Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Metaforik Algıları

Yıl 2023, , 837 - 852, 29.10.2023
https://doi.org/10.38151/akef.2023.87

Öz

Bu araştırmanın amacı, ortaokul düzeyi Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Bu amaçla öğrencilere “Uzaktan eğitim … gibidir; çünkü …” cümlesi sunularak tamamlamaları istenmiştir. Araştırma 2022 yılının ikinci yarısında farklı illerden ortaokul düzeyindeki 152 BİLSEM öğrencisi ile tamamlanmıştır. Uygun örnekleme yoluyla katılımcı belirleme tekniğinin benimsendiği çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda uzaktan eğitim sürecinin BİLSEM öğrencilerinde oluşturduğu duygu, düşünce ve eleştirilerin hangi metaforlarla ortaya koyuldukları belirlenmiştir. Metafor ifadelerinin olumlu ve olumsuz yönde seyretmesine dayanılarak metaforlar “Dezavantajlarıyla Uzaktan Eğitim” ve “Avantajlarıyla Uzaktan Eğitim” olmak üzere cevaplanma yüzdelik oranları sırasına göre iki ana temada toplanmıştır. Dezavantajlarıyla uzaktan eğitim ana teması kavramsal olarak “Sıkıcı Özellikleriyle Uzaktan Eğitim”, “Zorlayıcı Yönleriyle Uzaktan Eğitim”, “Örtemediği Eksikliklerle Uzaktan Eğitim”, “Yapaylıktan Uzaklaşamayan Uzaktan Eğitim” ve “Belirsizlik Hissi Yaşatmasıyla Uzaktan Eğitim” alt temalarına ayrılmıştır. Avantajlarıyla uzaktan eğitim teması ise “Okul Görevini Üstlenen Uzaktan Eğitim”, “Sağlıklı Kalabilme Aracı Uzaktan Eğitim”, “Faydalı Yönleriyle Uzaktan Eğitim” ve “Eğlence Kaynağı Uzaktan Eğitim” olmak üzere alt temalara ayrılmıştır. Farklı sınıf seviyelerinde ve farklı yetenek özelliklerinde bulunan BİLSEM öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecinde derinden etkilendikleri ve bu süreçle baş etmede büyük çaba göstermek durumunda kaldıkları aktarılan metaforlar aracılığıyla görülmüştür. Aynı zamanda öğrencilerin zorunlu olarak tercih edilen acil uzaktan eğitime karşı zıt yönlerde seyredebilen algı ve tutumlar geliştirdiklerine yönelik izlenim edinilmiştir.

