Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSE DER REZEPTIONEN DER UNIVERSITÄTS-STUDENTEN IN BEWEGUNG DER KONZEPTE „ERDE UND BODENVERSCHMUTZUNG" MIT METAPHOREN

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 1, 243 - 256, 11.03.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-507204

Öz

Ziel dieser Forschung ist es, mit Hilfe von Metaphern die Wahrnehmungen der Studenten über die Konzepte der "Erde und Bodenverschmutzung" aufzudecken. Die Studiengruppe besteht aus 258 Studenten, die im Frühjahr 2014-2015 an den Fakultäten für Bildungswissenschaften der Universitäten Hacettepe und Gazi studieren. Der Fragebogen bestand aus zwei halbstrukturierten offenen Fragen. In dieser Studie wurden qualitative Forschungsmethoden verwendet, um die Wahrnehmung von Individuen bezüglich eines Falls und die Bedeutungen, die sie auferlegen, aufzudecken. Die Forschungsergebnisse wurden in verschiedenen konzeptionellen Kategorien zu den Forschungsfragen ausgewertet und die Ergebnisse interpretiert. Basierend auf diesen konzeptionellen Kategorien kann gesagt werden, dass Universitätsstudenten ein hohes Bewusstsein für Umweltprobleme haben. Die Ergebnisse der Forschung werden voraussichtlich einen wesentlichen Beitrag zum Verständnis der Wahrnehmungen der Begriffe „Boden und Bodenverschmutzung“ leisten. Darüber hinaus können aus Forschungsergebnissen hergestellte Metaphern als wichtiges Forschungsinstrument zur Erklärung der Begriffe „Erde und Bodenverschmutzung“ verwendet werden.

