Bu
araştırma, Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) görev yapan matematik
öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin
farklı illerindeki BİLSEM’lerde matematik öğretmeni olarak görev yapan 13
gönüllü öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizinde içerik analizi
tekniği kullanılmıştır. Verilerinin analiz sürecinde bilimsel geçerliliği
artırmak, kodlamaları sistematik ve pratik hale getirmek için nitel veri
analizinde kullanılan bilgisayar programı NVIVO 11 programından
faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin etkinliklerle ilgili
kapsam ve uygunluk sorunları yaşadıkları; öğrencilerle ilgili ilgisiz/isteksiz
davranma, fiziki ve zihinsel olarak yorgun olma, devamsızlık yapma, uygun olmayan
davranış sergileme gibi sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmeler
BİLSEM’lerin fiziki donanımlarında eksikliklerin olduğunu belirtmiş, BİLSEM’in
amacını farklı yorumlayan velilerle sorun yaşadıklarını, yönergedeki
belirsizlikten dolayı da yönetsel sorunlar yaşadıklarını ifade etmişlerdir.
Öğretmenler çalışma saatlerinden dolayı sosyal, özlük ve maddi konularda da
sorunlar yaşadıklarını vurgulamışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 4 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.