Bu araştırmanın amacı Adnan
Menderes Üniversitesi Sultanhisar Meslek Yüksek Okulu İnsan Kaynakları Programı
derslerinden Çalışma İlişkileri ders programını Metfessel-Michael program
değerlendirme modeli çerçevesinde değerlendirmektir. Nitel araştırma
yaklaşımına dayalı fenomenolojik araştırmada derse yönelik paydaş deneyimleri,
görüşleri ve önerileri görüşme ve gözlemler aracılığıyla toplanmıştır. Elde
edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Çalışmaya 15 öğrenci,
bir yönetici ve iki öğretim elemanı katılmıştır. Çalışma kapsamında
araştırmanın yapıldığı programa ilişkin ülkemizde mevcut durum analiz edilerek dersin
içeriği, gerekliliği ve günümüz iş yaşantısı ile uygunluğu, mesleki gelişime katkısı;
öğrenme-öğretme durumları ile ölçme değerlendirme süreçlerine ilişkin bulgulara
yer verilmiştir. Sonuçlar dersin yer aldığı programa ait çıktıları etkileyen
önemli bir ders olduğunu, öğrenme-öğretme sürecinde aksaklıkların yer aldığını,
derslerde genellikle anlatım tekniğinin kullanıldığını, konuların teorik
olmasının farklı tekniklerle dersin işlenmesini engellediğini ve ölçme
değerlendirmede yalnızca sınavlara yer verildiğini göstermektedir. Çalışmada bu
bulgulara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Program değerlendirme Metfessel Michael Modeli Meslek yüksekokulları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.