Odak ve Kapsam
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Alanlarında kuram ve uygulama alanlarına yönelik, eğitim alanına katkıda bulunan özgün araştırma makalelerini, denemeleri/derlemeleri ve çevirileri yayınlayan bilimsel hakemli bir dergidir. Dergi yılda iki kez (Haziran ve Aralık) yayınlanır. Dergi Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılmış makaleleri kabul etmektedir.
Dergide, aşağıda verilen alanlarda yapılmış kuramsal veya uygulamalı çalışmalar yayınlanmaktadır: Eğitim Yönetimi, Eğitim Denetimi; Eğitim Felsefesi, Eğitim Tarihi ve Politikaları; Psikolojik Danışma ve Rehberlik; Erken Çocukluk Eğitimi, Okul öncesi Eğitimi; Özel Eğitim; Yetişkin Eğitimi; Mesleki ve Teknik Eğitim, Halk Eğitimi, Yaşam Boyu Öğrenme, Eğitim Hukuku, Eğitim Ekonomisi, Eğitim Tarihi, Eğitim Felsefesi, Öğretim Süreçleri, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Eğitimde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri; Eğitim Teknolojisi; Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme; Fen Eğitimi; Matematik Eğitimi, Kimya Eğitimi, Biyoloji Eğitimi, Fizik Eğitimi, Güzel Sanatlar Eğitimi; Müzik Eğitimi, Resim İş Eğitimi, Beden Eğitimi; Sınıf Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi; Türkçe Eğitimi; Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Felsefe Eğitimi, Coğrafya Eğitimi, Tarih Eğitimi, Yabancı Dil Eğitimi ve Uygulamalı Dilbilim.
Derginin hedef kitlesini akademisyenler, eğitimciler, öğretmenler, öğretmen adayları, öğrenciler, yöneticiler ve eğitim çalışanları oluşturmaktadır.
Dergide yayınlanan yazıların içeriğinden yazarlar sorumludur.
Yayınlama Ücreti
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, aday makale gönderimi, değerlendirme süreci ve yayınlanma aşamasında herhangi bir gerekçe ile yazarlardan hiçbir ücret talep etmemektedir. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi açık erişimi destekleyen akademik bir dergidir.
Değerlendirme süreci
Dergiye gönderilen makaleler iki hakem tarafından incelenir. İhtiyaç olması durumunda editörün ikiden fazla hakeme çıkma hakkı vardır. Bir yazının yayımlanması için her iki hakemden de yayımlanabilir raporu alması gerekmektedir. Değerlendirme sürecinde, hakemler yazar(lar)ın, yazar(lar)hakemlerin, bir hakem diğer hakemlerin kimler olduğunu bilmez (kör hakemlik).Cümle sonunda ise atıf
Tek yazar ise (Küçükoğlu, 2016)
İki yazarlı ise (Okumuş & Engin, 2020)
Üç ve üzeri yazarlı ise (Okumuş vd. 2020)
Üç ve üzeri yazarlı makalelerde atıfın ilk geçtiği yerde de ilk yazarın soyadı ve vd. şeklinde yazılmalıdır.
Metin içinde birden fazla kaynağa; yayın yılına göre değil, yazar adlarının alfabetik önceliğine göre atıfta bulunulur:
(Doymuş, 2007; Şimşek & Doymuş, 2008; Yılmaz, 2011)
Aynı yazarın aynı tarihli birden fazla eserine atıf yapılacaksa yayın tarihine bir harf eklenerek ayrım sağlanır.
(Yılmaz, 2015a)
(Yılmaz, 2015b).
Kurum yazarlığı: İlk göndermede kurumun açık adı, yanında kısaltması ve tarih verilir.
(Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu [TÜBİTAK], 2015)
Kaynaklarda
• Makaleler (DOI numarası yoksa):
Adadan, E., Trundle, K. C., & Irving, K. E. (2010). Exploring grade 11 students’ conceptual pathways of the particulate nature of matter in the context of multi representational instruction. Journal of Research in Science Teaching, 47(8), 1004-1035.
• Makaleler (DOI numarası varsa):
Okumuş, S. (2020). Argümantasyon destekli işbirlikli öğrenme modelinin akademik başarıya, eleştirel düşünme eğilimine ve sosyobilimsel konulara yönelik tutuma etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 269-293. https://doi.org/10.7822/omuefd.5704179
• Kitap
Billstein, R., Libeskind, S., & Lott, J. W. (1993). A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers (5th ed.). New York: Addison-Wesley.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
• Editörlü kitapta bölüm: (Doi varsa belirtilmelidir)
Aron, L., Botella, M., & Lubart, T. (2019). Culinary arts: Talent and their development. In R. F. Subotnik, P. Olszewski-Kubilius, & F. C. Worrell (Eds.), The psychology of high performance: Developing human potential into domain-specific talent (pp. 345–359). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000120-016
Dillard, J. P. (2020). Currents in the study of persuasion. In M. B. Oliver, A. A. Raney, & J. Bryant (Eds.), Media effects: Advances in theory and research (4th ed., pp. 115–129). Routledge.
