Bu araştırmada,
Akılcı-Duygusal-Davranışçı Terapiye (ADDT) dayalı psiko-eğitim
programının çocukların saldırganlık düzeylerine etkisi incelenmiştir.
Araştırmada ön test, son test ölçümlü yarı deneysel desen kullanılmıştır.
Çalışma grubu ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenimlerine devam eden
Saldırganlık Ölçeği’nden (SÖ) ortalamanın bir standart sapma (ss=3,62) üzerinde puan alan öğrencilerden
oluşturulmuştur. Deney grubuna (n=8) dokuz oturumluk saldırgan davranışların
azaltılmasına yönelik bir psiko-eğitim uygulanırken, kontrol grubu (n=8) ile
herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre
psiko-eğitim programının; çocukların saldırganlık düzeylerinin azalmasında, bir
anlamda öfkelerini kontrol etme ve saldırgan olmayan yollarla ifade etme
becerilerini kazandırmada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu
sonuçlar ilgili alan yazını destekler niteliktedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 1 |