Kaynakça

  • Abakumova I., Bakaeva I., Grishina A., Dyakova E. (2019). Active learning technologies in distance education of gifted students, International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 7(1). 85–94. https://doi.org/10.5937/ijcrsee1901085A
  • Akdemir, S. (2023). Kovid-19 Pandemi Sürecinde İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin ‘Okul’Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 16-28. https://doi.org/10.38151/akef.2023.42
  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(2), 497-522. https://doi.org/10.30964/auebfd.822101
  • Alshehri, A.H.A. (2022). Impact of online learning on gifted students. International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology (IJEMST), 10(4), 849-867. https://doi.org/10.46328/ijemst.2641
  • Atmaca, S. (2023). Designing Extra-curricular Activities: An Intervention Research. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 250-275. https://doi.org/10.38151/akef.2023.53
  • Aydın Ceran, S. ve Ergül, E. (2022). Disadvantaged Students in the Distance Education: An Analysis Specific to Science Lesson. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 282-296. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akef/issue/72486/1179398
  • Bağrıaçık Yılmaz, A. (2019). Distance and face-to-face students’ perceptions towards distance education: A comparative metaphorical study. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(1), 191-207. https://doi.org/10.17718/tojde.522705
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-14.
  • Bekdaş, M. ve Karaoğulları, N. (2021). Determining the perceptions of secondary school students about distance education in the pandemic process through metaphors. Erciyes Journal of Education, 5(2), 161-178. https://doi.org/10.32433/eje.902102
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Kovid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23. https://doi.org/10.29065/usakead.777652
  • Bozkurt, A. and Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 21.Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakır, E. ve Er, E. (2022). Uzaktan eğitime yönelik ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi üzerine nitel bir çalışma: Metaforik algıların incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 162-175. https://doi.org/10.21733/ibad.1117173
  • Çitil, M. (2018). Türkiye’de Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Politikalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47(1), 143-172.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E. ve Özaydın Özkara, B. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algıları: Bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 39-59. https://doi.org/10.17943/etku.310168
  • Çokyaman, M. ve Ünal, M. (2021). Öğrenci ve öğretmenlerin Koronavirüs (Kovid- 19) salgını dönemindeki uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 18 (Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı), 1684-1715. https://doi.org/10.26466/opus.913396.
  • Doğan, Ü. ve Doğan, A. (2021). Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 12-23.
  • Fisher, C., Dwyer, D. C. and Yocam, K. (1996). Education and Technology: Reflections on Computing in Classrooms. Jossey-Bass Publishers, 350 Sansome St, Fifth Floor, San Francisco, CA 94104.
  • Fraenkel, J. R. and Wallen, N. E. (2003). Observation and interviewing. How to design and evaluate research in education, 5, 455-463.
  • Goldin, C. and Katz, L. F. (2010). The race between education and technology. Harvard University Press.
  • Gürbüz, M. (2022). Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerin Salgın Döneminde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Süreci Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(233) , 443-460. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788016
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. and Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review.10 Ekim 2022 tarihinde https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergencyremote-teaching-and-online-learning adresinden erişildi.
  • İrani, T., R. Telg., C. Scherler and M. Harrington. (2003). Personality type and its relationship to distance education students' course perceptions and performance. Quarterly Review of Distance Education, 4(4), 445-453.
  • Kaban, A. (2021). Determining Teachers', Students', and Parents' Perceptions of Distance Education through Metaphors. International Journal of Research in Education and Science, 7(1), 245-264. https://doi.org/10.46328/ijres.1316
  • Karakuş, N. ve Karacaoğlu, M. Ö. (2021). Uzaktan eğitime yakından bakış: Bir metafor çalışması. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö10), 44-62. https://doi.org/10.29000/rumelide.1009038.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44486
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş., & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787959
  • Miles, M, B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özan, M. B., Karagözoğlu, A. A. ve Yapıcı, Z. (2021). Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin KOVİD-19 Salgını Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi. Turkish Journal of Educational Studies, 8(3), 319-342. https://doi.org/10.33907/turkjes.933298
  • Özbek, R. İ. ve Kılıç, R. (2018). Sağlık ve eğitim hizmetleri ile ekonomik büyüme ilişkisi: OECD ülkeleri uygulaması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(2), 369-391.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the Ministry of National Education in the times of KOVİD-19 pandemic in Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Özer, M. ve Suna, H. E. (2020). KOVİD-19 pandemic and education. Reflections on the pandemic in the future of the world, 157-178.
  • Raja, R., & Nagasubramani, P. C. (2018). Impact of modern technology in education. Journal of Applied and Advanced Research, 3(1), 33-35. https://dx.doi.org/10.21839/jaar.2018.v3S1.165
  • Sever, D., Atilgan, G. ve Atilgan, Y. O. (2021). The Perceptions of Gifted Students about Distance Education: A Metaphor Analysis. International Technology and Education Journal, 5(2), 55-66.
  • Stern, J. (2000). Metaphor in context. mit Press.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2023). Türkiye'de Deprem Sonrası Çevrimiçi Öğrenmenin Vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 125-136. https://doi.org/10.32329/uad.1268747
  • Topal Altındiş, Z. (2022). BİLSEM Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Metaforik Algıları. Turkish Academic Research Review, 7(3), 576-603. https://doi.org/10.30622/tarr.1103831
  • UNESCO. (2020). Startling digital divides in distance learning emerge. UNESCO.10 Ekim 2022 tarihinde https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge adresinden erişildi.
  • Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J. and Jiang, F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the KOVİD-19 outbreak. Lancet, 395(10228), 945-947. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30547-X
  • Yaşdal, B. ve Tulunay-Ateş, Ö. (2022). Ortaokul öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik metafor algıları. Sivas Cumhuriyet University Educational Sciences Institute Journal, 1(2), 85-97.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 446.