Karademir, A. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin özellikleri. A. Yıldırım (Ed.), Erken çocukluk eğitimine giriş (1. baskı, s. 164-188) içinde. Ankara: Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786052419625
• Kurum ve kuruluş tarafından hazırlanan raporlar:
Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Görsel sanatlar dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018120204014821-gorsel%20sanatlar%20dop%20(2).pdf
• Yüksek lisans ve doktora tezleri:
Yayınlanmamış tezler:
Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Unpublished doctoral dissertation]. University of Virginia.
Yayınlanmış tezler:
Kutu, H. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda kimya” ünitesinin öğretimi (Tez No. 299754) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
• Konferans ve sempozyum sunumları:
Çalık, M., & Ayas, A. (2002, 29-31 Mayıs). Öğrencilerin bazı kimya kavramlarını anlama seviyelerinin karşılaştırılması [Konferans sunumu]. 2000’li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye.
Ozan, C., & Kıncal, R. Y. (2016, 27-30 Ekim). Biçimlendirici değerlendirmenin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi [Sözlü bildiri]. 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya.
• Web sayfaları:
Scientific American (n.d.) What is 'fuzzy logic'? Are there computers that are inherently fuzzy and do not apply the usual binary logic? Retrieved April 26, 2020, from https://www.scientificamerican.com/article/what-is-fuzzy-logic-are-t/
Extended abstract: İngilizce uzun özet bölümüdür. Makalenin kaynaklar bölümünden sonra “Extended Abstract” başlığı altında geniş bir İngilizce özet bulunmalıdır. “Extended Abstract” 750-1000 sözcükten oluşmalı, Purpose, Method, Results, Discussion, Conclusion and Suggestions bölümlerini içermeli ve atıf içermemelidir. İngilizce özet dergiye gönderilmeden önce dil bilgisi hatası içermemesi için alanda uzman biri tarafından kontrol edilmelidir.
Sayfa Düzenlemesi Düzeltme sistemleri
1. Microsoft Değişiklikleri İzle özelliği ile Menü çubuğundaki araçlar sekmesinde "Değişiklikleri İzle" etkinleştirilerek, kopya dizgisini yapan kişi değişiklikler yapar. Eklediği metinler veya sildiği metinler farklı renk ile gösterilir. Değiştirilen belge editöre sunulmak üzere sisteme yüklenir. Editör değişiklikleri inceleyip, yazarın görüşüne sunabilir. Editör ve yazar uygun gördükleri değişiklikleri normal biçime getirirler ve ek düzeltmeleri var ise, Değişiklikleri İzle özelliği ile farklı renklerde olmak üzere, metine eklerler. Metinde köşeli parantez içinde sorular var ise yazar mutlaka bu soruların yanıtını ilgili köşeli parantez içine yazmalıdır. Sayfa düzenleme ekibinden gelen sorular makalenin doğru dizilmesi için önemlidir. Yazar ve editör ile değişikliklerde uyuşulunca, son Sayfa düzenleme işlemi gerçekleştirilir. Bu işlemden sonra yazı görüntü açısından tamamlanıp, basılacak hale gelmek üzere yönlendirilir. Bu basamakta da yazar ve editörlerin görüşü alınacaktır.
2. Harward Educational Review yöntemi Yazıda elektronik değişiklikler yapmak için talimatlar Yazının elektronik kopyasında değişiklik yapılır iken, aşağıdaki yöntemleri kullanınız. Önerilen değişikliklere yanıt verme Önerilen değişiklikleri kabul ediyorsanız, ilgili metni kalın fontlardan, normal fonta değiştiriniz. Önerilen değişiklikleri kabul etmiyorsanız, orjinal metni yeniden girip, kalın font yaparak işaretleyiniz. Ekleme ve çıkarımlar yapma Eklemelerinizi metni kalın font yaparak işaretleyiniz. Silinecek metni yandaki gibi köşeli parantez ve kalın font ile işaretleyiniz: [silinecek metin] Eğer bir cümle veya daha fazlasını siliyorsanız, lütfen ilgili alana bir not ekleyiniz. Örneğin : [iki cümleyi siliyorum. silinecek metin] Yazarin önerilerine yanıt verme Yazarın yaptığı değişiklikleri değiştirmeyiniz. Kesinlikle silmeyiniz. Yazarın önerilerinin sonuna verdiğiniz kararı Yorum işareti ile ekleyiniz. Örneğin: [Yazar notu..... Yorum: silmek istedikleriniz silinecek. ] Yorum yapma Esaslı değişiklikler veya organizasyonel değişiklikleri açıklamak için yorumları kullanınız e.g., [Yorum: Üsteki paragrafın 5 yerine 7. olması daha uygun olacak]
Not: Eğer sayfa numaraları söz konusu ise, size basılarak gelen kopyadaki sayfa numaralarını kullanınız. Elektronik işlemler sırasında sayfa numaraları değişebilir...