Kaynakça

  • Apaydın A. (2005). Sanayiden kaynaklanan toprak kirliliğinin araştırılması: Samsun-Tekkeköy bölgesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Armağan, F.,Ö. (2006). İlköğretim 7.-8. sınıf öğrencilerinin çevre eğitimi ile ilgili bilgi düzeyleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arslan, H. O., Çigdemoglu, C., Moseley, C. (2012). A three-tier diagnostic test to assess pre-service teachers’ misconceptions about global warming, greenhouse effect, ozone layer depletion, and acid rain. International Journal of Science Education, 34(11), 1667-1686.
  • Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Atay, E., Altunoğlu, B. D. (2009). Ortaöğretim Öğrencilerin Çevre Risk Algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 01-11.
  • Ayberk H. S. (2007). Toprak Ekosistemlerinde Degredasyon ve Rehabilitasyon Toprak Ekosistemlerinde Degredasyon ve Rehabilitasyon, Ders Notları.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory & Practice), 10(3), 1293-1322.
  • Aydın, F., Coşkun, M. (2011). The Metaphoric Perceptions Of Gifted Students Towards Environment Concept. Scholars Research Lihrary, Archives of Applied Science Research, 3(2), 577-585.
  • Cameron, L., Low, G. (1999). Metaphor. Language Teaching, 33, 77-96.
  • Coşkun, M. (2010). Lise Öğrencilerinin İklim Kavramıyla İlgili Metaforlar. International Periodical For the Languages, 5(3), 919-940.
  • Carroll, J.M., and R.L. Mack. (1999). Metaphor, Computing Systems, And Active Learning, International Journal of Human-Computer Studies, 51.
  • Çalışkan, K., N.(2018). 5. sınıf ortaokul öğrencilerinin hava, su ve toprak kirliliği ile ilgili kavram yanılgılarında anne-babanın rolü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Deniş, H. ve Genç, H. (2007) Çevre Bilimi Dersi Alan ve Almayan Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Çevreye İlişkin Tutumları ve Çevre Bilimi Dersindeki Başarılarının Karşılaştırılması, Mehmet Akif Ersoy Dergisi, 20-26.
  • Doğan, M. (2003). Sanayileşme ve Çevre Sorunları, Erişim Tarihi: 16.04.2018, http://yunus.hacettepe.edu.tr/ doğan/ 4. html.
  • Döş, İ. (2010). Aday Öğretmenlerin Müfettişlik Kavramına İlişkin Metafor Algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 607-629.
  • Ellis, R. & Barkhuizen, G. (2009). Analysing learner language. Oxford: Oxford University Press.
  • Erten, S. (2003). 5. Sınıf Öğrencilerinde Çöplerin Azaltılması Bilincinin Kazandırılmasına Yönelik Bir Öğretim Modeli. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 94-103.
  • Genç, H., Demirkaya, H., Karasakal, G. (2010). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Orman Kavramını Algılamaları: Fenomenografık Bir Araştırma. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi Makufebed, 1, 34-48.
  • Gezer, K., Çokadar, H., Köse, S., Bilen, K. (2006). Lise Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması: Buldan Örneği. Buldan Sempozyumu. Erişim Tarihi: 16.04.2018, http://www.buldansempozyumu.com/kitap/2.oturum/3.pdf.
  • Holman, C. H. (1980). A handbook to literatüre, Indianapolis, IN: Bobbs-Merrill.
  • Karaçal İ. (2008). Toprak verimliliği, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, M., F. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği. Turkish Studies- International Periodical For The Language, Literature and History of Turkish or Türkic. 9(2). 917-931.
  • Köseoğlu, P., Mercan, G. (2016). Üniversite öğrencilerinin hava ve hava kirliliği kavramlarına ilişkin metaforik algıları, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Köseoğlu, P.(2017). An Analysis of University Students’ Perceptions of the Concepts of Water and Water Pollution through Metaphors, Eurasia J. Math., Sci Tech. Ed 2017,13(8), 4343 -4350.
  • Lakoff, G., Johnson, M. (2003). Metaphors we live by Chicago, University of Chicago Press.
  • Levine, P.M. (2005). Metaphorsandımages of classrooms, Erıc: Ej724893.
  • Massengill Shaw, D., Mahlios, M. (2008). Pre-service Teachers’ Metaphors of Teaching and Literacy. Reading Psychology, 29(1).
  • Milles, M. B., Huberman, A.M. (1994). Qualitative data anlysis. London: Sage.
  • Morgan G. (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor. İstanbul: BZD Yayıncılık.
  • Neisser, J.U. (2003). The Swaying Form: Imagination, Metaphor, Embodiment. Phenomenology and the Cognitive Sciences, 2, 27-53.
  • Saban, A. (2004). Entry Level Prospective Classroom Teachers’ Metaphors About The Concept of Teacher. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Schultz, P. W., Shriver, C., Tabanico, J. J., Khazian, A. M. (2004) Implicit Connections with Nature, Journal of Environmental Psychology, 24, 31-42.
  • Seçkin, F., Yalvaç, G., Çetin, T. (2010). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Karikatürler Aracılığıyla Çevre Sorunlarına İlişkin Algıları, International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 77(13), 391-398.
  • Shakespeare, W. (2007). The complete works of William Shakespeare. London: Wordsworth Editions Limited.
  • Tarradellas, J., Bıtten, G. And Rossel, D. (1997). Soil ecotuxicology, Lewis Publishers.
  • Türkoğlu B. (2006).Toprak kirlenmesi ve kirlenmiş toprakların ıslahı (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Yapıcı, E. (2009). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalık ve ilgi düzeylerinin karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Yenice, N., Saracaloğlu, S., Karacaoğlu, C. (2008) The views of the classroom teacher candidates related to the environmental Science course and the environmental sensibility, Asia- Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 9(1).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yob, I., M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Wallace, S. 2001. Guardian Angels and Teachers From Hell: Using Metaphor As a Measure of Schools’ Experiences and Expectations of General National Vocational Qualifications. International Journal of Qualitative Studies in Education, 14(6).
  • Zhang L., Wong M.H. (2007). Environmental Mercury Contamination in China: Sources And Impacts, Environment International.

ANALYSIS OF UNIVERSITY STUDENTS’ PERCEPTIONS TOWARDS “SOIL, SOIL POLLUTION” CONCEPTS WITH METAPHORS

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 1, 243 - 256, 11.03.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-507204

Öz

The aim of this research is to reveal the perceptions of
university students about the concepts of “soil and soil pollution” with the
help of metaphors. The study group consists of 258 students studying in the
Faculties of Education of Hacettepe and Gazi universities during the spring
2014-2015 period. The questionnaire consisted of two semi-structured open-ended
questions. In this study, qualitative research methods were used to reveal the
perceptions of individuals about a case and the meanings that they impose.
Research findings were evaluated in different conceptual categories regarding
the research questions and the results were interpreted. Based on these
conceptual categories, it can be said that university students have a high
awareness of environmental problems. The results obtained from the research are
expected to make significant contributions to the field in understanding the
perceptions of the concepts of “soil and soil pollution”. In addition,
metaphors produced as a result of research can be used as an important research
tool in explaining the concepts of “soil and soil pollution”.

