Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Mavi Bisiklet Filminin Çocuk Temsili Bağlamında İncelenmesi

Yıl 2019, Sayı: 42, 274 - 283, 26.03.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.463447

Öz














Sinemayı içinde bulunduğu toplumdan ayrı düşünmek
olanaksızdır.  Sinema bulunduğu toplumda,
o toplumun ekonomik, siyasi, kültürel öğelerinin etkisiyle var olmaktadır. Türk
sineması 2000 yılından sonra
Türkiye’de oluşan değişimler sonucunda yeni bir arayış içine girmiştir.  Türk sineması bağımsız filmlerin ülkeye
getirdiği ödüller ile dünyaya kendini tanıtmaya çalışmaktadır. Türk yönetmenler
tarafından sıkça kullanılan çocuk kahramanlar gözünden anlatılan film
örnekleriyle,
Mavi Bisiklet filminin çocuk imgesi bağlamında incelenmesi
yapılmıştır.
Mavi Bisiklet filminde kullanılan sinema dili, çocuk oyuncuların
kendi hayatlarından kesitler şeklinde sunulan oyunculuk deneyimleri ve sade
anlatı yapısı filmin seyirciye başarılı bir şekilde aktarılmasını sağlamıştır.
Tüm bunların sonucunda
Mavi Bisiklet filminin başarısının nedeni ve yönetmenin çocuk
imgesini sinema diline nasıl yansıttığı incelenmiş ve Ümit Köreken’in filminin
analizi yapılmıştır. 


Kaynakça

  • 6. Seans. (2016, 19 Aralık). Ümit Köreken Mavi Bisiklet filmi söyleşisi [Video]. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=KM4lqiL9d3A
  • Düzcan, B. (2017). Yeni Türkiye sinemasında yetişkinliğe geçiş: Sivas ve hayat var filmlerinde cinsiyet, güç ve oyun. Akdeniz İletişim Dergisi, 144-158.
  • Gezer, S. (2016). Varlığın içkinliğinden türeyen hayat fikri: Abbas Kiarostami, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz sinemalarına bakış. Sine Filozofi, 1(1), 62-67.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Mavi Bisiklet Şiiri. (t.y.). Erişim Adresi: https://www.edebiyatdefteri.com/siir/881492/mavi-bisiklet.html
  • Mavi Bisiklet/Blue Bicycle (2016, 7 Nisan). İstanbul Kültür Sanat Vakfı Ümit Köreken Mavi Bisiklet filmi söyleşisi [Video]. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=8eJWYkCgnF4
  • Sevinç, Z. (2014). 2000 sonrası yeni Türk sineması üzerine yapısal bir inceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 97-118.
  • Sözen, M. (2012). İran yeni dalga sinemasında varoluşsal temalar ve yönelimler. Selçuk İletişim Dergisi, 7 (3), 218-233.
  • Tapper, R. (2007). Yeni İran sineması: siyaset, temsil ve kimlik (K. Sarısözen, Çev.) İstanbul: Kapı Yayınları.
  • Uğur, U. (2017). İran yeni dalga sineması ve Majid Majidi’nin “Cennetin Çocukları” filmi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 333-342.
  • Yaghmoorala, M. V. (2013). Majid Majidi filmlerinde sosyal ve kültürel anlatı yapısı (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez no: 337422).

The Analysis of Mavi Bisiklet (Blue Bicycle, 2016) in the Context of The Representation of Child

Yıl 2019, Sayı: 42, 274 - 283, 26.03.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.463447

Öz

It is impossible to consider cinema separately
from the very society in which cinema is located. Cinema comes into existence
in a society via the influence of economic, political and cultural
elements comprised by that society. Turkish cinema has embarked on a new
quest as a result of the changes in Turkey after 2000. The analysis of the
movie Blue Bicycle was made in the context of child image, together with some
example films that are told from the perspectives of child heroes, who are
frequently applied by Turkish directors. The cinematic narrative applied in the
movie, Blue Bicycle, the children's acting experiences as real-life sections,
and the plain story structure ensured that the movie was successfully
transferred to the audience. As a result, the reason why the movie has succeeded,
how the director has projected child image on cinematic narrative are analyzed,
and the analysis of Ümit Köreken's movie was made.

Kaynakça

  • 6. Seans. (2016, 19 Aralık). Ümit Köreken Mavi Bisiklet filmi söyleşisi [Video]. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=KM4lqiL9d3A
  • Düzcan, B. (2017). Yeni Türkiye sinemasında yetişkinliğe geçiş: Sivas ve hayat var filmlerinde cinsiyet, güç ve oyun. Akdeniz İletişim Dergisi, 144-158.
  • Gezer, S. (2016). Varlığın içkinliğinden türeyen hayat fikri: Abbas Kiarostami, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz sinemalarına bakış. Sine Filozofi, 1(1), 62-67.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Mavi Bisiklet Şiiri. (t.y.). Erişim Adresi: https://www.edebiyatdefteri.com/siir/881492/mavi-bisiklet.html
  • Mavi Bisiklet/Blue Bicycle (2016, 7 Nisan). İstanbul Kültür Sanat Vakfı Ümit Köreken Mavi Bisiklet filmi söyleşisi [Video]. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=8eJWYkCgnF4
  • Sevinç, Z. (2014). 2000 sonrası yeni Türk sineması üzerine yapısal bir inceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 97-118.
  • Sözen, M. (2012). İran yeni dalga sinemasında varoluşsal temalar ve yönelimler. Selçuk İletişim Dergisi, 7 (3), 218-233.
  • Tapper, R. (2007). Yeni İran sineması: siyaset, temsil ve kimlik (K. Sarısözen, Çev.) İstanbul: Kapı Yayınları.
  • Uğur, U. (2017). İran yeni dalga sineması ve Majid Majidi’nin “Cennetin Çocukları” filmi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 333-342.
  • Yaghmoorala, M. V. (2013). Majid Majidi filmlerinde sosyal ve kültürel anlatı yapısı (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez no: 337422).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömür Yıldırım 0000-0002-1472-5876

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 25 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Yıldırım, Ö. (2019). Mavi Bisiklet Filminin Çocuk Temsili Bağlamında İncelenmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(42), 274-283. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.463447

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.