Book Review
BibTex RIS Cite

MİLLİ TARİH NEDİR?

Year 2017, Volume: 6 Issue: 1, 163 - 179, 29.05.2017

Abstract

Ahmet Vurgun’un, Millî Tarih Nedir? başlıklı çalışması; konjonktüre göre değerli veya değersiz görülen millî tarih kavramının ortaya çıkış ve gelişim sürecini ele alması, “tarih yazımı ve tarih eğitimindeki durumu da göz önüne sermesi bakımından” önem taşımaktadır. Türkiye’de tarih öğretiminin “iki temel direği” olarak tanımlanan tarihçiler ve tarih eğitimcileri ile yapılan görüşmelerle millî tarih üzerine konuşulmuş, bir nevi millî tarihin ülkemizdeki serencamı ortaya konmaya çalışılmıştır.

References

  • Özbaran, S. (1998). Türkiye’de tarih eğitimi ve ders kitapları üstüne düşünceler. Tarih Eğitimi Ve Tarihte "Öteki" Sorunu. İstanbul: Tarih Vakfı, s. 61-70.
  • Postman N. (2013). Teknopoli: Kültürün teknolojiye teslim oluşu (Çev. Mustafa Emre Yılmaz), 4. Baskı. Ankara: Sentez.
  • Şimşek A. & Satan A. [Haz.] (2011). Milli tarihin inşası. İstanbul: Tarihçi.
  • Tekeli İ. (1998). Tarihyazıcılığı ve öteki kavramı üzerine düşünceler. Tarih Eğitimi Ve Tarihte "Öteki" Sorunu. İstanbul: Tarih Vakfı, s. 2-7.
  • Vurgun, A. (2016). Milli Tarih Nedir? İstanbul: Yeni İnsan.
  • Vurucu İ. (2011). Nominalist aydınların soykütüğü-2: Türk kimliği eksenli bir analiz. Konya: Gençlik.
  • Vurucu İ. (2015). Arafta bir kimlik: Türklük- kimlik, tarih, yurttaşlık. Konya: Kitapmatik.

MİLLİ TARİH NEDİR?

Year 2017, Volume: 6 Issue: 1, 163 - 179, 29.05.2017

Abstract

Ahmet Vurgun’un, Millî Tarih Nedir? başlıklı çalışması; konjonktüre göre değerli
veya değersiz görülen millî tarih kavramının ortaya çıkış ve gelişim sürecini
ele alması, “tarih yazımı ve tarih eğitimindeki durumu da göz önüne sermesi
bakımından” önem taşımaktadır. Türkiye’de tarih öğretiminin “iki temel direği”
olarak tanımlanan tarihçiler ve tarih eğitimcileri ile yapılan görüşmelerle
millî tarih üzerine konuşulmuş, bir nevi millî tarihin ülkemizdeki serencamı
ortaya konmaya çalışılmıştır.

References

  • Özbaran, S. (1998). Türkiye’de tarih eğitimi ve ders kitapları üstüne düşünceler. Tarih Eğitimi Ve Tarihte "Öteki" Sorunu. İstanbul: Tarih Vakfı, s. 61-70.
  • Postman N. (2013). Teknopoli: Kültürün teknolojiye teslim oluşu (Çev. Mustafa Emre Yılmaz), 4. Baskı. Ankara: Sentez.
  • Şimşek A. & Satan A. [Haz.] (2011). Milli tarihin inşası. İstanbul: Tarihçi.
  • Tekeli İ. (1998). Tarihyazıcılığı ve öteki kavramı üzerine düşünceler. Tarih Eğitimi Ve Tarihte "Öteki" Sorunu. İstanbul: Tarih Vakfı, s. 2-7.
  • Vurgun, A. (2016). Milli Tarih Nedir? İstanbul: Yeni İnsan.
  • Vurucu İ. (2011). Nominalist aydınların soykütüğü-2: Türk kimliği eksenli bir analiz. Konya: Gençlik.
  • Vurucu İ. (2015). Arafta bir kimlik: Türklük- kimlik, tarih, yurttaşlık. Konya: Kitapmatik.
There are 7 citations in total.

Details

Journal Section Review Articles
Authors

İkbal Vurucu

Publication Date May 29, 2017
Submission Date May 5, 2017
Acceptance Date May 17, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Vurucu, İ. (2017). MİLLİ TARİH NEDİR?. Turkish History Education Journal, 6(1), 163-179.



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT