The purpose of this study is to introduce the processes of peer based
intervention programs. Peer –based programs in schools, might be named as a
peer helping or peer counseling. These programs are required specifically
trained students, who gave knowledge and support. Firstly peer – based intervention
programs are introduced , discussed. and than, the programs and
practices processes are discussed in details. Finally, the ethic rules and principles
are discussed.
Bu çalışmanın amacı, okullarda akran temelli programların uygulamasürecini tanıtmaktır. Akran temelli programlar, akran yardımcılığı ya da akrandanışmanlığı adı ile de anılabilmektedir. Bu programlar, belli bir konuda eğitim almış öğrencilerin yine kendi arkadaşlarına bilgi ve destek vermesini hedefler. Bu programlar akrandan akrana yardım hizmetini gerektirir. Makaledeöncelikle, akran yardımcılığı programları hakkında kısaca bilgi verilmiş, ardından programların uygulama süreci ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Son olarak,akran yardımcılığı programlarında, eğitim veren danışmanların ve akran yardımcılığı hizmeti verecek olan öğrencilerin uyması gereken etik kurallar elealınmıştır
Other ID | JA29CK64PY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 40 Issue: 186 |