Kaynakça

  • Apaydın A. (2005). Sanayiden kaynaklanan toprak kirliliğinin araştırılması: Samsun-Tekkeköy bölgesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Armağan, F.,Ö. (2006). İlköğretim 7.-8. sınıf öğrencilerinin çevre eğitimi ile ilgili bilgi düzeyleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arslan, H. O., Çigdemoglu, C., Moseley, C. (2012). A three-tier diagnostic test to assess pre-service teachers’ misconceptions about global warming, greenhouse effect, ozone layer depletion, and acid rain. International Journal of Science Education, 34(11), 1667-1686.
  • Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Atay, E., Altunoğlu, B. D. (2009). Ortaöğretim Öğrencilerin Çevre Risk Algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 01-11.
  • Ayberk H. S. (2007). Toprak Ekosistemlerinde Degredasyon ve Rehabilitasyon Toprak Ekosistemlerinde Degredasyon ve Rehabilitasyon, Ders Notları.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory & Practice), 10(3), 1293-1322.
  • Aydın, F., Coşkun, M. (2011). The Metaphoric Perceptions Of Gifted Students Towards Environment Concept. Scholars Research Lihrary, Archives of Applied Science Research, 3(2), 577-585.
  • Cameron, L., Low, G. (1999). Metaphor. Language Teaching, 33, 77-96.
  • Coşkun, M. (2010). Lise Öğrencilerinin İklim Kavramıyla İlgili Metaforlar. International Periodical For the Languages, 5(3), 919-940.
  • Carroll, J.M., and R.L. Mack. (1999). Metaphor, Computing Systems, And Active Learning, International Journal of Human-Computer Studies, 51.
  • Çalışkan, K., N.(2018). 5. sınıf ortaokul öğrencilerinin hava, su ve toprak kirliliği ile ilgili kavram yanılgılarında anne-babanın rolü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Deniş, H. ve Genç, H. (2007) Çevre Bilimi Dersi Alan ve Almayan Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Çevreye İlişkin Tutumları ve Çevre Bilimi Dersindeki Başarılarının Karşılaştırılması, Mehmet Akif Ersoy Dergisi, 20-26.
  • Doğan, M. (2003). Sanayileşme ve Çevre Sorunları, Erişim Tarihi: 16.04.2018, http://yunus.hacettepe.edu.tr/ doğan/ 4. html.
  • Döş, İ. (2010). Aday Öğretmenlerin Müfettişlik Kavramına İlişkin Metafor Algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 607-629.
  • Ellis, R. & Barkhuizen, G. (2009). Analysing learner language. Oxford: Oxford University Press.
  • Erten, S. (2003). 5. Sınıf Öğrencilerinde Çöplerin Azaltılması Bilincinin Kazandırılmasına Yönelik Bir Öğretim Modeli. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 94-103.
  • Genç, H., Demirkaya, H., Karasakal, G. (2010). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Orman Kavramını Algılamaları: Fenomenografık Bir Araştırma. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi Makufebed, 1, 34-48.
  • Gezer, K., Çokadar, H., Köse, S., Bilen, K. (2006). Lise Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması: Buldan Örneği. Buldan Sempozyumu. Erişim Tarihi: 16.04.2018, http://www.buldansempozyumu.com/kitap/2.oturum/3.pdf.
  • Holman, C. H. (1980). A handbook to literatüre, Indianapolis, IN: Bobbs-Merrill.
  • Karaçal İ. (2008). Toprak verimliliği, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, M., F. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği. Turkish Studies- International Periodical For The Language, Literature and History of Turkish or Türkic. 9(2). 917-931.
  • Köseoğlu, P., Mercan, G. (2016). Üniversite öğrencilerinin hava ve hava kirliliği kavramlarına ilişkin metaforik algıları, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Köseoğlu, P.(2017). An Analysis of University Students’ Perceptions of the Concepts of Water and Water Pollution through Metaphors, Eurasia J. Math., Sci Tech. Ed 2017,13(8), 4343 -4350.
  • Lakoff, G., Johnson, M. (2003). Metaphors we live by Chicago, University of Chicago Press.
  • Levine, P.M. (2005). Metaphorsandımages of classrooms, Erıc: Ej724893.
  • Massengill Shaw, D., Mahlios, M. (2008). Pre-service Teachers’ Metaphors of Teaching and Literacy. Reading Psychology, 29(1).
  • Milles, M. B., Huberman, A.M. (1994). Qualitative data anlysis. London: Sage.
  • Morgan G. (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor. İstanbul: BZD Yayıncılık.
  • Neisser, J.U. (2003). The Swaying Form: Imagination, Metaphor, Embodiment. Phenomenology and the Cognitive Sciences, 2, 27-53.
  • Saban, A. (2004). Entry Level Prospective Classroom Teachers’ Metaphors About The Concept of Teacher. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Schultz, P. W., Shriver, C., Tabanico, J. J., Khazian, A. M. (2004) Implicit Connections with Nature, Journal of Environmental Psychology, 24, 31-42.
  • Seçkin, F., Yalvaç, G., Çetin, T. (2010). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Karikatürler Aracılığıyla Çevre Sorunlarına İlişkin Algıları, International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 77(13), 391-398.
  • Shakespeare, W. (2007). The complete works of William Shakespeare. London: Wordsworth Editions Limited.
  • Tarradellas, J., Bıtten, G. And Rossel, D. (1997). Soil ecotuxicology, Lewis Publishers.
  • Türkoğlu B. (2006).Toprak kirlenmesi ve kirlenmiş toprakların ıslahı (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Yapıcı, E. (2009). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalık ve ilgi düzeylerinin karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Yenice, N., Saracaloğlu, S., Karacaoğlu, C. (2008) The views of the classroom teacher candidates related to the environmental Science course and the environmental sensibility, Asia- Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 9(1).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yob, I., M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Wallace, S. 2001. Guardian Angels and Teachers From Hell: Using Metaphor As a Measure of Schools’ Experiences and Expectations of General National Vocational Qualifications. International Journal of Qualitative Studies in Education, 14(6).
  • Zhang L., Wong M.H. (2007). Environmental Mercury Contamination in China: Sources And Impacts, Environment International.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN “TOPRAK VE TOPRAK KİRLİLİĞİ” KAVRAMLARINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFOR İLE ANALİZİ