Elektronik düzenleme için bir örnek
Orijinal "yazı" dosyası Orijinal makalenizde yapısal veya biçimsel dramatik değişiklikler yaparken, lütfen birlikte çalıştığınız kişilerin görüşlerini alınız. Değişiklikleri tamamladığınızda dosya adını değiştiriniz (YazaradıQA.doc -> YazaradiQAR.doc). Yazınızın bir kopyasını basıp, tümüyle değişen elektronik yazı dosyası ile birlikte geri gönderiniz. Eleştiri ve önerilerle yazara geri gönderilen yazı Makalenizde yapısal veya biçimsel dramatik değişiklikler yapmadan önce yazınızı izleyen editörlerle temas kurunuz. Revizyonlarınızı bitirdikten sonra elektronik yazı dosyanızı farklı ad ile kaydediniz. (Örneğin YazaradıQA.doc -> YazaradiQAR.doc). Yazınızın bir kopyasını basıp, tümüyle değişen elektronik yazı dosyası ile birlikte geri gönderiniz. ONA yollanan revize edilmiş yazı Makalenizde yapısal veya biçimsel dramatik değişiklikler yapmadan önce yazınızı izleyen editörlerle temas kurunuz. Lütfen aşağıdaki kurallara uymadaki yetersizliğin yazınızın basılmasında ciddi gecikmelere neden olabileceğini unutmayınız. Revizyonlarınızı bitirdikten sonra elektronik yazı dosyanızı farklı ad ile kaydediniz. (Örneğin YazaradıQA.doc -> YazaradiQAR.doc). Yazınızın bir kopyasını basıp, tümüyle değişen elektronik yazı dosyası ile birlikte geri gönderiniz. Yeni dosyada [silinmiş sözcük] değiştirilmiş bölümler kalsın veya işaret edilsin Örneğin [Yorum: Önerinize cevaben bir cümle ekledim.] Notlar: • Koyu yazılan metinlerin normale çevrilmesi, o paragraftaki değişikliklerin kabulünü gösterir. • Yeni cümleler eklendi ise, koyu renk karakterler ile işaret edilirler. • [silinen sözcükler] Köşeli parantez içine alınmış metin tümü ile silinecek metindir • Köşeli parantez içinde YORUM: biçiminde başlayan ifadeler editöre görüş bildirmek için kullanılır.
AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI
Dergimize makale başvurusunda bulunmayı düşünüyorsanız, Dergi Hakkında sayfasındaki dergi yayın politikasını ve Yazar Rehberi'ni incelemenizi öneririz. Yazarlar dergiye gönderi yapmadan önce kayıt olmalıdır. Kaydolduktan sonra, Giriş bağlantısı aracılığıyla 5 basamaklı gönderi işlemine başlayabilir. Okuyucuların yayın bildirimi servisine kayıt olmaları önerilir. Bu işlem dergi giriş sayfasının üst kısmında yer alan Kayıt bağlantısından gerçekleştirilebilir. Bu servise kayıt yaptıran okuyucuya her yeni sayı yayınlandığında İÇİNDEKİLER sayfası e-posta aracılığı ile iletilir. Derginin gizlilik bildiriminde belirtildiği gibi, yazarların kimlik bilgileri ve e-posta adresleri hiç bir şekilde başka amaçlar için kullanılmayacaktır. Açık Dergi Sitemleri ile ilgili ayrıntılı bilgi Public Knowledge Project sayfasından elde edilebilir. Yazarlar bu dergide yayınlanan çalışmalarını, yayın öncesinde ve sonrasında, kişisel web sitelerinde veya kurumsal arşivlerde, bu dergiye kütüphanecilik kurallarına uygun şekilde referans vererek yayınlayabilirler. Bu dergi; bilimsel araştırmaları halka ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek içeriğine açık erişim sağlamaktadır. Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.
Dergide yayınlanan makalelerin içeriğinden tamamen yazar(lar) sorumludur. Oluşabilecek hukuki sorunlarda; dergimiz, sahibi, editör ve yardımcıları, yayın ve danışma kurulları ile hakemler sorumlu tutulamaz.