Metaphorical Perceptions of Art and Science Center Students on the Concept of Distance Education

Yıl 2023, , 837 - 852, 29.10.2023
https://doi.org/10.38151/akef.2023.87

Öz

The aim of this research is to reveal the perceptions of secondary school Art and Science Center (BİLSEM) students towards distance education through metaphors. For this purpose, “Distance education is like …; because ..." sentence was presented and they were asked to complete it. The research was completed in the second half of 2022 with 152 BİLSEM students at secondary school level from different provinces. The phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the study, in which the participant identification technique through convenient sampling was adopted. As a result of the content analysis, it was determined with which metaphors the emotions, thoughts and criticisms created by the distance education process in BİLSEM students were put forward. Based on the positive and negative aspects of the metaphor expressions, the metaphors were grouped under two main themes: "Distance Education with Its Disadvantages" and "Distance Education with Its Advantages", in order of response percentages. The main theme of distance education with its disadvantages is conceptually divided into sub-themes "Distance Education with its Boring Features", "Distance Education with its Challenging Aspects", "Distance Education with its Uncovered Deficiencies", "Distance Education That Can't Move Away From Artificiality" and "Distance Education with a Feeling of Uncertainty". The theme of distance education with its advantages, on the other hand, is divided into sub-themes as "Distance Education Undertaking the Duty of School", "Distance Education as a Means of Staying Healthy", "Distance Education with Beneficial Aspects" and "Distance Education as a Resource of Entertainment". It has been seen through the metaphors that BİLSEM students, who are at different grade levels and with different abilities, are deeply affected by the distance education process and have to make great efforts to cope with this process. At the same time, it has been observed that the students develop perceptions and attitudes that can go in opposite directions against the compulsory emergency distance education.

