersin onların yaratıcı dramaya yönelik tutumları üzerindeki etkileri bu araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışma DEÜ. Buca EğitimFakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında, 2006–2007 öğretim yılı güzdöneminde araştırmacının İlköğretimde Drama derslerini okuttuğu 4 şubedeyürütülmüştür. Çalışma grubu 132 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının Yaratıcı Dramaya karşı tutumları Okvuran (2000) tarafındangeliştirilmiş olan 5’li Likert tipi bir ölçekle belirlenmiştir Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya
yönelik tutumlarında 11 haftalık uygulama sonucunda olumlu yönde bir değişim
meydana gelmiştir. Öğretmen adaylarının okumakta oldukları öğrenim
türünün ise, tutum ölçeğinin sadece bir alt boyutunda anlamlı farklılık oluşturduğu
gözlenmiştir. Bulundukları şubeler açısından bakıldığında ise; 3 alt boyut
açısından da anlamlı farklılıklar oluştuğu görülmüştür. Cinsiyete göre yaratıcı
dramaya yönelik tutumları incelendiğinde de 3 alt boyut açısından anlamlı farklılıklar
oluştuğu saptanmıştır

Year 2010, Volume: 40 Issue: 188, 109 - 124, 01.10.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA78TJ39YZ
Journal Section Research Article
Authors

Hülya Hamurcu This is me

Publication Date October 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 188

Cite

APA Hamurcu, H. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YARATICI DRAMAYA YÖNELİK TUTUMLARI*. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 109-124.