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 1, 243 - 256, 11.03.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-507204

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin “toprak ve toprak
kirliliği” kavramlarına yönelik algılarını metaforlar yardımı ile ortaya
çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 bahar döneminde, Hacettepe
ve Gazi Üniversiteleri’nin Eğitim Fakülteleri’nde öğrenim gören 258 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış
iki açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Bu kapsamda
araştırmada, bireylerin bir olguya ilişkin algılarını ve yüklediği anlamları
ortaya çıkartmayı amaçladığından nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde gerekli kavramlar ve
değişkenler arası ilişkilere ulaşılması için içerik analiz yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma bulguları, araştırma soruları ile ilgili olarak
farklı kavramsal kategoride değerlendirilerek sonuçlar yorumlanmıştır. Bu
kavramsal kategorilerden yola çıkılarak üniversite öğrencilerinin, çevre
sorunlarına yönelik farkındalıklarının yüksek olduğu söylenebilir. Araştırmadan
elde edilen sonuçların, “toprak ve toprak kirliliği” kavramlarına yönelik
algıları anlamada ve açıklamada alana önemli katkılar getirmesi beklenmektedir.
Ayrıca, araştırma sonucunda üretilen metaforların, “toprak ve toprak kirliliği”
kavramlarını açıklamada, önemli birer araştırma aracı olarak kullanabileceği
düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Apaydın A. (2005). Sanayiden kaynaklanan toprak kirliliğinin araştırılması: Samsun-Tekkeköy bölgesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Armağan, F.,Ö. (2006). İlköğretim 7.-8. sınıf öğrencilerinin çevre eğitimi ile ilgili bilgi düzeyleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arslan, H. O., Çigdemoglu, C., Moseley, C. (2012). A three-tier diagnostic test to assess pre-service teachers’ misconceptions about global warming, greenhouse effect, ozone layer depletion, and acid rain. International Journal of Science Education, 34(11), 1667-1686.
  • Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Atay, E., Altunoğlu, B. D. (2009). Ortaöğretim Öğrencilerin Çevre Risk Algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 01-11.
  • Ayberk H. S. (2007). Toprak Ekosistemlerinde Degredasyon ve Rehabilitasyon Toprak Ekosistemlerinde Degredasyon ve Rehabilitasyon, Ders Notları.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory & Practice), 10(3), 1293-1322.
  • Aydın, F., Coşkun, M. (2011). The Metaphoric Perceptions Of Gifted Students Towards Environment Concept. Scholars Research Lihrary, Archives of Applied Science Research, 3(2), 577-585.
  • Cameron, L., Low, G. (1999). Metaphor. Language Teaching, 33, 77-96.
  • Coşkun, M. (2010). Lise Öğrencilerinin İklim Kavramıyla İlgili Metaforlar. International Periodical For the Languages, 5(3), 919-940.
  • Carroll, J.M., and R.L. Mack. (1999). Metaphor, Computing Systems, And Active Learning, International Journal of Human-Computer Studies, 51.
  • Çalışkan, K., N.(2018). 5. sınıf ortaokul öğrencilerinin hava, su ve toprak kirliliği ile ilgili kavram yanılgılarında anne-babanın rolü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Deniş, H. ve Genç, H. (2007) Çevre Bilimi Dersi Alan ve Almayan Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Çevreye İlişkin Tutumları ve Çevre Bilimi Dersindeki Başarılarının Karşılaştırılması, Mehmet Akif Ersoy Dergisi, 20-26.
  • Doğan, M. (2003). Sanayileşme ve Çevre Sorunları, Erişim Tarihi: 16.04.2018, http://yunus.hacettepe.edu.tr/ doğan/ 4. html.
  • Döş, İ. (2010). Aday Öğretmenlerin Müfettişlik Kavramına İlişkin Metafor Algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 607-629.
  • Ellis, R. & Barkhuizen, G. (2009). Analysing learner language. Oxford: Oxford University Press.
  • Erten, S. (2003). 5. Sınıf Öğrencilerinde Çöplerin Azaltılması Bilincinin Kazandırılmasına Yönelik Bir Öğretim Modeli. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 94-103.
