BibTex RIS Cite

THE PROCESSES OF PEER BASED INTERVENTION PROGRAMS IN SCHOOLS

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 8 - 26, 01.05.2010

Abstract

The purpose of this study is to introduce the processes of peer based
intervention programs. Peer –based programs in schools, might be named as a
peer helping or peer counseling. These programs are required specifically
trained students, who gave knowledge and support. Firstly peer – based intervention
programs are introduced , discussed. and than, the programs and
practices processes are discussed in details. Finally, the ethic rules and principles
are discussed.

OKULLARDA AKRAN TEMELLİ PROGRAMLARIN UYGULANMA SÜRECİ

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 8 - 26, 01.05.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı, okullarda akran temelli programların uygulamasürecini tanıtmaktır. Akran temelli programlar, akran yardımcılığı ya da akrandanışmanlığı adı ile de anılabilmektedir. Bu programlar, belli bir konuda eğitim almış öğrencilerin yine kendi arkadaşlarına bilgi ve destek vermesini hedefler. Bu programlar akrandan akrana yardım hizmetini gerektirir. Makaledeöncelikle, akran yardımcılığı programları hakkında kısaca bilgi verilmiş, ardından programların uygulama süreci ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Son olarak,akran yardımcılığı programlarında, eğitim veren danışmanların ve akran yardımcılığı hizmeti verecek olan öğrencilerin uyması gereken etik kurallar elealınmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA29CK64PY
Journal Section Research Article
Authors

Aslı Taylı This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 186

Cite

APA Taylı, A. (2010). OKULLARDA AKRAN TEMELLİ PROGRAMLARIN UYGULANMA SÜRECİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 8-26.