Kaynakça

  • Abakumova I., Bakaeva I., Grishina A., Dyakova E. (2019). Active learning technologies in distance education of gifted students, International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 7(1). 85–94. https://doi.org/10.5937/ijcrsee1901085A
  • Akdemir, S. (2023). Kovid-19 Pandemi Sürecinde İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin ‘Okul’Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 16-28. https://doi.org/10.38151/akef.2023.42
  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(2), 497-522. https://doi.org/10.30964/auebfd.822101
  • Alshehri, A.H.A. (2022). Impact of online learning on gifted students. International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology (IJEMST), 10(4), 849-867. https://doi.org/10.46328/ijemst.2641
  • Atmaca, S. (2023). Designing Extra-curricular Activities: An Intervention Research. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 250-275. https://doi.org/10.38151/akef.2023.53
  • Aydın Ceran, S. ve Ergül, E. (2022). Disadvantaged Students in the Distance Education: An Analysis Specific to Science Lesson. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 282-296. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akef/issue/72486/1179398
  • Bağrıaçık Yılmaz, A. (2019). Distance and face-to-face students’ perceptions towards distance education: A comparative metaphorical study. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(1), 191-207. https://doi.org/10.17718/tojde.522705
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-14.
  • Bekdaş, M. ve Karaoğulları, N. (2021). Determining the perceptions of secondary school students about distance education in the pandemic process through metaphors. Erciyes Journal of Education, 5(2), 161-178. https://doi.org/10.32433/eje.902102
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Kovid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23. https://doi.org/10.29065/usakead.777652
  • Bozkurt, A. and Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 21.Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakır, E. ve Er, E. (2022). Uzaktan eğitime yönelik ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi üzerine nitel bir çalışma: Metaforik algıların incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 162-175. https://doi.org/10.21733/ibad.1117173
  • Çitil, M. (2018). Türkiye’de Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Politikalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47(1), 143-172.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E. ve Özaydın Özkara, B. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algıları: Bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 39-59. https://doi.org/10.17943/etku.310168
  • Çokyaman, M. ve Ünal, M. (2021). Öğrenci ve öğretmenlerin Koronavirüs (Kovid- 19) salgını dönemindeki uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 18 (Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı), 1684-1715. https://doi.org/10.26466/opus.913396.
  • Doğan, Ü. ve Doğan, A. (2021). Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 12-23.
  • Fisher, C., Dwyer, D. C. and Yocam, K. (1996). Education and Technology: Reflections on Computing in Classrooms. Jossey-Bass Publishers, 350 Sansome St, Fifth Floor, San Francisco, CA 94104.
  • Fraenkel, J. R. and Wallen, N. E. (2003). Observation and interviewing. How to design and evaluate research in education, 5, 455-463.
  • Goldin, C. and Katz, L. F. (2010). The race between education and technology. Harvard University Press.
  • Gürbüz, M. (2022). Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerin Salgın Döneminde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Süreci Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(233) , 443-460. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788016
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. and Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review.10 Ekim 2022 tarihinde https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergencyremote-teaching-and-online-learning adresinden erişildi.
  • İrani, T., R. Telg., C. Scherler and M. Harrington. (2003). Personality type and its relationship to distance education students' course perceptions and performance. Quarterly Review of Distance Education, 4(4), 445-453.
  • Kaban, A. (2021). Determining Teachers', Students', and Parents' Perceptions of Distance Education through Metaphors. International Journal of Research in Education and Science, 7(1), 245-264. https://doi.org/10.46328/ijres.1316
  • Karakuş, N. ve Karacaoğlu, M. Ö. (2021). Uzaktan eğitime yakından bakış: Bir metafor çalışması. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö10), 44-62. https://doi.org/10.29000/rumelide.1009038.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44486
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş., & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787959
  • Miles, M, B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özan, M. B., Karagözoğlu, A. A. ve Yapıcı, Z. (2021). Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin KOVİD-19 Salgını Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi. Turkish Journal of Educational Studies, 8(3), 319-342. https://doi.org/10.33907/turkjes.933298
  • Özbek, R. İ. ve Kılıç, R. (2018). Sağlık ve eğitim hizmetleri ile ekonomik büyüme ilişkisi: OECD ülkeleri uygulaması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(2), 369-391.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the Ministry of National Education in the times of KOVİD-19 pandemic in Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Özer, M. ve Suna, H. E. (2020). KOVİD-19 pandemic and education. Reflections on the pandemic in the future of the world, 157-178.
  • Raja, R., & Nagasubramani, P. C. (2018). Impact of modern technology in education. Journal of Applied and Advanced Research, 3(1), 33-35. https://dx.doi.org/10.21839/jaar.2018.v3S1.165
  • Sever, D., Atilgan, G. ve Atilgan, Y. O. (2021). The Perceptions of Gifted Students about Distance Education: A Metaphor Analysis. International Technology and Education Journal, 5(2), 55-66.
  • Stern, J. (2000). Metaphor in context. mit Press.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2023). Türkiye'de Deprem Sonrası Çevrimiçi Öğrenmenin Vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 125-136. https://doi.org/10.32329/uad.1268747
  • Topal Altındiş, Z. (2022). BİLSEM Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Metaforik Algıları. Turkish Academic Research Review, 7(3), 576-603. https://doi.org/10.30622/tarr.1103831
  • UNESCO. (2020). Startling digital divides in distance learning emerge. UNESCO.10 Ekim 2022 tarihinde https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge adresinden erişildi.
  • Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J. and Jiang, F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the KOVİD-19 outbreak. Lancet, 395(10228), 945-947. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30547-X
  • Yaşdal, B. ve Tulunay-Ateş, Ö. (2022). Ortaokul öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik metafor algıları. Sivas Cumhuriyet University Educational Sciences Institute Journal, 1(2), 85-97.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 446.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahmet Kurnaz 0000-0003-1134-8689

Canan Şentürk Barışık 0000-0003-2353-6011

Hamza Kaynar 0000-0002-4490-551X

Erken Görünüm Tarihi 22 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2023
Kabul Tarihi 7 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Kurnaz, A., Şentürk Barışık, C., & Kaynar, H. (2023). Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Metaforik Algıları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 837-852. https://doi.org/10.38151/akef.2023.87

28981289802580829733