  • Genç, H., Demirkaya, H., Karasakal, G. (2010). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Orman Kavramını Algılamaları: Fenomenografık Bir Araştırma. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi Makufebed, 1, 34-48.
  • Gezer, K., Çokadar, H., Köse, S., Bilen, K. (2006). Lise Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması: Buldan Örneği. Buldan Sempozyumu. Erişim Tarihi: 16.04.2018, http://www.buldansempozyumu.com/kitap/2.oturum/3.pdf.
  • Holman, C. H. (1980). A handbook to literatüre, Indianapolis, IN: Bobbs-Merrill.
  • Karaçal İ. (2008). Toprak verimliliği, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, M., F. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği. Turkish Studies- International Periodical For The Language, Literature and History of Turkish or Türkic. 9(2). 917-931.
  • Köseoğlu, P., Mercan, G. (2016). Üniversite öğrencilerinin hava ve hava kirliliği kavramlarına ilişkin metaforik algıları, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Köseoğlu, P.(2017). An Analysis of University Students’ Perceptions of the Concepts of Water and Water Pollution through Metaphors, Eurasia J. Math., Sci Tech. Ed 2017,13(8), 4343 -4350.
  • Lakoff, G., Johnson, M. (2003). Metaphors we live by Chicago, University of Chicago Press.
  • Levine, P.M. (2005). Metaphorsandımages of classrooms, Erıc: Ej724893.
  • Massengill Shaw, D., Mahlios, M. (2008). Pre-service Teachers’ Metaphors of Teaching and Literacy. Reading Psychology, 29(1).
  • Milles, M. B., Huberman, A.M. (1994). Qualitative data anlysis. London: Sage.
  • Morgan G. (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor. İstanbul: BZD Yayıncılık.
  • Neisser, J.U. (2003). The Swaying Form: Imagination, Metaphor, Embodiment. Phenomenology and the Cognitive Sciences, 2, 27-53.
  • Saban, A. (2004). Entry Level Prospective Classroom Teachers’ Metaphors About The Concept of Teacher. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Schultz, P. W., Shriver, C., Tabanico, J. J., Khazian, A. M. (2004) Implicit Connections with Nature, Journal of Environmental Psychology, 24, 31-42.
  • Seçkin, F., Yalvaç, G., Çetin, T. (2010). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Karikatürler Aracılığıyla Çevre Sorunlarına İlişkin Algıları, International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 77(13), 391-398.
  • Shakespeare, W. (2007). The complete works of William Shakespeare. London: Wordsworth Editions Limited.
  • Tarradellas, J., Bıtten, G. And Rossel, D. (1997). Soil ecotuxicology, Lewis Publishers.
  • Türkoğlu B. (2006).Toprak kirlenmesi ve kirlenmiş toprakların ıslahı (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Yapıcı, E. (2009). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalık ve ilgi düzeylerinin karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Yenice, N., Saracaloğlu, S., Karacaoğlu, C. (2008) The views of the classroom teacher candidates related to the environmental Science course and the environmental sensibility, Asia- Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 9(1).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yob, I., M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Wallace, S. 2001. Guardian Angels and Teachers From Hell: Using Metaphor As a Measure of Schools’ Experiences and Expectations of General National Vocational Qualifications. International Journal of Qualitative Studies in Education, 14(6).
  • Zhang L., Wong M.H. (2007). Environmental Mercury Contamination in China: Sources And Impacts, Environment International.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eda Gürlen 0000-0002-1719-9840

Pınar Köseoğlu 0000-0002-6222-7978

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürlen, E., & Köseoğlu, P. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN “TOPRAK VE TOPRAK KİRLİLİĞİ” KAVRAMLARINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFOR İLE ANALİZİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 243-256. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-507204